God fredag morgen fra solkysten

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 20. mars 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Tilbake til hverdagen ..
    Jetlag er noe dritt .. har sovet i 10 1/2 time og sovet ubegripelig godt i egen seng.

ECD4BB3A-D7AD-4B89-A4CA-B2E585FF2ECD.jpeg

Liza, milehigh, Earl and 24 others like this.
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Oslo. Nesten så jeg begynner å savne det å presse seg inn på en stappet t-bane fra Nydalen.. Ellers var det fint i skogen i går. Går en litt seinere på ettermiddagen er det få eller ingen folk.
    upload_2020-3-20_7-38-17.png

Noen må også fortelle syklistene i Maridalen at tour de france blir avlyst, så man kan sikkert jekke seg et par hakk :D

Liza, Earl, geddi and 16 others like this.
  3. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra hjemmekontoret i karantene...

Her i Nidaros har snøen gjort en ny visitt i strålende påskevær:cool:

3 døgn igjen av karantenen, så begynner å se slutten her...

Ha en strålende dag med eller uten nysnø:cool:

Earl, geddi, Rscott and 9 others like this.
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God karantene morgen fra Viken.

Hytte forbud...Reiseforbud...Alt mulig forbud...

Lego står på tur...

Etter beordringsvakt fra fredag aften 1600-0900 lørdag morgen :eek:

Da er det god karantene helg.

Hvilket PS4 spill skal vi kjøpe :)

God helg til de som har det, god tvangs jobbing til de som har, og all sympati til samtlige hytte eiere.

Earl, haifinn, geddi and 11 others like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,518
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Kollegene mine er overrasket over å se meg online så tidlig (de vet at jeg ikke er glad i tidlig)... men jeg bruker pendletiden til å komme i gang heller enn å sove mer.
    Airbaltic har som nevnt tidligere kanselert påseturen, og nå kommer de med to valg: 1) ta imot vouchers med en verdi som er 80 euro mer enn det jeg har betalt 2) ta mine euroer tilbake og i itllegg få vouchers a 20 euro.
    Problemet med vouchers er gyldigheten på 12 mnd. Aner ikke når jeg vil ha en sjanse igjen til å reise med AB. Så, dessverre ser jeg meg nødt til å gå for cash. Dessverre, fordi dette vil bidra til å tørke opp cashflow der, og det er litt kjipt.

Anyway, i dag er vel en slik dag jeg i det minste kan være glad for at jeg ikke har hytte og dermed slipper bekymringer over atter en tapt tur.

Ha en flott dag!

Earl, geddi, Rscott and 12 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Ikke i karantene, ikke i isolat, kun selvpålagt verneavstand. NZ forsvant selvfølgelig, alle penger, poeng og CT tilbake. Muligens en valutagevinst pga den stakkars kronen. Kommer godt med etter børsherjingene.

Spanderer et trøstebilde for alle som skulle vært i luften på vei til et eller annet. Siden det fortsatt er tidlig blir det noe til kaffen, uten promille.
    20200319_185407.jpg
    En fin og corollafri dag ønskes!

Earl, haifinn, geddi and 13 others like this.
  7. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

Sola titter fram mellom skyene og får ein til å gløyme alle corollarelaterte problem.

Det blir ein tur i nypreppa skiløyper no i dag der avstand til folk vanlegvis ikkje er eit problem – tidvis har det vore eit par mil til nærmaste menneske... Vi får sjå no i dag.

Elles blir det ein tur innom butikken for litt helgehandel, men det spørst om dei har noko igjen dersom hamsterfolket har vore på ferde...

Vel, ha ei fin-fin helg, folkens!

8. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Etter kronekollaps, apokalypse nå tilstander og generell ræva stemning om virus, hamstring og what not. Keep calm. ''sette på Jan Teigen - Optimist''

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Solen skinner fra skyfri himmel, og jeg har sett meg nødt til å ta ned solskjermingen, så jeg kan se noe på PCskjermen.
    Tipper det blir kortere arbeidsdag i dag, så jeg kan komme meg ut og nyte solen sammen med hunen.

God fredag! (Ikke helt det sammen når man bare er hjemme uansett..)

10. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

Jeg ser at det er flere (inkludert yours truly) som har grublet litt på hvordan en skal minimere egne tap ( økonomiske som opplevelsesmessige). Det er også noen (også inkludert your truly) som kjenner på frykten / en smule ubehag for hva konsekvenser en slik minimering av eget tap har på en bransje hvor de aller aller fleste sliter -big time.

