God torsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Herlov, 03. des 2015.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra kontoret i Fredrikstad.

    Her er det ingenting som tyder på at julen nærmer seg, bortsett fra at arbeidsbunken vokser seg større og større og diverse uforutsette møter trenger seg på. Imidlertid har jeg endelig fått booket første langtur med Cathay (OSL-LHR-HKG-KUL T/R) i mai til en fiiin pris, og da skal jeg holde motivasjonen oppe fram til 23. desember! The Pier og The Wing, here I come! :cool::D
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Oslo! Blir litt forvirret av været om dagen; vet ikke on jeg skal være vårkåt eller ha vinterdepresjon. Det endrer seg stadig og jeg håper virkelig vi får snø til jul i alle fall!
    Vel, været får man gjort lite med, men arbeidsoppgavene på jobben må tas unna uansett. Lite møter i dag, så da er planen å komme seg gjennom oppsettet med lisenser fra Microsoft. Det er virkelig en jungel å navigere i denne materien av regler og forutsetninger. Ikke rart det er en egen utdannelse for å lære seg lisensregler fra MS. Nuvel, har gode rådgivere så skal vel klare biffen i dag også.
    Har forresten en litt annerledes julekalender med min søster: Trening minst 20 minutter hver dag! Kravene er STA: Svett, treningstøy, andpusten. Teorien er at dersom du har på deg treningstøy, er det lettere å trene. Og når du først trener, er det lettere å trene mer enn 20 minutter. Så langt er det bare to luker som er åpnet, men satser med friskt mot videre utover. Ser dog et par mørke skyer i horisonten med en utenlandsreise og krav om oppussing i heimen i helgene fra kona, men her får man bare planlegge litt, tenker jeg.
    Fullt mulig å henge seg på her, altså. Bevisene for trening postes på Insta med emneknaggene #treningskalender og #STA.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra det Sørlandske!
    Her var det kaldt til morgenen, så enda godt jeg fikk skiftet til sånne skikkelig forurensende piggdekk.... Men det føles betryggende iallefall.

    Masse å gjøre på kontoret så denne dagen kommer nok til å gå fort. I kveld venter første julemiddag, og det skal bli skikkelig digg. Og så er det jo allerede fredag i morgen. Nesten helg altså.

    Jaja. Ha en fin dag hvor du enn måtte være.
     
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Madrid!
    Her er det sol og... vårstemning? Ble oppgradert til et ganske stort, noe slitt executive rom på HI Piramides med eget soverom og en liten balkong. Ikke akkurat IC-standard, men ikke så verst likevel!

    Drar videre til Nice og IC Cannes i morgen. Skal bli spennende å oppleve det hotellet i lavsesongen. Forrige gang vi var der bodde vi på poeng fodi det kostet nesten 10.000 natten. Da var hotellet fullt av nyrike russere... say no more...

    Egentlig er jeg veldig sliten nå, så i dag skal jeg bare en liten tur i nærområdet, gjøre litt reseach og så blir det jobbing fra hotellrommet resten av dagen. Hehe, min neste bok er en reisehåndbok og da det er bare å henge i stroppen! :)

    Xxx.
     
    Bjoern In America liker dette
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Romerike.
    Kom hjem fra Las Vegas i går kveld etter en liten rundtur via LAX, ZRH og CPH. Ble 25 timer fra ankomst LAS til ankomst OSL.
    Men hva gjør man ikke for å prøve litt forskjellige flytyper...
    Fløy Swiss A340 i biz fra LAX til ZRH. Hører folk skryter mye av Swiss sitt bizprodukt, men det var da ikke all verden synes jeg. Ok, maten og servicen var bra, men SAS sitt "nye" bizprodukt synes jeg faktisk er bedre. Spesielt komfortmessig.

    Ha en super dag om du er døgnvill eller ikke.....

    Tore
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Trondheim
    Har en grei dag på jobb, nå er det straks lunsj. Ha en fin dag :)
     
  7. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    God formiddag! Første feriedag, litt småærend å ta unna, pakking og lutefisk hos opphavet står på agendaen. Innimellom er det frenetisk oppdatering av MyFlights-appen i håp om hvertfall oppgradering til Plus på lørdag, men håpet svinner.

    Ha en god torsdag! :)
     
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Base Oslo Vest her etter 14 dg i oljenasjonens tjeneste.
    Leiligheten er bikkjekaldt så nå går vifteovnen på fult.
    Åpnet et boks Skipper's lakrispiper til lunch, men de er jo stein harde,
    de skal da ikke være det?
    Kjøpe de på tax free i begynnelsen av november. Det står et stempel
    som kan minne om 300916...
    Det blir vel litt fotball-pubbing i helgen så er det vel bare å pakke amerika-kofferten igjen vel..
     
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    God torsdag fra InsideFlyer kontoret...

    Fuld fart på med forberedelse af resten af Julekalender og tusind andre ting.

    Dagen startede dog med en gang seatbingo med SAS. Som vanligt når jeg skal flyve langt med dem, så er der equipment change og vi bliver flyttet fra de forreste rækker på GO til lige bagved tolilettet og bassinet området.

    Jeg er så forbandet træt af den måde SAS håndterer disse reseatings på. Hver eneste gang skal vi igennem en eller flere omgange "seatbingo" og skal konstant holde øje med at vi ikke bliver flyttet væk fra de sæder vi har valgt oprindeligt.

    Hvor svært kan det være at seate pax som oprindeligt sidder i den forreste del af Go samme sted i det nye fly? Det er trods alt sæder som SAS sælger for en premium, så det burde ikke være så svært at seate de pax som oprindeligt sad i den kategori i samme kategori af sæder på nyt fly.

    Og for at toppe det op, så er det nu gammel kabine fremfor den nye, som oprindeligt var sat op :(

    Hvor er jeg glad for at @Jørgen skrev den artikel om MyFLights Appen her på InsideFlyer, som kan holde øje med disse ting - når SAS gang på gang fejler. De kunne da i det mindste sende en mail når der var ændringer i ens booking.

    At booke en SAS flight uden at taste den ind i MyFlights er opskriften på at ende op på flyets dårligste pladser.

    Lad os se hvor mange gange de kan nå at ændre seatingen igen inden afrejse lørdag :mad:

    God dag til alle - med undtagelse af den person hos SAS som er ansvarlig for disse tåbeligheder...
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Expertflyer har også en varsel på equipment change. Eller så kan du sette varsel på når ditt sete blir ledig ;)
     
    Flemming Poulsen liker dette
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Synes dog generelt jeg får varslerne hurtigere med MyFlights.. Har stadig ikke fået fra Expertflyer eller TripIt. Og MyFlights sende mig melding for en time siden.
     
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Oslo!
    Har surret rundt på kundemøter en kort arbeidsdag i dag, men ble ferdig tidlig så nå er det tid for litt selvstudie fra sofaen. Full dag i morgen før turen går til Stavanger med Norwegian, hvor jeg har blitt tildelt godsetet. Gadd ikke å betale for setereservasjon, men angrer litt nå.

    [​IMG]
     

Del denne siden