God palme mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 13. des 2021.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,562
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting er bedre en ønske om en god mandags morgen med et bilde av mitt favoritt tre, nemlig palmen. Jeg husker læreren på barneskolen ville vite alle barnas favoritt tre. Da mitt uventete svar kom, ville lærerinnen gjerne at jeg utdypet svaret. Da kom det fra en 9 år gammel Maggie,at da vet jeg at jeg er på et varmt sted :)

Ha en god palme mandag ;)

20211211_152055.jpg

Last edited: 13. des 2021
    Earl, Baldrick, ArthurDent and 21 others like this.
  2. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Veldig godt resonnert! Må si meg enig i at palmer er et tegn på at det blir en god dag. Dessverre er det min siste dag med disse palmene for nå:
    AB5C8758-6DFF-4F65-AB06-27B3F475B99F.jpeg
    De er en fin utsikt å nyte frokosten til!

På den positive siden er det artig å skulle ut å fly, selv om det ikke er like gøy med hjemreise som utreise.

Earl, Baldrick, ArthurDent and 18 others like this.
  3. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig med bilder av palmer! Palmer er alltid en nytelse å se på.

Jeg sitter her med hjemmeeksamen, som tidligere var skoleeksamen, spørsmålene er tydelig vanskeligere og bringer med mer ansvar, tillegg til sitter jeg i frykten med at internettet skulle gå av :confused:

I lowkey under eksamen så titter jeg på flybilletter, leiebiler og Airbnb/hotell :p jeg får ikke denne setningen "Du vet at det er fusk" fra eksamensvakt da er det gjemmeeksamen :D

Ha en flott dag til alle med og uten palmer :cool:

Earl, ArthurDent, RoadKing and 12 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,153
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke helt kommet fram til palmene enda....

Foreløpig avventes en forsinket flight på et billig flyplasshotell.

Earl, Gribb, ArthurDent and 11 others like this.
  5. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra SK932 fra LAX på vei inn til CPH. Et trivelig og oppmerksomt crew og catering etter min smak gjorde dette til en flott avslutning på langhelg i Los Angeles.

På denne flighten ble måltidet i det minste delt opp i tre økter ved at man kun fikk forretten først og så kunne velge hovedrett fra tralla og fikk utdelt sjokoladen til slutt. Fortsatt servering på brett. Frokosten så slik ut:
    20211212_195651.jpg

Earl, Baldrick, Gribb and 22 others like this.
  6. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Etter et flott opphold på Norefjell Ski og Spa i helgen går turen hjemover til Bergen i dag før tur til Trondheim og Røros på jobb i morgen. Litt god tid i loungen i dag brukes til jobb og en god frokost.

For de som ikke har vært her på en stund renoverer de loungen og har fjernet treningsrommet til gjengjeld for mer sitteplasser.
    06520305-8F5D-4A44-B320-1BFADD434569.jpeg C6941732-5059-453F-B52E-15F2214656F7.jpeg

Earl, Baldrick, Gribb and 19 others like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooooood morgen

T-7 endelig ferie, ikke mulig å bli beordret når en er brisen til de grader over. Ca,42 t (3 934,1 km) via E6 hvis en skal kjøre bil ditt, valget falt på NAS. Det var et enkelt valg. Trenger akutt ferie.
    C=4 færre som har testet seg? Antar flere julebord er avlyst.

@Maggie er du fremdeles fyllesyk etter heftig debut på fredagen :rolleyes: (vi IF`re må jo ivareta sine med medlemmer)

Ha en super uke, må den gå fort fram til avreise :)

Earl, Gribb, ArthurDent and 12 others like this.
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,524
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

Samboeren har fri i dag og ordnet kaffe mens jeg var i dusjen. En titt på kalenderen viste 0 møter i dag og knapt noen møter i løpet av hele uken. Dette må jeg si er en meget god start på uken, kun det å skulle være på et i fly på riktig klasse kunne trumpet dette i dag. En flytur er en del av reisen, ikke bare nødvendig transport...

Ha en flott dag alle sammen :)

Earl, Gribb, ArthurDent and 14 others like this.
  9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,055
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden.

T-4 til avreise Thailand forutsatt at den hersens coviden holdes på avstand. Skal ta test i morgen og se.

Sliter litt med å få logget inn på profilen på sas.no. Passordet mitt er visstnok utløpt og jeg får ingen mail når jeg skal tilbakestille passordet. Håpløst. Har sendt mail til diamantmailen (i Norge) for å se om de kan hjelpe til med det selv om jeg ikke har store forhåpninger. Noen som har tips?

Earl, Gribb, ArthurDent and 13 others like this.
  10. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,248
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et regnfullt Stavanger. Drit vær, men bedre enn snø og minusgrader.
    En Matcha latte nytes til morgenens nyheter og litt utpå, settes kursen til kvadrat for en lynvisitt.
    Ha en glitters mandag

Earl, Gribb, ArthurDent and 14 others like this.
  11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et palmefattig strøk.

