Frokost på nye Radisson Blu og Park Inn Alna, Oslo

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av EB, 03. april 2014.

  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Tirsdag 1. april åpnet det nye 2-i-1-hotellet Radisson Blu og Park Inn Alna. På vei til OSL med bil tenkte jeg det kunne være greit å legge et frokostmøte til dette/disse hotellene. Og bil bør man ha for å ha glede av hotellene...

    Hotellene har felles resepsjon, bar og restaurant. Mye gjester allerede 3. dagen - nesten like mange ansatte som tydeligvis var en blanding av nyansatte, utlånte ansatte fra andre hoteller og lærlinger.

    Frokosten bygger på det man er vant til fra Radisson Blu - stort utvalg av alt. Bra presentert - særlig varmmaten som nå ble servert i nye former som holdt godt på varmen uten at du som gjest brant deg på formen eller serveringsbestikket.

    Kaffen smakte ikke særlig godt...og det var kun vanlig sort kaffe som var tilgjengelig.

    Alle ansatte bar preg av "Yes we can"...

    I morgen kommer en test av en dansk morgenmad...
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nå skal jeg ikke sitere Jokke & Valentinerne igjen, men frokost rekker jeg sjeldent.

    Men jeg stusser litt her. 2 hotellbrands i ett. Med felles resepsjon, bar og restaurant. Dvs man kan kjøpe rom til 2 forskjellige priser da? Håper det ikke er like rom også da.

    Hva er vitsen?
     
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jeg litt spent på også. Regner med at de også deler møtelokalene...
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på dette også, har booket en natt slutten av måneden på Blu kun for egen nyskjerrighets skyld og da jeg også har bil. Hvis det er andre som har erfaringer fra en eller begge av disse nye Alna hotellene så post gjerne.
     
  5. LN-TKP

    LN-TKP Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Er det basseng på disse hotellene?
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Enklere rom på PI siden. Feks ikke Nespressomaskin. Flere romkategorier på RB siden. Standardrom prisen har ikke stor forskjell.

    Når jeg skulle vises rundt og ba om å se rommene på RB siden ble hun som viste meg usikker da vi kom til rommet om vi var på PI eller RB siden:D

    Bussen stopper 50 meter bak hotellet, og t-banen noen ytterst få minutter å gå unna. Hotellene med lobby etc er ganske moderne og fresht.
     
    Henning liker dette
  7. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer du fra Gardermoen med buss er det litt klønete ankomst. Ikke basseng på hotellene...er vel ytterst få nye hotel i Norge i dag som bygges med dette. Basseng er litt retro.
     
  8. LN-TKP

    LN-TKP Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje de mener innendørs biljard? :rolleyes:
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig klønete adkomst faktisk. Litt klønete fra byen også om du kjører og ikke vet nøyaktig hvor du skal ta av. Jeg satt i egne tanker på motorveien og når du ser hotellet er det for sent. Og neste avkjøring kommer du ikke tilbake til hotellet på den siden men må kjøre over E6- uten å kjøre tilbake men må kjøre parallellt med E6 og over lenger ned.
     
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har også stusset litt over design (to hoteller i ett) og plasseringen av dette hotellet. Slik jeg ser det er man nødt til å ha bil om man skal overnatte der? Prisene derimot kan man ikke klage på :)
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer litt på hvilket marked de peiler seg inn mot med denne beliggenheten på Alna, det er jo litt ingenmannsland med mindre man skal til noen av de få bedriftene som ligger akkurat der. Skulle holdt med ett Park Inn skulle man tro, men kanskje jeg ikke helt forstår verdien av å ligge langs E6.
     

Del denne siden