Jeg lurer på om dette kan komme av at Same Day Change krever nok ledig plass i kabinen du sitter i, noe som ikke nødvendigvis samsvarer med antall seter til salgs. F.eks. vil Premium kunne overbookes så lenge det er kapasitet til å flytte gardinet bakover.
Hadde samme problemet for litt siden, og det ble forklart litt tidligere i tråden som et minimum på 5 ledige seter, tror jeg det var.
Jepp, samtidig opplever man dette med avganger som har lagt flere seter til salgs. De med færre seter til salgs blir etter min erfaring filtrert bort i appen.
en jeg snakket på vip-kundeservice mentet at det måtte være sasmme klasse, altså bonussete ledig for at hen kunne flytte meg til ønsket flight
Same day change krever kun ledige seter i kabinklassen man er booket i, ikke noe krav om eksakt bookingklasse. Vanlig ombooking av bonusbilletter vil derimot kreve ledig bonus.
Jeg har opplevd det tidligere - men tror ikke det gjelder nå. Jeg får ikke opp noen tall om "antall billetter igjen" ved søk - og begge kabiner har mer enn 9 til salgs. Tidligere har jeg opplevd at Plus viste som "2 ledige" og jeg fikk ikke endret flight mer enn 3 timer før; men om jeg søkte for 5 personer på den flighten fikk jeg den opp på sas.no
Opplever samme som mange over. Har en flyvning til ARN i morra som jeg ønsker å endre. Får bare feilmelding når prøver å endre i app og der er mange seter tilgjengelig for salg(mer enn 5). Diamond tlf kan ikke gjøre noe, kun fysisk på flyplassen. Dårlige greier.
Har 3 flighter denne helgen, SVG-BGO-OSL-SVG. Fikk ikke endret noen av dem i appen selv om det var masse ledig - ganske irriterende. Fikk dog endret neste dags flight ved ankomst Flesland i går, trengte hjelp fra tre personer. Og i dag på Gardermoen, fikk endret til senere fly i morgen. Først "hjelp" i loungen som innebar venteliste, deretter service point som ryddet opp.
Hadde samme problem. Prøvde flere tidspunkter for å sjekke om det gjaldt alle flyvninger, inkludert 17:00-flyet CPH–OSL som jeg ville endre til, men fikk bare feilmeldinger i appen selv om minst seks seter var ledige på alle flyvningene. Da jeg ankom CPH fra LAX, var flyet plutselig fullt, ifølge serviceskranken. Jeg forklarte app-problemene, og hun bekreftet at flere hadde opplevd det. Etter en rask prat med supervisor sa det pling på telefonen, nye boardingkort til 17:00-avgangen. Supervisor hadde åpnet flere rader i business Endte bra, men utrolig frustrerende at SKIT alltid skal krangle.
Beskrev vel i en annen tråd at jeg fikk booket om da jeg byttet epost på eb-konto til jobb-epost som ligger inne på bookinger gjort vua jobben. Kan det være at dere gar ulike epostadresser i "systemet". Får testet på nytt i helgen. Sammenfaller deres erfaringer med at sas-appen ble oppdatert i høst?
Ser det ikke fungerer for mange, men same day change fungerte for meg i appen i dag (OSL-CPH, SAS biz) så er ikke en generell bug i appen ihvertfall.
Forsøkte å endre 2 leg i går, den ene lot seg endre kvelden før, mens den andre først lot seg endre 3-4 timer før avgangstid. Var hele tiden mer enn 9 seter ledig, så det er tydeligvis noen interne kalkuleringer her.
Helt klart. Jeg hadde en dialog med chat og da jeg viste til utdrag fra tilgjengelighetsoversikten fra awardfares, dvs C7D3Z2J0Y0S0 osv. Da fikk jeg spørsmål om jeg hadde innsikt i verktøyet deres, og beskjed om at kundeservice ikke fikk lov til å overprøve algoritmen i verktøyet. Det er jo sagt noe om nødvendig antall ledige seter for ombooking. Jeg husker jo selvsagt ikke navnet på verktøyet og den chat-loggen er borte. K
Fant forøvrig ut i dag at også medpassasjerer, som ikke er Diamant, får opp valget i appen for å endre flight samme dag når reisen er bestilt av meg som er Diamant.
Det kan være ledig i C klasse selv om det er fullt i biz. D er sannsynligvis nærmere det faktiske antallet.
Nye sukesse i dag etter at jeg har samme e-post på kontoen min som i booking. I mange tilfeller er det nå slik at det kan være 9 seter til salgs i bookingklass C, D og Z, men businesskabinen bare er 4 rader og det bare er to seter som ikke er tatt. Så jeg mener det er urettferdig mot sas om vi bruker tilgjengeligheten som er til salgt som benchmark.