Da kan det kanskje være interessant å skafffe seg litt hjernetrim. Det finnes jo en del vitenskap i grenselandet mellom statistikk, kost/nytte og HVA som egentlig er rasjonelle avgjørelser.

Kan anbefale en interessant artikkel fra way back when : "The tragedy of the commons" av Garret Hardin (1968) . Dere finner en ganske grei samleartikkel med illustrerende eksempler på Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons

Kanskje noe å vurdere når en skal "minimere egne tap" ? Om dere vil: "Hva er egentlig rasjonelle valg i denne situsjonen"

For øvrig: siden vi (aktørene) ikke kjenner til "de andres" valg har vi også en annen form for hjernetrim å grukke på : "Fangens dilemma" .
    https://no.wikipedia.org/wiki/Fangens_dilemma

Ha en fortreffelig helg! :)

Last edited: 20. mars 2020
    Earl, geddi, Rscott and 11 others like this.
  11. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag folkens!
    Tja, det var i grunn bare det... :)

12. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Tromsø. Kom 10-15 cm snø i natt..:( Vinteren har nå snart vart i 5 mnd.. Jaja. Det gir jo litt trim om ikke annet.. :rolleyes:
    Håper alle får en god inngang til helgen!

Earl, EndreD, geddi and 8 others like this.
  13. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis en vil forsøke å forstå dette med hamstring, er nok "stag hunt game" et sted å starte, det vil si et koordineringspill (ikke fangenes dilemma). Det er to mulige utfall. Jeg tror at du ikke hamstrer, og da er beste strategi å ikke hamstre. Tror du at jeg hamstrer, er den beste strategi for deg å hamstre. Og da er den beste strategi for alle andre å hamstre. Det at alle hamstrer er det risikodominerende utfall (heter sikkert noe annet, men husker ikke i farten), som en desentrlisert og manglende koordingering vil favorisere.

Det at ingen hamstrer er det sammfunnsmessige optimale, men det krever både en kollektiv norm, institusjoner og muligens også at pressen stopper å skrive om hamstring. Skriver pressen om hamstring så tror jeg at du hamstrer.

o_O

ArthurDent, Earl, Bolle and 5 others like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig riktig ... i USA skriver avisen og det sies i nyhetene, at WalMart er tom for dassruller .... hva gjør den gjengse amerikaner da?

15. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag frå Førde. Her er fuglane begynt å kvittre, sola skin og det er kjekkare å stå opp om morgonen. Berre vi vert kvitt koronaviruset og får inn litt meir trumf so vert ting bra.

Sats på Read Dead Redemption 2, @drsyk. Det spelte eg medan madammen og arvingen var på tur.

ArthurDent, Earl, geddi and 8 others like this.
  16. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,644
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra Sandefjord.
    Her er det vår og blå himmel kontra der jeg var tidligere denne uka.

Ikke mye å melde fra Sandefjord nå. Ikke mye spennende å si. Så dermed ønsker jeg alle en Corona fri Fredag!

ArthurDent, Earl, geddi and 5 others like this.
  17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,976
    Bonuspoeng:
    293
    De var på tur i mange uker de ;)

ArthurDent, drsyk and Sunnfjordingen like this.
  18. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Det var dei. Historia er uendeleg lang. I alle fall når ein skal vase rundt i det ganske enorme landskapet.

ArthurDent, drsyk and jgroneng like this.
  19. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Molde. Jeg tror det blir litt avspasering i dag (62+ timer på konot). Skal komme meg hjem så rask som mulig fra jobb... dvs. at jeg skal gå de 4 meter til sofa her. :D

Nå begynner deler av Tysklang å komme med tydelige innskrenkninger og en haug med idioter her klager over at de ikke kan dra på hytta... jeg har noen ideer hvordan man kan løse dette.

Blir vel en del spilling denne helgen, kanskje en tur i skogen, skal endelig få min Hue LEDstripe på plass på kjøkken :) Nok man kan gjøre.

Ønsker alle en fin fredag!

ArthurDent, Earl, Avixlo and 5 others like this.
  20. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Det snør her......mars ass.......:mad:
    Anyways...turen går til Austmann sitt fabrikkutsalg ( https://www.austmann.no/ )for litt leskende drikke til kveldens Messenger-vorspiel...prøv det uprøvde :D:D

Ha en strålende fredag :):):)

Kristian, ArthurDent, Earl and 6 others like this.

Del denne siden