Gooooood Fredag!!!!!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av SayWhat, 28. mai 2021.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    God freddag alle sammen, ja sola er kommet til sørlandet og jeg skal på SATS å trene før det blir avslapping i Aquarama med gjengen i bassenget. I dag tikket de siste poengene inn etter flyturen i går, og da er jeg bankers på at det ikke blir noen problemer med SAS-Byråkratiet i forhold til tellingen på EBG til LTG denne sesongen og i morgen blir det å ordne med ID-kort for EØS slik at jeg kan la passet ligge hjemme om jeg tar meg en tur ned på kontinentet til sommeren, så produktiv har jeg vært :)

Eurobonus.jpg

RoadKing, EndreD, Avixlo and 4 others like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Det du peker på det der er en veldig alvorlig svakhet i rettsystemet, for hvem som helst kan reise ett krav på rett under 200.000 kroner mot en peron for konsulenttjenester og kjøre det i systemet til forliksrådet. Møter ikke "skyldneren" opp på møtet på forliksrådet, så blir kravet rettskraftig basert på fraværsdom, selv om kravet prakrisk talr bare er for å puste lufta di. Da kan Namsmannen legge inn utleggstrekk på denne summen og drive dem inn for "konsulenten" i den andre enden som "ikke har fått betalt for tjenestene sine". Er kravet over 200.000 så må motparten enten samtykke til at det er en twist ovenfor forliksrådet, ellers kjøres saken til tingretten og der er kravene for dokumentasjon for innkreveren mye høyere enn hva den er i forliksrådet så der slipper en ikke en innkrever unna med å kreve inn penger for å puste puft.

Så som du peker på, det en person som ikke kjenner systemet, eller av en eller annen grunn ikke er i stand til å stille på ett møte i forliksrådet, denne personen står i prakis uten rettigheter i samfunnet vårt i dag dessverre :confused:

Last edited: 29. mai 2021
    EndreD liker dette
  3. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    183
    Og der kom det en 777 fra MST til OSL (QTR15UW)

Q1.jpg

Edit: Og der dukket nok en 777 opp på himmelen, ET3640 BRU-OSL.

e.jpg

I følge FR24 skal det ikke dukke opp noen flere store fugler på vei til OSL, så da er dagens flyshow unnagjort.
    Nå skal grillen tennes, nyt kvelden folkens :)

Last edited: 28. mai 2021
    drsyk, EndreD, Avixlo and 6 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,957
    Bonuspoeng:
    293
    Fredags kveld på solkysten ..
    Grilling og øl og coronamedisin
    6E7EC204-10F5-48CD-95B4-6FE6B9EDF501.jpeg

drsyk, EndreD, RoadKing and 4 others like this.
  5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God aften frå Sunnfjord. Her går det i sterilisering av tåteflasker og anna ymse førefallande husarbeid. Snart skal eg ut og arbeide litt i hagen før eg avsluttar kvelden med nokre kalde og strøymefjernsyn. God helg!

drsyk, EndreD, RoadKing and 5 others like this.
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,811
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra Kristiansand!

Et fantastisk vær her :)
    Jeg og gutta (på 9 og 13) har vært i Aquarama (burde jo vært ute) og på Dolly’s for pizza i kveldssola. Imorgen skulle vi egentlig på Høyt og Lavt men for 1 liten time siden kom det beskjed om at Kristiansand stenger ned og dermed kan de ikke åpne imorgen :(
    Hvis noen har tips til hva vi kan fylle dagen med isteden tas det imot med en stor takk!!

Ha en fortsatt flott fredag :)

RoadKing, Avixlo, Kristian and 3 others like this.
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    Til lukke med diamanten, @Avixlo. Då eg var på din alder hadde eg endå mange år att til mitt fyrste sølvkort...

RoadKing, Avixlo and holmen like this.
  8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøp en engangsgrill på Odderøya, og ta med dere litt badeklær nede ved fyret, meg og ett par kompiser skal dit og fiske litt på ettermiddagen :)

9. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Min heimkommune har heller ikkje begynt å vaksiner 55 åringer @RoadKing.

Eg er på lista over dei med utvida/moderat risiko for alvorleg forløp ved koronasjukdom grunna tidligere sykdom.

Derfor blir det heller ikkje 12 veker mellom 1 og 2 dose for meg.

Heldigvis (uheldigvis?) er det så lenge siden at eg ikkje er på listen for høg risiko gruppen lenger, ifølge ein spesialist lege eg spurte tidligere i år i forbindelsen med den årlig kontrollen eg forsatt går til 15+ år etter at behandlinga var over.

Men heile denne vaksine utrullinga har vært for å seie det mildt tafatt.

Det er merkelig at vi har diplomater som kan reise verden rundt og forhandle fredsavtaler i konflikter som strengt talt ikkje har noe med Norge å gjere, men når det kommer til å ringe opp noen vaksine produsenter så er det vist nok heilt umulig for eit lite land som Norge. :mad::mad::mad::mad:

RoadKing liker dette

Del denne siden