God tirsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 02. aug 2022.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Da har dagen jaggu kommet..
    Om alt for få timer sitter jeg bak rattet på vei mot flyplassen som tar oss hjem etter en fullført sommerferie.

Når det er sagt, det blir flight nr 12 I sommer for min del, hvorav det i prinsippet har kun vært en forsinkelse, og denne ble annonsert dagen i forveien og passet meg utmerket.
    Så bank i bordet, alt har egentlig gått på skinner (om man får lov til å si det om flyreiser...)

God tirsdag i alle tilfeller!

Sees plutselig på en flyplass nær deg :cool::D

EndreD, Earl, holmen and 16 others like this.
  2. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jammen ikke værst! Men ikke bank i bordet ennå, du har fortsatt en reise hjem å fullføre :cool: god tur!!

Kvalvaag, rimitone, Calling and 4 others like this.
  3. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,845
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Da Nang.

Etter seks netter her er det på tide å trekke til Bangkok før heimreisa byrjar på torsdag.

For eit par dagar sia var vi innom ein modellskipforhandlar i Hoi An. Etter å ha fundert mykje på korleis vi kunne fått med oss denne heim på ein grei måte tok vi i går turen på nytt og har no blitt skipseigarar.
    Vi nøyde oss med den på 1m, men neste gong eg er i området har eg lyst til å slå til på 1,5m-versjonen.

D9AC34D4-1DC1-44B2-959C-049B5A9B9318.jpeg

1,5m:
    49EE6525-0C20-4F43-BC42-CA32A33D2257.jpeg

Som Vinskvetten seier i Harde Tider so var dei «Og så billege, at da va så vidt at dei kosta nåke, i da heila tatt». 150 dollar for 1m-versjonen og 220 dollar for 1,5m. Dessverre kosta det godt over 500 dollar å få sendt.

No er i alle fall segla lagt flate og båten pakka godt ned i ei kasse, satsar på at den overlev dei fem flyturane fram til vi når Ålesund.

Ha ein strålande dag!

EndreD, Earl, holmen and 15 others like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hq.

Jeg sendte inn en claim grunnet vi måtte ha en overnatting ved LIS på vår reise til Cancun grunnet endringer av reisen fra Sas sin side. Total utgift på hotellet var 2100,-
    Førte ikke opp andre utgifter siden hotellet hadde gangavstand fra terminal og siden vi spiste på flyet og i loungen.
    Sas ba om utlegg og jeg la ved kvittering fra hotels.com. Ba om EB poeng istedenfor refundert beløp. Nå fikk jeg mail om 15000 eb poeng!
    Under oversikten står de oppført som
    Salesforce Service Cloud Points Earned Extra Points.

Er det ikke meningen at når man velger poeng at man mottar mer en man gjør ved cash?
    Noen hos bolaget som ikke kan regne, eller har jeg misforstått?

Ha en strålende tirsdag alle IF-ere:)

EndreD, Earl, Kristian and 8 others like this.
  5. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Kastrup. Boarding på SAS 1462 til Oslo nå. Kastrup er dårlig skiltet og trenger en oppdatering.

Og da var en CT på plass. Fikk epost idag. Satse på en til før sommeren er over.

Last edited: 02. aug 2022
    Earl, holmen, Kristian and 9 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Litt skyer og 12 grader på solkysten, litt rufsete i dag sier de (yr og storm).
    Vind og regn ..
    Sånn er det denne helgen. 469DF723-C012-4E8B-B28C-5E0D7DBF08F7.jpeg

EndreD, Earl, holmen and 10 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,552
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra bussen.

Møter, restaurantlunsj samt middag og øl er planen for i dag.
    Fant ikke ut om ølfat kan sjekkes inn, men fant et alternativ; de kan sendes med Hurtigruten :)

Til de som er i Trondheim eller har tenkt å besøke byen; i august er bysykkelen gratis dersom man bruker koden «GRATIS22» i bysykkelappen.

Ha en flott dag!

Maggie, Earl, holmen and 8 others like this.
  8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Blir litt vanskelig og melde om «god» noe som helst etter x antall dager i Belgia og Polen med gøy. Uansett nå boardet LO481 og tenker det er greit å komme seg hjem.
    F862936D-77CC-4795-A94F-0F1E4173672A.jpeg

Earl, holmen, Kristian and 11 others like this.
  9. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra Tigerstaden! Grått og grått, og det kommer sikkert snart regn også, sikkert som ventet.

Muligens gjør man det eneste naturlige å drar på fjellet et par dager i gråværet.

Ha en finfin tirsdag!

Earl, travelislife, holmen and 6 others like this.
  10. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    God tirsdag !

