God fredag morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Upsaker, 21. okt 2016.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    God aften fra Trondheim
    Siste dag med kurs i denne omgang, og godt er det. Betaling av amex-regning, er ikke noe fan av de fakturaene jeg ikke kan viderefakturere :(
    Etter gjentatte turer til kiropraktor har jeg nå blitt sent på yoga. Var på min første time med Yoga i dag. Litt skummelt men faktisk positivt overrasket.
    Ha en fin fredag og helg alle sammen :)
     
    LN-FHU, jayeff and geddi like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Noen selger, andre kjøper. ;)

    Plukket opp nybilen til fruen i går, Q5 ble til SQ5 og en fenomenal deal. 354 gamp med moro. Mektig imponert over kjerra så langt

    En lang arbeidsdag startet kl 0500 og er ikke over før kl 1800 før det endelig er en kort helg etterfulgt av 3 redeyes etter hverandre :/

    God helg alle sammen! IMG_5279-1.JPG IMG_5280-1.JPG IMG_5283-1.JPG IMG_5284-1.JPG
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag aften fra ambassadør TravellingAlf ;) Følger det med diplomatskilter med denne statusen @tommy777? Jeg har i alle fall en gammel sjuer som hadde kledd de...

    Her har man akkurat fortært ett nydelig hummer-måltid og nå koser man seg med ett par pils fra eget bryggeri mens man oppdaterer seg på siste nytt her inne. Fant forøvrig ut tidligere i dag at jeg har vært SAS Eurobonus-medlem i 20 år denne måneden og det burde vel være god nok grunn til enda ei pils?

    Ha en fortsatt fin kveld folkens. Og gratulerer til Melinda med ny fet kjerre!
     
    RoadKing liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Som i California, kommer skilt i posten. ;)

    Nybilen hadde ikke skilter da vi fikk den, kun en lapp å gi til snuten dersom man blir stoppet
     
    Blaa and Travellingalf like this.
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Antar at de kommer sammen med baggasje-taggene da for å spare porto?
     
    vegardg and tommy777 like this.
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.. Ikke V8 og pustehjelp? Det og plass til hundebur lukter RS6 Plus lang vei..
    Og det fine med den er at den blir laget av quattro GmbH og ikke DKW eller Audi som de kaller seg nå om dagen.. :)
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Alt for dyrt. 136K USD for en høvelig Performance skal de ha. Mye spanande i det området
     
    Blaa liker dette
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Glad i BMW så er vel drømmen å oppgradere min 320d Touring til en X5/X5 M50d eller noe lignende her på oljeberget. Men selfølgelig en eller annen hybrid eller bensinvariant hadde heller ikke vært feil. Men så var det de penga da.
     
    tommy777 liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Høres veldig kjent ut. Er selv en BMW-mann, men med prisene her i landet er det ikke lett å få garasje-drømmene oppfylt. Spesielt ikke når man bruker "alt" man tjener på denne hobbyen som de fleste her inne også bruker noen kroner på. Vi har også en 320xd Touring (familiebilen) i garasja og i tillegg har jeg en -95 modell V8 sjuer som jeg har hatt altfor lenge til å kvitte meg med den. Burde? Helt sikkert. Kan? Nei.
     
    Blaa and tommy777 like this.
  10. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har som håp å spe på bilparken med en Z4 sDrive35i eller kanskje en 28i. Hadde vært artig med inline-six og pustehjelp. Ikke så altfor avskrekkende pris heller, ikke hvis en kjøper bilen på kontinentet og tar den hjem. Bare for å ha noe å kose seg med mellom de få flyreisene jeg får tatt i året.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bimmergutta. ;) Her i USA koster en 340i rundt 40K USD ;)

    RS7 er den eneste RSen som er tilgjengelig her og som sagt koster den skjorta and a half, så det er uaktuelt bortsett fra om man vinner i lotto.

    Men M6 Grand Coupe er mye bedre priset og selv om performance ikke er så voldsom som RS7, går 0-100 på rundt 4 sek.

    Og M6 Grand Coupe er den vakreste Bimmern som finnes for tiden
     
    Blaa liker dette
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke ofte det skjer, men her er vi nok helt enige for en gangs skyld ;) Dette er en av tre (eller var det fire?) BMW´er jeg skal prøvekjøre i Tyskland snart på min long overdue 40-års presang fra en veldig god kamerat.
     
    Blaa and tommy777 like this.
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Langt under (i forhold til Norge). I alle fall sist jeg sjekket. Så har du muligheten så er det bare å handle!
     
  14. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant diskusjon, men jeg er jo HELT enig i valg av bil til Melinda.....:):):)
    Selv har jeg for ikke lenge siden hatt gleden av å få teste RS6 med performance-pakke( som det enkelt heter...:D). Med 605 gamp og quattro er det lite som kan måle seg....:):)
     
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hentet en god del bil fra kontinentet og hjem til Norge. Har derfor hatt et rimelig kostnadsfritt bilhold de siste 10 årene, bortsett fra forsikring, drivstoff og andre normale driftsutgifter. Ta kontakt hvis du lurer på noe Ida.
     
  16. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    mobile.de og autoscout24.de er to steder hvor en kan begynne søkene sine.
    Ellers er det viktig hvis objektet skal exporteres ut av EU (les til Norge) at det er mulighet for mva refusjon. (Mwst Ausweisbar). Da vil en få tilbake tysk mva når exporterkleringen er scannet ut av EU.

    Enkelte forhandlere kan til og med la det slippe unna med å kun betale nettobeløpet på bilen. Da står de selv for risikoen med å ikke få refundert mva.
     

Del denne siden