Georgia, Tbilisi.

Tråd i 'Reisemål' startet av Klokkesamler, 27. mai 2018.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Mars/april/Mai 2019 vurderer jeg og en reisekompanjong en tur til Tbilisi, Georgia.

    Jeg lurte på om noen har vært her, og kunne komme med tips om prisnivå, ting verdt å se/gjøre samt generell kutyme.

    Kom gjerne med forslag til hvilket måned vi burde reise.
     
    watchaddicted liker dette
  2. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg syns Tbilisi var veldig skuffende, men med en gang du kommer deg litt ut av byen er det nydelig. F.eks. mot Kazbegi.

    Midt på sommeren er det altfor varmt, vil tro de månedene du har valgt er ganske fint, men kanskje litt kaldt i mars.
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Du sier ikke hvor lenge, men sleng med Yerevan og Armenia.
     
  4. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var i Gudauri/Kazbegi området og guidet toppturer på ski (februar, mars) i år. Tblisi er greit for en dag, men så er tipset og komme seg på landsbygda. Kazbegi er veldig populært og mye folk, ønsker du å gå i fjellene så anbefaler jeg virkelig og stikke til Juta eller Svaneti.

    Georgia er svært billig, guesthouse i Kazbegi ligger på 75Gel med frokost og middag.

    Kazbegi/Juta: Juta er en perle som ikke har like mye folk som Svaneti området. Skal du til dette området og har lyst på en Guide som kan fikse alt og kjenner alle i området så send meg en PM så skal du få en lokal guide. Tips på overnatting i Kazbegi er: Guesthouse Demma

    https://www.google.se/search?q=juta...i6jbAhWBCSwKHT_vC4EQ_AUICigB&biw=1920&bih=949

    Svaneti (mestia og Usghuli):

    Er det sol og bading så er det kysten ut mot svartehavet som gjelder, Batumi er mitt stalltips her.

    Generelt er det billig, folket er utrolig gjestfrie og hyggelige!
     
    watchaddicted liker dette
  5. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for alle tips - det ser ut som det er ganske samstemt at det kan være kjedelig å være der en ekstra lang helg. Vi nedprioriterer Georgia og prøver å finne andre kule reisemål.
     

Del denne siden