God morgen fra et grått Oslo

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 08. aug 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,683
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det på tide å vende tilbake til hverdagen ...dvs. opp og ut på (jobb)tur, SK482 OSL-ARN
    Bare jeg ikke går feil vei på Arlanda og havner på flyet til LAX, tror de ville blitt sur på jobben da .... en ung ambisiøs siviløkonomjente (svensk) forventer at "han gamle" norrmannen skal være "orakel" og å hjelpe henne på karrierestigen ..... (jenta er utrolig flink og hjelper meg til ikke å sovne i jobben.

    Og HURRA ... i dag går togene!!

    Ha en fin reisedag de som er på tur, og en fin dag til alle ......takk til alle de som "var med" meg til Hong Kong
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

    Ferien er overstått, og det er første dag hvor jeg melder meg til tjeneste hos ny arbeidsgiver. Av fri vilje ... Spennende! Forhåpentligvis har denne arbeidsgiveren like stor forståelse for min trang til langhelger langavsted som den forrige. Ha en fin en!
     
    Last edited: 08. aug 2016
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,683
    Bonuspoeng:
    293
    Oslo S ... image.jpeg
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Oslo S etter toget gikk? :D

    Med nød og neppe rakk man bussen her. Løpe i dress er alltid uverdig, men å vente i 14,5 minutter på neste buss i regnet for å spare seg 100 meter sprint? Er ikke så bedagelig..

    Nå er ferien over for sommeren og man er klar til innsats.. Hørte de snakket om feriemodus på radio, siste dagen før ferie er den slappere dagen i året sa alle de som ble intervjuet. Lurer på hva slags jobb man har da.. Min travleste dag i året er som regel siste dag før ferien, alt mulig skal sikres for de kommende uker..
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,683
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg image.jpeg Kontraster ..
     
    Upsaker liker dette
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen / ettermiddag fra Conrad Manila!
    Splitter nytt hotell. Åpnet for halvannen måned siden.
    Thai leverte en god tur over fra BKK i går. På 3 timer klarer de å servere 4 retters middag og er meget ivrig med drikkeserveringen. Der er de faktisk av de beste i klassen synes jeg. Veldig hyggelige var samtlige kabinansatte ombord også. Så da blir det bare bra.

    Testet Uber for første gang i går. Først ut til flyplassen i Bangkok. Fungerte helt supert. Noe spendt på hvordan det skulle gå i Manila. Bestilte en Uber Black, og det var ingen problem å finne bilen, en stor Mitsubishi, og turen gikk på 10-12 minutter på den 7 km lange veien til hotellet. 240 piso, dvs knappe 45 kr. Hotellets biltjeneste skulle ha 2800 pisos. Over 10 ganger mer. For en så kort tur. Ganske så latterlig.

    Innsjekkingen her på Conrad tok sin tid. Ingen gull-oppmerksomhet. Spurte om det ikke var registrert i systemet at jeg var gull-medlem? Åjo det var det visst. Normalt pleier jeg å få oppgradering til executive floor sa jeg. Sjekke sjekke sjekke sjekke, spørre kollega, sjekke sjekke, spørre kollega enda mer. Jo, jeg kunne til slutt få et exec room. Men det var ikke klart enda. (klokken var da 21.) Spurte når det da var klart. Usikkert. Men kanskje jeg kunne bo på opprinnelig rom til i morgen, så skulle de flytte meg over da. Ok sa jeg. Men da kan det vel gjøres før frokost da. No problem sir. Ringer ned i morges. Sorry sir. Rommet er først klart kl 14. Så her feiler de på servicen sin ja. Men hotellet er jo proppfullt av ansatte. Det står en ansatt for hver 25 meter. I hovedinngangen er det metalldetektor og gjennomlysning av bagasje. Så sikkerheten er på topp. Nå var den bare sånn halvveis da vi gikk gjennom. Så de ser vel sine folk an.

    Så nå er kl 14 her om 16 minutter, så får vi se om de klarer å levere noe nå. Kanskje jeg skulle klage litt å forlange en suite i stedet? Forøvrig er det øse-pøse-vær ute i dag, så planen om å hygge seg ved det flotte bassenanlegget her har utgått med høye kneløft. Så her sitter jeg da på rommet, og hygger meg med en cola fra minibaren til grådige 40 norske kroner. Ja, det koster å være kar, hehe.

