Godt valg for bonusreise?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TOSflyer, 12. febr 2017.

  1. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Ny bruker her inne. Har vært medlem i Eurobonus i mange år, men først siste året fått øynene opp for hvilke muligheter som ligger i bonussystemet. Tidligere ble poengene kun brukt innenriks, og poeng samlet kun på flyreiser. Laget en profil her inne fredag kveld, og har brukt helgen til å lese og lære :)

    Er EBG med endel reisevirksomhet i jobb, og samler i tillegg poeng med Amex platinum. For et par måneder siden rundet jeg 100.000 poeng. Brukte da CT, og booket billetter til meg og fruen i SAS biz TOS-OSL-EWR t/r månedsskiftet oktober/november 2017. Brukte søkeverktøyet på hjemmesiden til SAS, noe som ikke var helt enkelt uten mulighet til å spesifisere søket på kun business og søke ledige seter månedsvis.

    Vil gjerne høre med ekspertene her inne om dere synes dette er fornuftig bruk av poeng, eller om man skulle funnet noe enda mer spenstig? Har hørt mye bra om oppgradert SAS business, så det frister å prøve. Sparer selvfølgelig videre til nye poeng på konto, og ny CT, så ser for meg flere slike turer i årene fremover :)
     
    Travellingalf, miura and CrotchRocket like this.
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Etter min overbesvising er det super value for bruk av CT og poeng. SAS nye business prodult er vel et av de bedre over atlanten. Har selv brukt CT +100.000 poeng på OSL-MIA til sommer.
     
    Last edited: 12. febr 2017
    braathens safe and TOSflyer like this.
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Helt grei første bonustur det der, særlig når dere ikke har prøvd SAS business før. Men turen til New York er jo ganske kort da.. Finnes jo lengre USA-turer. Spesielt til Chicago (ORD) har jeg funnet mange ledige bonusbilletter i C. Da selvfølgelig via ARN eller CPH.

    Men jeg antar at poenget deres er å ha noen dager i NYC, ikke bare å fly C hos SAS? :)
     
  4. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Vi blir noen dager i NYC ja, men finnes mange spennende byer der ute. Med reise i business blir forhåpentligvis flyturen også en stor del av opplevelsen ;)
     

Del denne siden