Jobb imorgen, vurderer å skaffe billkill for å sikre seg en CT til i år :p
    Det rykker i First foten :rolleyes:

4F49E695-2970-4C77-A3F6-BC2A95040A1D.jpeg

Earl, travelislife, holmen and 7 others like this.
  11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra heimen. Ørlite grann trøtt.

Sen ankomst OSL med en Neo-maskin. Behagelig tur, on time, god plass. Innsjekking i skranke, ikke noe edb her, takk. Men service! Påpekte at første bagasje ikke hadde fått prioritetslappen sin, da ble assistenten sendt på "bakrommet" for å ordne opp. Og på et lett kaotisk OSL kl 01.00, hvor bagasjetraller gikk på svartebørs, dukket våre ting opp blant de aller første.

I dag må jeg kanskje bake en kake, eller kanskje jeg får. Forumets eldste, i hvertfall.

Ha en flott dag, alle IFere,

EndreD, Earl, Henrik and 6 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen!
    Gammel du??

travelislife liker dette
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra verandaen.

En eller annen fugl ødelegger virkelig gleden ved tomatdyrking. Og den liker tydeligvis tomatene litt mindre solmodne en jeg gjør.
    Får fundere på om det finnes noe beskyttelse jeg kan bruke.

Grått, rått og kaldt i dag. Litt mye hverdag, men med varm kaffe og IF går det greit.

I går ble et par posisjoneringer booket med SAS. Går og venter på at November reisene til Japan skal innstilles. Men foreløpig sier nettsidene at alt går som normalt. Noe det vel ikke vil. Hadde vært greit å komme i gang med å endre planer nå.

Edit : Gratulerer med dagen @Berlioz ? Hvis det er noe trøst føles kroppen på Covid som forumets eldste.... Med god margin.

Earl, Calling, travelislife and 3 others like this.
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Det normale er vel Euro x 100 (eller NOK x 10) ..

travelislife liker dette
  15. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    :)

travelislife liker dette
  16. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Då eg las ditt innlegg spelte P1+ 'Young at heart'. Tilfeldig? Neppe! Gratulerer så mykje med dagen! :)

17. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God dag frå Aust-Finnmark!

Her skin sola og det er over tjue grader. Framleis er ingen reiser planlagt før i november, men det skal etter kvart leverast inn refusjonskrav til SAS etter streikekanselleringar. Ikkje heilt det same som å kjøpa billettar til fjerne himmelstrok, akkurat.

Enn så lenge er eg ganske flyfast då eg er barnevakt for to firbeinte labbetussar på feriekoloni. I dag vekte eg dei klokka halv ti, så feriekolonien er nok tett på å bli assosiert med GULag...

Screenshot_20220802-110109_Gallery.jpg
    Dagens morgontryne?

Ha ein fin-fin dag, gode medforumistar!

Eddie47, Earl, funkenstein and 7 others like this.
  18. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for det. Nei, slike tilfeldigheter finnes ikke :)

travelislife and Kristian like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen(?) fra hyttekontoret.
    Det tar tid å komme i gnag om morgenen, ser det ut til. Må snart legge meg i hardtrening for å klare å stå opp "litt" tidligere etter ferien. :rolleyes:

Prøvde meg på CT-telefonen i går, for å legge til noen tilslutningsflighter neste år. Men, den svenske damen på telefonen kunne ikke noen ting, skjønte ikke noen ting, og hadde ikke mulighet til å hjelpe med noe som helst. Hva gjør disse menneskene på kundeservice?? o_O Får prøve igjen i dag.

Gratulerer med dagen til @Berlioz ! (Selv om det på internett står at han ble født 11. desember. 1803..:p)

Eddie47, Earl, Kristian and 2 others like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk beskjed av Sas ved ombooking at jeg skulle legge ut for hotell selv, siden de ikke hadde avtale ved LIS og få igjen i etterkant.
    De sa de dekket vanlig standard rom, så det var det jeg booket.
    Da regnet jeg med at hele beløpet ble dekket og at det ville lønne seg velge eurobonus som tilbakebetaling.

Fikk dette av agenten i retur når jeg spurte om hvordan 2100kroner ble til 15000 eb poeng

Thank you for your reply.

We have made an individual evaluation of your case, and we consider EUR 150 ( 1491 NOK ) as reasonable” this is for care cost .
    So, As u request your compensation in euro bonus points. we transfer 15000 euro bonus point .
    I do hope that this experience will not deter you from travelling with us in future and we look forward to the opportunity of welcoming you on board our service again soon.

Thank You.

Er dette riktig? Og har jeg blingset totalt eller skulle man ikke få 50% mer om man velger eb som kompensasjon?

Last edited: 02. aug 2022
    travelislife liker dette

Del denne siden