    God mandag og videre uke til dere som må ut og jobbe. Send gjerne nedover litt oppholdsvær til meg! Det er jo sannelig ikke rart jeg drikker sånn som det er nå!
     
    RoadKing liker dette
  7. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Kom til Kreta på torsdag, skal være til lørdag. Sol og sommer med min temp 23,8 siden jeg gikk av bussen. Og varmere skal det bli. Har drukket opp årskvoten av øl og livskvoten av raki.
    Ikke rart jeg drikker... vann.

    Ha en fin dag videre, snart er det høst ;)
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk ned i resepsjonen. Rommet var fortsatt ikke klart. Jeg påpekte at dette var 4 gang de har utsatt dette og ifølge deres hjemmeside har de ledige rom i alle kategorier, så da har de sikkert en ledig suite jeg kan få.

    Det ble innvilget! Egen stue, 2 bad, 2 TV og super utsikt mot havet. Men det regner fortsatt! Er det rart at jeg drikker?
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra KUL.

    Sitter å venter på at innsjekken til SIA skal åpne, slik at jeg får skrevet ut boardingkortet.

    Reiseruten før jeg kommer meg helt hjem til Norge er: KUL-SIN-MUC-CPH-OSL-BOO. Alt i økonomi ..

    Tolv timer i München for å hente resten av bagasjen min og drikke øl, etterfulgt å løpe mellom flyene med kun 30 minutter på CPH.

    Lander i Bodø 23.10 i morgen kveld om alt går etter planen.

    Hva gjør man ikke for poengene?
     
    Petter B-C, Henrik and Bizflyer like this.
  10. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Grått og vått i TOS, mandag, "Kaffe søster!"
    Det begynner å bli litt mer folksomt på jobb, kanskje det hjelper på arbeidslysten som fortsatt er i feriemodus :)

    Ingen flyvninger booket før helgeturen til HKG i slutten av november, kanskje litt jobbreiseplanlegging hjelper på arbeidslysten?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag fra loungen i CPH.
    Vi ble seint ut fra SFO da gutta på bakken fikk feil på bagasjebåndet, deretter stablet de feil/ regnet feil så det ble noen runder frem og tilbake med bagasjen.
    Når alt var lukket og låst, så fant de ikke traktor til push back...
    Vi var i lufta snaut 2 timer etter ruta.

    Oppe funka ikke internet. Når vi landet så hadde sas satt opp en ekstra maskin for oss som skal til Oslo.

    Litt krøll der og, men vi ser ut til å skal være på vei om en time. Bra jobba sas!
     
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tar det for gitt at du sjekket ut dette på intervjuet...alle viktige spørsmål er jo standard spørsmål til en eventuell arbeidsgiver :p
     
    Eddie47 liker dette
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,683
    Bonuspoeng:
    293
    ... når jeg intervjuer nye kandidater har et par viktige selekterende spørsmål, hvorav det en er: Hva er en winglet??
     
    Last edited: 08. aug 2016
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, men nå kan du kanskje spare King Power børsten, og drikke gratis i loungen?
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,683
    Bonuspoeng:
    293
    I jobbintervjuene er det viktig å svare riktig på sjefens spørsmål ...

    ... et annet spørsmål er om de liker lutefisk ... (de som ikke liker lutefisk er ikke ansatt i min avdeling mer)

    Avdelingens viktigste sosiale evenement er lutefisk i desember på Engebrets i Oslo og da blir "fuskerne" avslørt ...
     
    RoadKing and geddi like this.
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Bergen - Lutefisk - Reisegal? Eureka!
    Har du en spennende salgsjobb ledig så er jeg klar :D
    Solen skinner alltid i Bergen, det er bare noen skyer i mellom av og til...
    PS! Hopp av på Lillestrøm og ta en lutefiskaften på Fagerborg en gang!
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Her tilbringes kvelden foran tv-en og har akkurat sett de norske håndalldamene slå tilbake og vinne mot Spania :)
    Ellers er det grått og tildels vått utenfor så føler at kvelden med god samvittighet kan tilbringes akkurat der jeg sitter nå; i godstolen :)

    Ha en fortsatt flott kveld alle sammen :)
     
  18. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en myte at det alltid regner i Bergen...Det er bare høy luftfuktighet ;)
     

Del denne siden