Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,881
    Likes mottatt:
    1,988
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk til å endre en Berg-Hansen bestilling i app, men det var på en sammenhengende påbegynt reise så muligens dette har spilt inn.
     
    Flyingdutchman liker dette
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,472
    Likes mottatt:
    21,806
    Bonuspoeng:
    183
    Ser dette i appen
    IMG_4564.png

    God plass på TRD-CPH senere på dagen i alle fall. Har ikke tenkt å endre billetten, ville bare sjekke slik at vi får opp et referansegrunnlag her på IF :)
    Reisebyrået en G-travel.

    Kan sjekke om jeg får endringsmulighet i appen når jeg er på CPH.
     
  3. andm

    andm Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Da fikk jeg endelig testet knappen. Jeg ble for sen til å teste den i går (man kan senest endre 40 min. før), og jeg endte med ikke å rekke flyet av forskjellige årsaker. «Du er jo diamant» sa de behjelpelige ansatte i loungen, og satt meg på neste fly uansett.

    Reisen jeg fikk endret i dag, ble endret litt under 24 timer før opprinnelig avgang. Det var en direkte bonusreise, og på bestillingstidspunkt var det den eneste tilgjenglige reisen til standardpoengpris. Jeg sjekket i forkant av endringen hvilke alternativer som fantes for bonusreiser i morgen, og det var kun den opprinnelige avgangen, samt en ny som tydeligvis var utsolgt på bestillingstidspunkt. Det rare her, er at jeg i appen fikk kun ett annet alternativ, og ikke den forventede senere avgangen til fornuftig poengpris, men et annet alternativ, som jeg ser koster 27 917 poeng. Jeg lurer på hvordan alternativene bestemmes.
     
    Nordlands liker dette
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    664
    Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske det har vært besvart tidligere. Jeg tror ikke ledig bonusbilletter/bonuspris betyr noe, men det er et krav om at det må være et visst antall ledige billetter for penger for å få lov til å diamant-endre til en avgang frem til x timer før avgang og etter det går kravet går ned til at det bare må være ledige plasser. Ledige bonusbilletter kan jo for øvrig ha varierende sammenheng med ledige billetter og pris for penger.

    Dvs. selv om du bare kunne endre til en annen avgang 24 timer før, så kan det hende du kunne endret til andre avganger nærmere ønsket avgang og/eller på flyplassen.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Det var noen regler på https://www.sassalesinfo.com/ for de i innsjekk/lounge som måtte gjøre dette manuelt ja. Mulig de samme reglene er implementert i appen
     
    Nordlands liker dette
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,687
    Likes mottatt:
    7,792
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var kravene før appen kom, som du sier mulig det også er gjeldene ifht hvilke alternativer du får opp i app

    Conditions:

    • The ticket must be issued on a 117 document

    • 0-3 hrs before departure: allowed until flight is full. Overbooking is not allowed

    • 3+ hrs before departure: must be min 5 seats available

    • It is allowed to waitlist on full flights

    • New flight must be between same city pairs. Itinerary must remain unchanged. Transfers cannot be changed, removed or added

    • Possible from midnight on day of departure in the time zone of departing flight
     
    Nordlands liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Synd man ikke kan sette seg på waitlist i appen da. Ihvertfall hvis planen er å gå bort fra manuell behandling :/
     
    Lars J liker dette
  8. andm

    andm Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Det siste valget blant direkteavganger dukket opp litt senere i dag, så jeg tror jeg skjønner greien nå.
     
    Lars J liker dette
  9. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje dette er besvart før, men kan man rebooke fra opprinnelig bestilling med to segment til en med direkteflyvning?
    Feks fra OSL-SVG-BGO til OSL-BGO?
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,687
    Likes mottatt:
    7,792
    Bonuspoeng:
    183
    I følge reglene på sassalesinfo.com er ikke det lov:

    New flight must be between same city pairs. Itinerary must remain unchanged. Transfers cannot be changed, removed or added.


     
    benair liker dette
  11. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,742
    Likes mottatt:
    26,067
    Bonuspoeng:
    183
    Kom ikke opp noen mulighet til dette i app når det ble testet for å kutte ut ARN i CPH-ARN-OSL for raskere hjemreise for to uker siden, så tipper nei ut fra et begrenset dataset og det @Lars J skriver
     
    benair liker dette
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    664
    Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    Noen har fått slik ombooking ved forespørsel i lounge etc., men det er ikke noe du kan kreve.
     
    benair liker dette
  13. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk testet nå. Har flyvning OSL-BGO-HAU i morgen.
    Siste leg med Widerøe.
    Og da er det kun OSL-BGO jeg får mulighet til å endre i appen. Skjønner det blir enda mer komplisert når det er andre flyselskaper involvert.
     
  14. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk også testet hva som skjer dersom man spør veldig pent i loungen, og noen der tar en telefon. Med klar beskjed om at det var et unntak! Men fikk bytte til direktefly med ankomst 3 timer tidligere enn om jeg hadde flydd via BGO.
     
  15. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe.. Det unntaket har jeg fått 7 ganger i løpet av 2 mnd.:rolleyes:
     
    tobeornot999, Eddie47 and Kristian like this.
  16. Rune58

    Rune58 SAS Diamond

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Fungerer oftest greit det - bare å spørre pent. Hadde en reise OSL - CPH - LHR i dag. endret til OSL- LHR uten problem
     
  17. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    489
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fant ihvertfall ut at til tross for ett eneste ledig sete, så trumfer ikke diamant en med lavere status som sto på venteliste.
    Sånn det fungerer, eller feil?
     
  18. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    8,057
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm... Er det forskjell på normal venteliste og de som er på venteliste grunnet IRROP, kanskje? Typ, tidligere kansellert fly, denne personen skal videre med annet fly og får da høy prioritet på venteliste for å unngå følgefeil, mens en som bare vil booke om til tidligere blir plassert på den vanlige ventelisten?

    Kan ikke tilstrekkelig nok om dette, men intuitivt ville jeg tenkt at det kunne gitt mening, og høres egentlig rettferdig-ish ut.
     
    Brukernavnet liker dette

Del denne siden