Geocaching på mellomlanding? - Flyplassliste!

Tråd i 'Reisemål' startet av Are, 16. mars 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er flere aktive geocachere på forumet og jeg tenkte det er på sin plass med en liten indeks på flyplasscacher.

    Jeg legger opp listen her og vedlikeholder den, så kan alle poste her eller andre steder og linke opp.
    Fortrinnsvis med link til geocaching.com så det ikke er tvil om hva det gjelder.
    Skal ta en runde der jeg har vært når jeg får anledniing. Legg gjerne en post per by så det er lett å linke det opp. :)

    Og ikke minst, husk å legge inn en rask beskrivelse og estimert tidsbruk så dette kan bli et bra oppslagsverk for den reisende geocacher.

    Norge
    Bodø
     
    Last edited: 16. mars 2018
  2. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,288
    Bonuspoeng:
    293
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tanken var vel egentlig at man skal legge inn en rask beskrivelse og forventet tidsbruk også..
    Det spesifiserte jeg kanskje ikke godt nok... :)
     
    jgroneng liker dette
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,288
    Bonuspoeng:
    293
    Fort gjort å ta helt av :)
     
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan sikkert noen som er gode til å kode laste ned alle IATA og ICAO-flyplasskodene, lage et søk med disse samt alle store språks ord for flyplass og så ende opp med en saftig pocket query-liste de kan dele linken til her. For strictly TB-hoteller vil jeg anta at henrikvd har en god oversikt, da han eier challengen utenfor terminalen på Gardermoen :)
     
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Her tas alt på hukommelsen, og noen av disse kan være arkiverte/deaktiverte.

    GC13V93 Copenhagen Airport Terminal 3 (inside)
    Innendørs, i vinduskarm med utsyn til gamle Hilton

    GC19Z7Y Futtog - Copenhagen Airport (Train station)
    Har ikke peiling. Gangavstand for å si det slik.

    GC2MCC7 TB-CPHAirport
    Tror denne lå på en liten jordknoll, 400 m vest, på nordsiden av Europaveien.

    GC527TB Kjevik Airport TB-hotell
    Ligger maks 150 m fra ankomst innland. Oppi tykk trestamme der treet deler seg til flere...

    GC6VEEM TB hotellet Kjevik
    Denne går du ikke til, men tar buss eller aller helst bil/taxi til. Ligger på nordøstsiden av rullebanen.

    GC119BK Sandefjord Airport Torp, Bug Motel
    Denne lå oppå en betongdrager inne i parkeringshuset.

    GC59T53 Kr.sund Airport, Kvernberget, Coin & TB Camp
    Tror denne lå i den bittelille skogen rett ut av terminalen, mellom taxiparkeringen og hovedveien mot kjøpesenteret.

    GC17W78 Tromsø Airport small bug hotel
    Husker ikke. Gangavstand. TROR den ligger i P-kjelleren.

    GC40GJD Stavanger Sola Airport Trackable Hotel
    Dødsenkel, men mye persontrafikk ved gz. ligger under runde stein, i bedd inntil P-hus, rett ved bilutleieboden.

    GC1PQE6 TB-Hotel -=First Class=- Munich Airport
    Høy klasse på denne. Gå ut av *A-terminalen, hold venstre, ta heisen opp til øverste etg i P-huset. Ligger på betongdrager.

    GC5E5VZ Gullknapp International Airport
    Husker ikke. Tror den var nano, bak skilt. Er possibly deaktivert.

    GC5GXCX Gardermoen internasjonale airport Bug hotel
    Husker ikke. Var i en blanding av cavarus, ventekjedsomhet og forventningslykkerus før avreise til Hong Kong og Vietnam :) Gangavstand.

    GC66NRN Tallinn Airport
    Hvis jeg husker riktig, så var det til høyre ut av terminalen, 200 m bort, inn på en P-plass, finn en boks på en vegg, finn deretter nøkkelen. Enkel gangavstand.

    GC6EAKB Bodø lufthavn
    Ta til venste ut av terminalen. Gå gjennom leiebilparkeringen, og 3-400 meter bortover langs veien. Cachen ligger under en betongting, i høyt gress. Er ikke grei å ta om det er en del snø.

    GC5ET0N EVE/ENEV Evenes Lufthavn TB/GC-Hotel
    Gangavstand. Hold skrått mot venstre, rett ut av terminalen, maks 100 m gåtur.

    GC6AZWA Stokka Storflyplass
    Skal si de har selvironi mtp. cachenavn der oppe i SSJ. Finner du ikke denne er det bare å gi opp geocaching. Den er på ytterveggen av terminalen, tror den var en magnetisk lock n lock-boks.

    GC20BCX Vigra Trackables Hotel, Aalesund lufthavn - AES
    Hm, var den ved Sixt sin leiebilparkering mon tro? Maks 200 m labbetur.

    GC4H7K3 Røros Flyplass
    Kjempegrei. Ligger litt uti terrenget, maks 50-100 meter fra terminalen.

    GC78M5D Thomlevold flyplass #2
    Lander du her er det garantert ikke i kommersiell trafikk. Denne lille gresstripa ligger på vei til Dokka, og cachen ligger i meget overkommelige ca. 30 meter fra "terminalen" (klubbhuset).

    GC350YC Hamar airport
    Husker ikke detaljer, men veldig nær terminalen.

    GC6A1W1 Hokksund International Airport
    Magnetisk. Tror den er oppunder taket i ei strømbu. Meget nær stripa og klubbhuset.

    GC7228A Rakkestad Airport
    Ligger ved innkjøringen fra hovedvei. Ikke så grei gangavstand fra terminalen. Vi tok den med bil. Lå noen meter ut i terrenget.

    GC7EPHB Kaperjul Oest 2017: 01 - Valle Flyplass
    Ligger i en behagelig gangavstand på noen få hundre meter fra flystripa, hengende på et tre oppe ved lokalveien som går ut mot Rv9.
     
    Are and jgroneng like this.
  8. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Her har du en liste over veldig mange flyplasscacher, men det står jo ikke noe om hvor enkelt det er å finne de :)

    Nå med link: https://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=2cad7bee-9a66-42a2-b993-a83af5089ebe
     
    Petter B-C liker dette
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Frankfurt har en virtuell i Terminalen (Gate 4X)

    Hamburg har en cache i flyplasskirken.
     
  10. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en i parkeringshuset på TRD. Fant den ikke når jeg var der, men lette nok på feil plass. :oops: Var helt ny på dette, så ante ikke man kunne lese kommentarer.

    Er også en forholdsvis nær terminalen på BNN.
     
  11. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Tok en i februar da jeg hadde 3-4 timers mellomlanding på KBP; Kiev Boryspil. I skilt ved en motorveirampe. 5-700 meter å gå fra terminal D(?) :)
     
    Last edited: 05. april 2019
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Den er veldig nær terminalen, men signalet er ikke bra der..
    På en stolpe om jeg ikke husker feil. Klødde meg godt i hue første gang, men fant ut av det plutselig! :)
     

Del denne siden