God onsdag - med hell og lykke på reisen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av nonstop, 28. juni 2017.

  1. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Medformister, god onsdag morgen!
    Independent skriver i dag om flyforsinkelse i Kina etter at mekanikere måtte fiske ut mynter av motoren som en passasjer hadde kastet inn, i den tro at gode krefter skulle være med henne på reisen:
    http://www.independent.co.uk/news/w...angzhou-china-southern-airlines-a7810721.html

    I Russland er det også en tradisjon for å sitte oppå kofferten før man leverer den fra seg. Om dette stammer mest fra overlevelsesinstinkt etter timevis i køer eller påkalle spirituelle krefter sies det lite om.

    Har du noen ritualer og rutiner før du skal ut på reise eller underveis? Som å gå baklengs igjennom fast tracken?

    Uansett, måtte hell og lykke være med dere på reisen denne onsdagen, om dere skal på reise ut i verden, eller, som meg, bare en tur bort på kontoret.
     
    DanH, chrisbu, grisefod and 4 others like this.
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen (eller er det god natt heilt til kl.6?).

    54 timar igjen til ferien startar. Kunne godt tenke meg å sove bort 2 av dei på direkten. :)

    Eg spyttar helst tvi-tvi over venstre skulder før eg går gjennom detektoren i sikkerhetskontrollen eller tollen, for hell og lykke. Ellers er det kun vanlege tvangsnevroser her i garden.

    Ha ein fin dag alle sammen!
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    . God morgen fra et vakkert vestland med eller uten tvangsnevroser ..
    Dette er vel verdt å vente på!
    IMG_9156.JPG
     
    nonstop, Misterix and Kristian like this.
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

    Vår i lufta her i dag :)

    Mitt avreiserituale er å stresspakke i siste liten og alltid gløyme av noko.

    Personleg rekord frå å liggja under dyna til å stå på flyplassen, inkludert pakking, påkledning og transport til flyplassen, er 23 minutt. Den gongen gløymde eg tannkosten.

    Og jo, dette er eit rituale, ikkje ein uvane!

    Ha ein fin ein! :)
     
    nonstop liker dette
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,105
    Likes mottatt:
    7,557
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Istanbul. Liten rusletur, frokost nå og tilbake til flyplassen om en halvtime, hvor SFO venter i andre enden.

    Noen har også tegnet fire slanger på boardingpasset mitt, så dette kan bli gøy.

    Ha en bra en!
     
    nonstop, DanH, Shyneno and 1 other person like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert fordi du reiser fra Norge via IST til SFO, enhver utenom dette forumet vil lure på din tilregnelighet :)
     
    nonstop, DanH, braathens safe and 2 others like this.
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg drikker før hver flytur for hell, lykke og tung søvn. Tre dager til ferie.
    Sol, strand og brunello:)
     
    nonstop and Kristian like this.
  8. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Ventetid SAS 05400 med gullkort 108 minutter imorges. Ventetid SAS 05400 med diamantkort 0 minutter imorges.
    La på etter å ha prøvd med mitt kort og fikk husbonden til å ringe opp og fikse det som skulle fikses. Har tre bookinger som jeg skulle sikre at var plassert sammen ombord i flyet.
     
    nonstop, Kristian and RoadKing like this.
  9. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Ingen reiseritualer her i gården.....bortsett fra at jeg ALLTID våkner minst en time før vekkerklokka på reisedag....:rolleyes::rolleyes: Noen ganger er det slitsomt, spesielt når flyet går 0610 og jeg har en times reisetid til avreiseflyplass( ved avreise hjemme..)

    Idag blir det montering av glass på bakveggen på hyttekjøkkenet...håper bare målene jeg leverte til glassmesteren var korrekte....:p:p

    Ha en ellers flott onsdag :D:):)
     
    nonstop and Kristian like this.
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,105
    Likes mottatt:
    7,557
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt. Blir fine streker på kartet da, OSL-IST-SFO tegnes akkurat som to separate streker.
    IMG_3428.jpg
     
    nonstop, DanH, Darkcho and 3 others like this.
  11. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke noe rare greier her, mer enn å prøve å huske i hvem av veskene passet ligger! Ikveld venter tur til CPT og en velfortjent helg med øl drikking og sanking av eurobonus poeng via Hertz. Billigere med leie bil en Uber!
     
    nonstop and Kristian like this.
  12. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra KBP. Her i loungen er der både tørt brød, cola og vand. Det er en ren fornøjelse at vente her på mit forsinkede fly. Det er dog lette fra Wien nu, så jeg bliver kun en 2ish timers forsinkelse herfra.
    Da computerne var slukket grundet virussen, måtte den stakkels dame i loungen registrere alle i hånden og så skulle det tastes ind manuelt når de kom online igen. Godt det ikke er mig.
    Er faktisk overrasket over hvor smidigt det gik at få boardingpas selvom systemerne var nede. De havde dog printet skilte så man kunne finde rigtig sted. IMG_20170628_114311.jpg

    Ingen fast track her i KBP, men de var mere effektive med security og pashåndtering end OSL og CPH på en god dag, så fra jeg stod ud af taxaen til jeg havde fået boardingpas, kommet igennem security og paskontrol var under 20 minutter.
     
    nonstop, Eddie47 and Kristian like this.
  13. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Som opfølgning kan jeg så sige at flyet fra VIE til OSL nu er over 2 timer forsinket. Så nærmer mig 4 timers forsinkelse i dag titalt. Bare synd det er delt på 2x2 timer. :mad:
     
    nonstop liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    nonstop liker dette
  15. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det derre med mynter i jetmotorer er noe dritt.
     
    nonstop liker dette

Del denne siden