God fredag!! :D

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av SASDC8, 14. nov 2014.

1. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Happy happy fredag B-Lay Tong hotell på Phuket! Har hatt noen superbe dager her, med noen perfekte ettermiddags- og kveldsbyger som sørger for at dagstempraturen ikke blir for høy.

I går ble det en utmerket middag på Taste på Surin Beach, som er favoritt restauranten på Phuket. I kveld er det party på Bangla som står på programmet :)

Forresten greit å merke seg at militærjuntaen i Thailand har slått hardt ned på de som leier ut solsenger og parasoller på strendene. Det vil si at solsenger og parasoller ikke finnes lengre.
    Noe merkelig å se feks Patong Beach uten en enste parasoll.

Ha en vakker fredag, med eller uten Chang :)

2. ruby1968l

ruby1968l Tomleskolt

Likes mottatt:
    1,064
    Bonuspoeng:
    113
    Sallan for en upassende leggsparking til oss her på berget ;) Her har vi ingen sol, ingen høye temperaturer og solstoler finnes knapt nok om sommeren.

Vell, riktig god morgen hilses fra Sola hvor en har vert i vigør i godt over en time nå. Det er stille og fint her på denne tiden, eneste ulempen er at en må trakte kaffe selv.
    Her blir det ompuss på noe konsekvensbeskrivelser før vi skal gjennomføre ukens høydepunkt - øl- og vinlotteri.
    I helgen skal det sages ned en stor gran på naboens eiendom, noe som kan bli spennende ettersom den teoretisk sett rekker fint fram til husveggen min :eek:
    Ha en glitrende flott helg forumister :)

SASDC8 liker dette
  3. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    God morgon från strax norr om den svenska huvudstaden!

Regn ute, kallt inne men det ligger an till att bli en lugn dag. Idag får 1400 kabinanställda reda på vad vi har för plan över jul och nyår åt dem :)

Ha en strålande fredag!

4. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Glad formiddag fra brygga. Fredag og ingen store planer for dagen - men noen forberedelser til årets første rakfiskselskap i morgen blir det nok. Ha en flott fredag og en enda bedre start på helgen!

5. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeendelig fredag!
    Men egentlig har denne uka gått veldig raskt. Og ingenting er bedre enn det når man teller ned til ferie.

Grått, regn og 9 grader her i sør i dag, og sånn skal det bli hele helga. Pluss stiv kuling. Innevær, altså! Kanskje man skulle prøvesteke en ribbe denne helga. Greit å få litt trening før den store eksamen på julekvelden.
    Alltid litt småting som må gjøres i helga, men sånn sett ingen store planer. Gleder meg til å sove lenge i morgen. Og på søndag. Alltid greit å hente seg inn etter 5 netter på rad med knappe 6 timers søvn.

God helg!

6. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    En hard arbeidsuke er snart over! Heldigvis på reise fra søndag til søndag, så da slipper man unna litt stress på jobben. Bonusreise TOS-ARN-MAN på søndag (2 timers stopp på ARN, så hvor er loungen...?), 3 dager i Manchester (inkl Argentina-Portugal på tirsdag på Old Trafford samt møte med bl.a. Manchester Airport) med en Jaguar XKR som venter på meg for 2 av disse dagene, og så fly til AMS på onsdag og deretter tog til Antwerpen for en luftfartskonferanse. Deretter er det tog tilbake til Amsterdam på fredag for å forsøke å overbevise @tommy777 om at bonus er skadelig, før hjemreise fra AMS via OSL til TOS på neste søndag (bonus + penger). Jeg tror det blir bra!

7. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,222
    Bonuspoeng:
    113
    G'morgen! Ja, og fortsett enda lenger vest, så blir det enda kaldere. -3 her nord for Atlanta. Men solen skinner ihvertfall, så da får man opp litt varme ihvertfall. Men kaldt skal det være den neste uken eller så ... .

Varmer opp til helgevakt .. la kaffen flomme!

8. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Oslo. Blir kort dag på jobben, da jeg brukte hele formiddagen og litt til på Dogs4All i Lillestrøm. Prøvde å se litt på utstillingene, men det var sykt mye folk og like mange særinger. Herregud, vi tenkte vi skulle stille ut bikkja en gang i fremtiden slik at vi fikk vurdert den profesjonelt, men det må jeg forberede meg mer mentalt på, kjenner jeg. Så vi skulle se hvordan de gjorde det, hvordan opplegget var osv. Her var det mange snålinger med "hele livet" og all fokus på firbente. Ikke helt vår livsstil merket jeg...

Ellers blir helgen stille og rolig med et lite selskap i morgen kveld med gode venner. Kan vel bli passe å drikke også, så da kan man bli beauti-full uten problemer. Ha en god helg!

