Garantert stillerom ved bestilling?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nook, 15. jan 2022.

1. Nook

Nook Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hei dere!

Etter å ha lest gode erfaringer om Radisson Blu Resort & Spa på Gran Canaria på dette forumet, skal jeg besøke hotellet denne måneden.

Før jeg bestilte rommet, spurte jeg hotellet på e-post om det var mulig å få et stille rom, siden det er viktig for meg med en god natts søvn og arbeidsro på dagen. Da fikk jeg til svar "we have some superior or premium room with pool view on the quiet area of our resort, they are usually really calm and perfect to disconnect". Etter at oppholdet faktisk var bestilt, spurte jeg igjen om de kunne garantere meg et stille rom, men fikk da til svar at "we have seen in your reservation that you have the request for a quiet room. However, we cannot guarantee it due to room availability, but my colleagues will do their best to fulfill your wish".

Jeg er egentlig mest nysgjerrig på hvorfor dere tror dette hotellet spesielt, men forsåvidt kanskje også hoteller generelt, ikke kan garantere meg dette når jeg tross alt bestiller en stund i forveien, og de har oversikt over hvilke romkategorier som er tilgjengelig og oppfyller det ønsket? Er det slik at de teknisk sett kan, men simpelthen bare ikke vil?

Har dere ellers noen erfaringer med å få oppfylt slike ønsker? For meg er et slikt ønske såpass viktig at hvis det ikke kan oppfylles vil jeg heller utsette reisen til en gang det kan oppfylles, men det virker ikke som om det er så lett å få forståelse for det.

2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,215
    Bonuspoeng:
    183
    Stille rom er ingen kategori eller definisjon med felles standard. Hotellet kan ikke garantere et "stille rom" når de ikke har noe kvalitetskrav å forholde seg til.

Hva du mener er nødvendig for en god natts søvn og arbeidsro kan være ulikt andres behov.

Noen reagerer på aircon, noen liker ikke kraftige bølger, du kan ha et øde rom men bråkete naboer eller hunder etc.

RoadKing liker dette
  3. Nook

Nook Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for kommentaren din, Edvard!

Jeg er helt enig i at et "stille rom" kan bety ulike ting for ulike personer.

I mitt tilfelle svarte Radisson selv på hva de mente oppfylte det ønsket best, og det var "we have some superior or premium room with pool view on the quiet area of our resort, they are usually really calm and perfect to disconnect".

Det jeg da ikke forstår er hvorfor de etter min bestilling ikke kan reservere et slikt rom til meg da jeg i samme e-posttråd informerte de om at jeg nå hadde bestilt og om de da kunne sørge for at jeg får det.

Edvard and tobeornot999 like this.
  4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Hotellene tildeler rom en viss tid i forveien.
    Spesielle ønsker som ikke ligger fast i romkategorien kan vanligvis ikke bekreftes før rom tildeles.
    Det kan være ønsker som høyt oppe, langt fra heisen, badekar osv.
    Om et spesifikt rom skal låses til spesifikk gjest, før ordinær fordeling, blir det en komplisert "kabal" som skal legges.
    I verste fall blir hotellrommet stående tomt fordi det ikke finnes andre gjester med passende booking/lengde.

Last edited: 16. jan 2022
    Nook and tobeornot999 like this.

Del denne siden