Ettersom jeg nå ved oppgjør av kredittkortregningen ser at jeg er trukket ca 300 kr etter innlevering av bilen selv om den var forhåndsbetalt har jeg nå fått nok og skrevet en klage til Hertz. Ekstra fakturering, manglende poeng og dette med falske anklager om skade på bil er helt håpløst. Tenk om jeg ikke var en hissigpropp og bare betalte det de krevde. grr....
Jeg har kjørt bil i Sør-Afrika ved fire-fem anledninger, bl.a. hele veien fra Cape Town og opp til grensen av Botswana, og det har gått veldig fint hver gang. Men jeg vil anbefale deg å leie en leiebil av velkjent merke og av ett anerkjent selskap. Og viss du har tenkt deg utenfor allfarvei og/eller å kjøre safari på egenhånd så er det en fordel med en firehjulstrekker.
Man skulle tro Hertz var nettopp et anerkjent selskap, men denne avdelingen virker jo bare å være en gjeng med røvere. Håper Hertz kaster dem ut av kjeden.
Har nå gått 2 uker uten at jeg har fått noen tilbakemelding her. "Opp til 10 virkedager" har nå passert og jeg forstår ikke helt dette. Enhver person med litt forretningsforståelse skjønner at man er godt tjent med å ha fornøyde kunder. Spesielt i en bransje med så høy konkurranse om returnerende kunder. Sinte kunder går lett til en konkurrent..
Jeg ga opp Hertz. Altfor mye tull og surr på mange stasjoner, men opplevde aldri noen kriminell aktivitet som beskrives her. Kjører nå AVIS som innfrir langt bedre. Så langt...