SASDC8 and Ida like this.
  9. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,283
    Bonuspoeng:
    113
    This one goes out to @tommy777
    Have one heck of a good weekend!!! Jeg spanderer Grandiosa til hælja.

SASDC8 and tommy777 like this.
  10. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Siden min andre store geeky-hobby ved siden av fly er hund, så er det utrolig godt å høre at andre som ikke nødvendigvis er så hundegeeky også synes det er et vanvittig freak-show som foregår på utstillinger. Både freaky hundeskjebner og freaks of humans... Utstilinger bringer virkelig det verste fram i folk. Etter min mening utgjør utstillinger et vonde mot hunder, fordi det er så mange hunderaser som blir ødelagt av de særingene som setter en utstillingstittel høyere enn bikkjas helse, sin egen helse, sine barns utdanning... tja. Stort sett alt. For de ville et utstillingschampionat stå høyere enn en First-class ticket gratis. Og det er ikke akkurat vanskelig å få tak i et utstillingschampionat, du må nok legge 50k i det hvis du har ei urasetypisk bikkje endog, men allikevel.... Galskap. De farger pelsen til bikkjene, noen doper de ned for at de skal være rolig i ringen, andre hunder blir omtrent hengt etter halsbåndet og røkkaognappa til den store gullmedaljen. Å få førstepremie på bikkja går foran alle ambisjoner og er viktigst i livet.

Hunderaser som min egen (labrador) har blitt ødelagt av utstillinger fordi de tolker standarden så feil. "Kraftig kropp" har blitt til en tjukk hund. Schäferhunder ser mer ut som en hybrid mellom frosk og hund. Mopsen og fransk bulldog har snart nesen pekende innover i hodeskallen (i stedet for ut). Engelsk bulldog ser ut som en frankenstein-hund, virkelig det verste av folks overdrevne fokus på utseende framfor helse og mentalitet... Utstillinger i dag består av en kvalitetsbedømming og en konkurransebedømming. Sistnevnte avgjør hvem som får "certificate" og med 3 sånne er du utstillingschamipon. Man kunne fint klart seg med en kvalitetsbedømming opp mot rasestandarden, og driti i hele konkurransen.

Anbefaler å dra på en liten lokal utstilling hvis dere vil ha en kvalitetsbedømming av hunden, men det er jo en høyst subjektiv vurdering fra en person (en dommer). Noen ganger kan hunder få god kvalitet hos en dommer, og dritdålig kvalitet av en annen. Hvem skal man da høre på liksom :p Heia sunne hunder med bra helse og mentalitet, så lenge de ser litt ut som sin rase så er det godt nok IMO :)

(hvilken hund har dere? :) )

Sorry, noen putta 10 cent på plapremaskinen .... :p

11. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Order restored: fredagstaco i boks og hele huset er fornøyd. Det er ellers meldt om en rolig aften før det bærer avgåde til utagerende julebord i Ålesund i morgen. God helg ønskes!

12. Snorreth

Snorreth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Endelig fredags kveld fra Bodø Lufthavn.
    På vei hjem til Oslo for helga etter en passende hard arbeidsuke i Bodø med arbeidstider ut til klokken to om natten. Så å komme seg unna denne forblåste byen skal bli deilig. Bare synd Gjuke Viking(LN-RNO) ville det anderledes og har innstilt flyet mitt. Skulle opprinnelig med SK4117(1730), men er booket over til SK4127(2045)

Til tross for gyllen status er det folk med dyreste billett fra SK4117 som blir prioritert over på 1910-flyet. Ganske bittert.

PettR and Fnate like this.
  13. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Whaaat? Sikker på det? Snakk om mange?

14. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Ser vi antydning til ny prioritering mellom kundene, eller har det alltid vært slik at det er prisen på billetten som avgjør?

15. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
  16. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    @Snorreth ut av rein nysgjerrighet, hvordan ser du hva andre har betalt for billetten? Jeg kan ikke huske å ha sett prisen på billetten til folk hovre over hodet på de når jeg har reist, men jeg er alltid skikkelig nysgjerrig på folk så om der er en metode vil jeg gjerne vite hvordan :p

17. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Bittert, ja, men helt naturlig vil nå jeg si.

18. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Reise helt fra ORD for et par shots? @Fnate - spare-bluss eller gammelt loungebilde?? :)

19. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke så lenge du selger inn EBG som "nest høyeste prioritet" og EBD som "høyeste prioritet". Da er det langt fra naturlig.

20. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Du har et poeng der... Tar man på seg SAS brillene kan man vel lese det til høyeste prioritert i din bookingklasse, men jeg er enig med deg de sier noe annet :)

Del denne siden