Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,805
    Likes mottatt:
    1,695
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om det er mulig å booke om fra direkte til mellomlanding? Er utsolgt på alle tidligere direkteflyvninger, men gode muligheter med mellomlanding, og i tilfelle jeg ikke klarer å snike meg med på en direkte flight hadde mellomlanding vært et godt alternativ.
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,805
    Likes mottatt:
    1,695
    Bonuspoeng:
    113
    Gleder meg forøvrig sykt mye til dette blir mulig i appen!!
     
    themichael and Brukernavnet like this.
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    8,057
    Bonuspoeng:
    183
    De har ganske konsekvent skrevet flight i entall, vil tro det er tiltenkt primært direkteflyvninger. Og så vil jeg spekulere i at mellomlandinger vil bli akseptert avhengig av person du møter.

    Det fine her er at du uansett kan waitlistes på fulle flighter, så med mindre en sølvfugl dukker opp bør det vel være gode sjanser for å komme med en tidligere direkteflyvning uansett.
     
    Jan Fredrik liker dette
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    742
    Bonuspoeng:
    93
    Waitlist vil fungere dårlig med innsjekket bagasje? Gleder meg til å prøve dette om 1,5 ukes tid :D
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Kundeservice sier at dette gjelder kun deg selv. Men tja.. stoler ikke på kundeservice lenger :p
     
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    8,057
    Bonuspoeng:
    183
    Nja, fungerer vel på samme måte som vanlig waitlist, og det funker jo med bagasje?

    Såvidt jeg har forstått så pleier de å ha egen tralle/merking på kofferter for de som er waitlisted, og så står stuerne utenfor og venter på klarsignal - om du kommer ombord laster de din bagasje som siste bag før luken lukkes. Om ikke går de i retur til anlegget og sorteres til riktig flight.
     
    milehigh, RoadKing and Insomnia4u like this.
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,384
    Likes mottatt:
    4,207
    Bonuspoeng:
    113
    Bergen Flesland (BGO) i går:
    Vi var tidlig ute på vei til flyplassen, prøver diamant-chat først: tyvärr

    Da vi så kom til flyplassen prøver vi å finne et billettkontor/servicekontor. Nope. Går til innsjekkingsskranke, spør om å booke om. "Beklager, dere må ha full flex eller pandium-status".

    "Er du sikker? Det er jo en ny fordel"

    "Ok, jeg kan sjekke med en kollega"

    ..

    "Ja, da skal jeg klare å booke dere om! Jeg har vært borte fra jobben da det ble innført, så jeg har ikke fått det med meg enda. Beklager dette!"

    Klikketyklikk så var vi på 2 fly tidligere, superbra!

    Eneste jeg måtte fikse selv etterpå var å spørre på gate om de kunne flytte oss 2 til en egen 3-seter, og det fikset de greit.

    Liten kuriositet: flyet som kom inn kjørte for langt inn, så de måtte ha en pushback før de kunne koble til broen :p Ble litt forsinket ut fra BGO.

    Hadde vært kult om dette også lot seg løse med diamant-chat (ombooking, ikke pushback), men kanskje det kommer senere?
     
    milehigh, Hanen, Kristian and 8 others like this.
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir selvbetjening i appen senere. Dette er nok noe de ikke ønsker å belaste kundeservice eller gate med, dermed kan det kun gjøres i innsjekk/servicesenter fram til selvbetjeningsløsning er på plass.

    Ellers så er det godt å se at sas fortsatt er kronisk inkonsekvent mellom hva kundeservice sier og hva som oppleves. Ihvertfall når det som i dette tilfellet går i kundens favør ;)
     
    Eddie47 and themichael like this.
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    3,398
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde jo vært helt topp, slik at man ikke må møte opp på flyplassen bare for å høre "nei" (eller tyvärr). Kjekt også om man ønsker å fly senere.
    Gjerne også på "My bookings" på web som backup.
    Vet du noe om når dette kanskje kommer på plass?
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Den eneste infoen vi har om dette er vel fra sassalesinfo-side som @Henrik linket til lenger bak i tråden. Den sier dette:
    • Later the member will be able to change flights in our own digital channels, more information to follow at that stage
    Så vi vet ikke noe annet enn at det kommer "senere" og det er forsåvidt ikke sikkert det blir appen som er den digitale kanalen heller... Men gjetter på at det blir selvbetjening ihvertfall
     
    Eddie47 and themichael like this.
  11. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    3,127
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp endret i gate i HAU uten noen videre spørsmål eller kommentarer og ny billett kom i app. Deilig at denne fordelen endelig kan benyttes uten å måtte unnskylde seg og se gateagenten dypt og forførende i øynene for å få komme hjem et par timer før :rolleyes:
     
    Kristian and holmen like this.
  12. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk booket om fra TRD på mandag morgen, mistet fast-track, lounge og prioritert boarding, men kom meg avgårde tidligere. (Ett av tre ledige seter på den nye flighten - så jeg takker og bukker, i motsetning til diamanten jeg satt ved siden av, som nok hadde ønsket seg en softblock på morgenkvisten.)

    Ser ut til at EB-informasjonen har forsvunnet men det får jeg vel etterregistrert.
     
    EndreD liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan mistet du fasttrack, Lounge og prioritert boarding? Du er jo fortsatt diamant
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,057
    Likes mottatt:
    5,897
    Bonuspoeng:
    183
    EB-nummer har en tendens til å falle ut når bookinger endres.
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,916
    Likes mottatt:
    7,098
    Bonuspoeng:
    183
    Man har jo fortsatt medlemskort i appen, men når alt er automatisert så fungerer det vel kanskje ikke å scanne både det og boardingpass lenger
     
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,057
    Likes mottatt:
    5,897
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom man først har appen oppe burde det fungere å taste inn nummeret på nytt i bookingen og få oppdatert status på boardingkort.
     
    themichael liker dette
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    742
    Bonuspoeng:
    93
    Kjekt, det visste jeg ikke
     
  18. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    TRD-OSL nå. Personellet i serviceskranken/check inn trodde ikke på meg. Fikk ikke tak i sas på telefonen dermed ble det ikke ordnet.
    Ved gate sto det, ikke mindre enn, 5 diamanter (antar alle var det).
    1 ledig plass etter at alle hadde boardet og gate agent ordnet meg den plassen.
     
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    3,398
    Bonuspoeng:
    113
    Trondheim does it again. Ta gjerne en for laget og send klage til Widerøe Ground Handling (tror det er dem som har ansvar for innsjekk i TRD?) og SAS Diamant Mail i kopi.
     
    Brukernavnet liker dette
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    11,829
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde på OSL i dag, men flyet me ville bytte til var forsinka og reiste kun 20min før vår avgang…. Så da blei det et nei.
     
  21. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg og en kollega som har gave gull fra meg hadde en bonus flight i pluss fra BGO til KSU via OSL på lørdag.
    Da vi var tidlig ute på Flesland gikk jeg til innsjekk/service skranken og spurte om vi kunne komme med en tidligere flight til OSL siden dette skal være en Diamant fordel nå.
    Ingen problem sa hun, og vi fikk en tidligere flight på No time. Dette må da være den beste oppgraderingen av Diamant fordelen siden tidenes morgen.

    Nesten så jeg bare må prøve å fornye statusen når den går ut. Hadde ingen planer om å stresse for Diamant med LTG i boks, men er nå i tvil.
     
    milehigh, Olelink, Kristian and 12 others like this.

Del denne siden