Naboens tujahekk og grå skyer kunne gjerne vært byttet ut med annen vegetasjon og blåere himmel. Den korte turen fra heim til svømmehall kunne også godt vært byttet med noe mere interkontinentallt i et sete ikke altfor langt bak sjåføren. Og en dag skal det skje! Til våren? Til høsten? I 2023? Veldig usikker!

Imens kjøre vi kaffe, IF og leter etter strategiske bestillinger så CTene ikke dør forgjeves.

God mandag ønskes til alle!

Earl, Gribb, ArthurDent and 13 others like this.
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God måndag. Veldig lite motivert for jobb og veldig motivert for fri no. Eg gløymde sjølvsagt nissehuene til ungane i dag tidleg, men då eg kom fram fekk eg til mi store glede sjå at det var det mange fleire som og hadde gjort.

Ungane likte i alle fall julebrødet som han far bakte i går. Bestikkelsar med gjærbakst kjem ein ikkje i fengsel for.

Torsdag vart eg offisielt eigar av småbruk, i dag tidleg kom SMS frå brannvesenet om to ting som må utbetrast i kårhuset. Er det dyrt å setje inn eit større vindauge i ein vegg slik at leigebuar kan komme seg ut i høve brann? Heldigvis tek Obs Bygg AmEx.

EndreD, Earl, Gribb and 13 others like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    Startet dagen i dag med å sette i gang vask av huset. Oppussingen nærmer seg slutten, og i dag blir det full nedvask. Og så kan vi begynne å flytte ting inn igjen! Det skal bli deilig å få litt mer plass, etter å ha bodd i ca 1 femtedel av huset siden påske. Et kjøkken som faktisk er kjøkken (og ikke kombinert vaskerom og lager) er også savnet. Kanskje vi får pyntet litt til jul også?

Ha en fin dag, og uke!

EndreD, Earl, Gribb and 14 others like this.
  14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra Oslo.

Våknet til sedvanlig pip i tlf med melding fra SAS, fant etterhvert ut at de fortsatt knoter rundt med bestilling av tur til Tokyo i vinterferien, en tur som uansett ikke blir noe av, så da vet jeg ikke hvor mye tid jeg gidder å legge inn på å finne ut av hva endringen medfører (tror dette er tredje eller fjerde av sitt slag knyttet til denne flighten).

Edit: ble nysgjerrig og sjekket ny reiserute t/r OSL-NRT i februar, den var absurd:

Først OSL-CPH-AMS, femten minutter å bytte fly på i CPH kan bli trangt, men har så en layover på nesten tre døgn i AMS, så mulig en kan hente inn forsinkelser underveis :)

Litt over tre døgn etter reisens start fra OSL skal vi så videre AMS-ZRH-NRT.

Oppholdet i Tokyo er barbert ned fra fem døgn til knappe to, litt avhengig av hvordan en ser på det da siste leg BRU-OSL flys et døgn før NRT-ZRH-BRU!

Føles litt som om Monty Python har startet reisebyrå

EndreD, Earl, Baldrick and 14 others like this.
  15. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Vellykket baccalao, akevitt og pils fest i går. ODD gjorde jobben, og sannelig greide Brann å karre seg over streken også. Du verden:D
    Snaue 6 uker igjen til vi har Sas biz til Mia. Fruen begynner å få kalde omikron-føtter. Etter rapporter om labert mattilbud, og slakk servering hos Sas om dagen så vetta faen jeg. Gidder vi dette?- planen var videre til Bahamas fra Mia. Der er det nytt skjemavelde. Kikka på Key West, men hotellprisene der er jo blitt formidable-overalt. Typ 4k pr natt på 3 stjernes motell:eek:
    Vi får ha litt is i magen.
    Ha en kruttsterk mandag

EndreD, Earl, Baldrick and 12 others like this.
  16. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde også en sånn tur til HND som endte med å bli fryktelig kort på papiret. Ringte da SAS og fikk kansellert og refundert hele billetten i cash selv om den i utgangspunktet ikke var fullt refunderbar. Så det er sikkert bare å ringe å spørre om du ikke lever i håpet enda.

Earl, ArthurDent, Eddie47 and 2 others like this.
  17. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    Dobbel CT+point booking med nå utgåtte CT’er og poeng, så sitter rolig litt lenger og om mulig flytter noe til julen neste år (påske, sommer og høstferien allerede booket)

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag! Da er vi i samme båt @holmen. Flyr rundt med vaskefille og malekost samtidig som jeg bærer flytteesker fra garasjen. Vann ble koblet på i går og den nye peisen fungerer. Adventsstaken og julestjerna er funnet frem, og kanskje kommer også juletreet i hus i løpet av uka :D

EndreD, Earl, Gribb and 10 others like this.
  19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,153
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpg Legg merke til de lekre lounge stolene….. Neida

Flyr bakerst i full buss, statusløs med Delta:(

EndreD, Earl, Eddie47 and 2 others like this.
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,153
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk fint det. Regional flight på E175. Småtrangt uten å være krise. FD33D587-3CB1-4B55-80E4-D8E313177B83.jpeg

ikke fullt fly så langt, men trangt med stor amerikaner i C setet+ meg.

knyttnevetest ikke bestått, men igjen ikke krise.

EndreD, Earl, Gribb and 8 others like this.

Del denne siden