Noen som vet om det er mulig å booke om fra direkte til mellomlanding? Er utsolgt på alle tidligere direkteflyvninger, men gode muligheter med mellomlanding, og i tilfelle jeg ikke klarer å snike meg med på en direkte flight hadde mellomlanding vært et godt alternativ.
De har ganske konsekvent skrevet flight i entall, vil tro det er tiltenkt primært direkteflyvninger. Og så vil jeg spekulere i at mellomlandinger vil bli akseptert avhengig av person du møter. Det fine her er at du uansett kan waitlistes på fulle flighter, så med mindre en sølvfugl dukker opp bør det vel være gode sjanser for å komme med en tidligere direkteflyvning uansett.
Nja, fungerer vel på samme måte som vanlig waitlist, og det funker jo med bagasje? Såvidt jeg har forstått så pleier de å ha egen tralle/merking på kofferter for de som er waitlisted, og så står stuerne utenfor og venter på klarsignal - om du kommer ombord laster de din bagasje som siste bag før luken lukkes. Om ikke går de i retur til anlegget og sorteres til riktig flight.
Bergen Flesland (BGO) i går: Vi var tidlig ute på vei til flyplassen, prøver diamant-chat først: tyvärr Da vi så kom til flyplassen prøver vi å finne et billettkontor/servicekontor. Nope. Går til innsjekkingsskranke, spør om å booke om. "Beklager, dere må ha full flex eller pandium-status". "Er du sikker? Det er jo en ny fordel" "Ok, jeg kan sjekke med en kollega" .. "Ja, da skal jeg klare å booke dere om! Jeg har vært borte fra jobben da det ble innført, så jeg har ikke fått det med meg enda. Beklager dette!" Klikketyklikk så var vi på 2 fly tidligere, superbra! Eneste jeg måtte fikse selv etterpå var å spørre på gate om de kunne flytte oss 2 til en egen 3-seter, og det fikset de greit. Liten kuriositet: flyet som kom inn kjørte for langt inn, så de måtte ha en pushback før de kunne koble til broen Ble litt forsinket ut fra BGO. Hadde vært kult om dette også lot seg løse med diamant-chat (ombooking, ikke pushback), men kanskje det kommer senere?
Det blir selvbetjening i appen senere. Dette er nok noe de ikke ønsker å belaste kundeservice eller gate med, dermed kan det kun gjøres i innsjekk/servicesenter fram til selvbetjeningsløsning er på plass. Ellers så er det godt å se at sas fortsatt er kronisk inkonsekvent mellom hva kundeservice sier og hva som oppleves. Ihvertfall når det som i dette tilfellet går i kundens favør
Det hadde jo vært helt topp, slik at man ikke må møte opp på flyplassen bare for å høre "nei" (eller tyvärr). Kjekt også om man ønsker å fly senere. Gjerne også på "My bookings" på web som backup. Vet du noe om når dette kanskje kommer på plass?
Den eneste infoen vi har om dette er vel fra sassalesinfo-side som @Henrik linket til lenger bak i tråden. Den sier dette: Later the member will be able to change flights in our own digital channels, more information to follow at that stage Så vi vet ikke noe annet enn at det kommer "senere" og det er forsåvidt ikke sikkert det blir appen som er den digitale kanalen heller... Men gjetter på at det blir selvbetjening ihvertfall
Fikk nettopp endret i gate i HAU uten noen videre spørsmål eller kommentarer og ny billett kom i app. Deilig at denne fordelen endelig kan benyttes uten å måtte unnskylde seg og se gateagenten dypt og forførende i øynene for å få komme hjem et par timer før
Jeg fikk booket om fra TRD på mandag morgen, mistet fast-track, lounge og prioritert boarding, men kom meg avgårde tidligere. (Ett av tre ledige seter på den nye flighten - så jeg takker og bukker, i motsetning til diamanten jeg satt ved siden av, som nok hadde ønsket seg en softblock på morgenkvisten.) Ser ut til at EB-informasjonen har forsvunnet men det får jeg vel etterregistrert.
Man har jo fortsatt medlemskort i appen, men når alt er automatisert så fungerer det vel kanskje ikke å scanne både det og boardingpass lenger
Dersom man først har appen oppe burde det fungere å taste inn nummeret på nytt i bookingen og få oppdatert status på boardingkort.
TRD-OSL nå. Personellet i serviceskranken/check inn trodde ikke på meg. Fikk ikke tak i sas på telefonen dermed ble det ikke ordnet. Ved gate sto det, ikke mindre enn, 5 diamanter (antar alle var det). 1 ledig plass etter at alle hadde boardet og gate agent ordnet meg den plassen.
Trondheim does it again. Ta gjerne en for laget og send klage til Widerøe Ground Handling (tror det er dem som har ansvar for innsjekk i TRD?) og SAS Diamant Mail i kopi.
Prøvde på OSL i dag, men flyet me ville bytte til var forsinka og reiste kun 20min før vår avgang…. Så da blei det et nei.
Jeg og en kollega som har gave gull fra meg hadde en bonus flight i pluss fra BGO til KSU via OSL på lørdag. Da vi var tidlig ute på Flesland gikk jeg til innsjekk/service skranken og spurte om vi kunne komme med en tidligere flight til OSL siden dette skal være en Diamant fordel nå. Ingen problem sa hun, og vi fikk en tidligere flight på No time. Dette må da være den beste oppgraderingen av Diamant fordelen siden tidenes morgen. Nesten så jeg bare må prøve å fornye statusen når den går ut. Hadde ingen planer om å stresse for Diamant med LTG i boks, men er nå i tvil.