God morgen, ja...
Dagen startet 06:00. Første jeg ser er en e-post fra Hotels.com som lurte på hvorfor jeg ikke sjekket inn i går. Hva?!?! Glemte å avbestille et hotell i Helsinki. Heldigvis var hotellet greie og lot meg slippe unna uten å skulle betale
Så skulle jeg ut og fly, fra CPH til HEL, for å være med på den andre dagen av SLUSH. Var på flyplassen 35 min før, en liten tur i loungen da det ikke en gang var Go to gate. God tid, tenker jeg. Så blir det Go to gate 15 min før avgang, og jeg begynner å gå fra loungen. Ble boarding i det jeg gikk ut av loungen (det var fort!), begynte å løpe mot gate A23 (hvorfor bruker SAS lavpris-gate?!) og ble litt stressa. I det jeg er 1 min unna er det Gate Closing, og i det jeg kommer frem er det Closed og jeg ser gate-damen gå inn i flyet. Banker på ruta, til ingen nytte. Gaten er stengt, hun kommer etter hvert opp og beklager. Ingen mulighet. Flyet står fortsatt med trappen nede, og jeg er ganske oppgitt, mildt sagt. Blir bare henvist til servicesenteret.
Heldigvis hadde jeg flaks der. Kombinasjonen av diamantkort og at jeg har bursdag i dag gjorde at jeg fikk bli booket om gratis til et senere fly (hadde ungdomsbillett). Men nå har jeg 5 timer på Kastrup... ikke det jeg drømte om på bursdagen min.. (kanskje jeg drar hjem en tur..)
Får håpe at jeg har brukt opp uflaksen for i dag, slik at de to nyhetene jeg venter på i dag blir positive (aksept/avslag på bud på leilighet og en viktig jobbrelatert avgjørelse)
Edit: Ser at jeg egentlig har hatt mye flaks (i uflaks), så får kanskje heller håper jeg ikke har brukt den opp...
Last edited: 01. des 2017
DanH, Upsaker and LN-FHU like this.