GHA Discovery vs Thon Discovery og fordeler

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Asbjorto, 29. des 2015.

  1. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg prøver å finne ut av GHA Discovery og hvordan medlemsnivåene fungerer. Jeg er Thon Member Discovery Black, men har også en profil på 'vanlig' GHA Discovery som er kun Platinum. Der har jeg imidlertid en Local Experience voucher.

    Nå skal jeg reise et godt stykke unna Norge, og bo på et hotell tilknyttet GHA (eller Discovery, jeg har ikke helt skjønt forskjellen??), og har oppgitt mitt vanlige GHA Discovery medlemsnummer. Men siden mitt nivå på Thon er høyere, og jeg ikke har så stor trua på de Local Experiences som tilbys, vil jeg mye heller få de (potensielle) godene som Black gir meg. Hvordan får jeg til det? Mitt Thon Member nr er jo kun 6 siffer, og tipper de ikke kjenner igjen det nr nedi Østen?

    Har bestilt nytt fysisk kort hos Thon, men min erfaring er at det er lettere å få oppgradering dersom status ligger inne i bestilling på forhånd, og ikke bare slenger kortet i panna når man sjekker inn... Og de lokker faktisk med en dobbel oppgradering/opp to kategorier, så burde være verdt det? (https://m.gha.com/Benefits)

    Vel, noen gode råd?

    Tar også veldig gjerne imot litt info om GHA Discovery og evt Local Experiences, destinasjon som er aktuelle å ta ut i er Sinagpore, potensielt også Sydney og andre byer i Australia.
     
  2. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, det skal være mulig å konvertere Thon-medlemskapet ditt til GHA Discovery inne på Thon Member sine nettsider. I utgangspunktet skal det være samme program. Dersom du fortsatt har et sekssifret medlemsnummer har du fortsatt bare Thon Member og ikke konvertert til Thon Discovery. Jeg gjorde dette da GHA Discovery ble introdusert, og jeg fikk da et nytt medlemsnummer. Dersom du ikke får til dette kan du sende en e-post eller ta en telefon og be de fikse dette.

    For å få Black-fordelene i form av oppgradering osb. anbefaler jeg at du sender en mail til hotellet du skal bo på og oppgi det nye medlemsnummer ditt når du får konvertert Thon Black-kontoen din til GHA Discovery.

    Du får en ny local experience hver gang du bor i en ny hotellkjede i GHA, og når du re-kvalifiserer til Platinum/Black. Disse varierer veldig fra kjede til kjede, og fra lokasjon til lokasjon. Her må du nesten bare gjøre litt research på GHA sine sider før du velger hotell. Husk at disse også går ut på dato.
     
  3. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar! Mener jeg har prøvd å konvertere til Discovery flere ganger på nettsiden til Thon uten hell, men har sendt de mail nå.

    Fortsatt en stund til vi skal reise, så Thon rekker sikkert å sende meg nytt kort innen da. Er for øvrig litt usikker på hvorfor jeg er Black-medlem, da jeg ikke har bodd noe særlig på Thon (~5-10 netter) de siste par årene, men bodde mye der for 3 år siden. Varer statusen så lenge, eller kan jeg ha fått noen form for status-match? (Er EBD)
     
  4. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Blackstatusen varer vel strengt tatt bare et år om gangen, men det kan være noe kluss med profilen din siden den ikke er konvertert? Tviler på at det er snakk om en statusmatch så lenge du ikke har aktivt gått inn for det.
     

Del denne siden