Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,052
    Likes mottatt:
    33,299
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt relevant for tråden, men min kjære kone som har vært på vift i Skagen flyr hjem på Bonus Plus og er EBG. Jammen fikk hun byttet til tidligere fly fra Kastrup til Oslo (hadde opprinnelige 23 avgangen men fikk være med 22 avgangen). :)
     
  2. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fløy BGO-OSL i dag. Ringte kundeservice og Dennis på kundeservice kunne ikke hjelpe meg. Sendte en melding i chatten og der fikk jeg beskjed om at jeg var for nærme avgangstid, noe som er forståelig. Flyet var forsinket så jeg hadde ikke rukket det hvis det hadde gått på oppsatt tid (opprinnelig tid var 16:00, jeg var ved gate 16:15 og ny tid var 16:35). Men fikk tips fra chatten om å spørre i skranken. Jaggu, de flyttet meg over fra 17:00 flyet :D Sparte hele 10-15 minutter på byttet :p Trodde ikke gate kunne gjøre dette, men positivt overrasket!
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er erfaringene med å bruke dette når man skal reise med bagasje?

    Jeg skal fly OSL-ARN på søndag kveld, deretter videre til Frankrike mandag morgen. Gjennomgående billett, SAS Plus Pro. 2 passasjerer med bagasje (1 EBD, 1 EBG). Vi kan gjerne ta ut bagasjen i Stockholm om nødvendig.

    ExpertFlyer viser at det er svært lite tilgjengelighet på de svært få avgangene som er (vi har billett på siste):
    IMG_8752.jpeg

    Er det mulig å bli satt på waitlist selvom vi har bagasje? Hvis ikke, hva tror dere er sannsynligheten for at vi klarer å komme oss med 06:40-flyet?
     
  4. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke hvordan det er med waitlist, men fikk komme med fly som gikk 30 min senere i innsjekken på OSL også med innsjekket bagasje. Der var OSL-SVG
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,617
    Bonuspoeng:
    293
    Ombooking av award er ingen diamant-fordel dog. Dette har det veldig ofte vært mulig å gjøre i lang tid, antakeligvis siden det veldig ofte er ledige awards på "normale" flyvninger.

    Har også i alle fall tidligere sett selv at man kan booke om award i appen samme dag som avreise.
    Har ikke flydd innenriks på bonus på evigheter så vet ikke om det er slik fortsatt, men skulle nesten tro det..
     
    Cumulus, milehigh, RoadKing and 2 others like this.
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Men da var det en del ledige seter? Eller var det tilnærmet fullt?
     
  7. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    En del ledig. Ser jeg fikk SEQ157 på boardingkortet, så det var vel 20ish ledige seter.
     
    Spielhaug liker dette
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Etter nye regler koster vel dette nå 250 kroner per person
     
    Are liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,052
    Likes mottatt:
    33,299
    Bonuspoeng:
    293
    Må få påpeke at det er noen år siden 1814 ;)
     
    Are liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,617
    Bonuspoeng:
    293
    Grøss og gru ja...
    Tenkte ikke på disse nye forbedringene..

    Det er i prinsippet spikern i kista for mitt brukt av eurobonus hos SAS.. Typisk en gang i året til LPA med hele familien.. Men det må jo gjerne bookes i 4 omganger da det slippes litt og litt og tilknytning osl/ARN/CPH må bookes i etterkant.. Da er det fort billigere å booke direkte med charter og hotel for 50-60 k... :confused:
     
    EndreD liker dette
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Rykende fersk erfaring fra i dag:

    Alle fly OSL - ARN var overbooket i dag (utenom ett med én plass). Vi hadde Plus Pro-billetter på siste avgang 21:35.

    Gikk først til innsjekk, og etter 15 min kø i Business-skranken ble jeg sendt til service center. Der fikk vi først lov til å være standby på 06:40 og sende bagasjen, men i Check-in fikk de ikke til å sende bagasjen og det endte opp med at vi derfor ikke fikk komme med likevel. Jeg fikk beskjed om at vi skulle sendt bagasjen først med opprinnelig avgang og så fått standby. Men reglene til SAS sier jo motsatt, at man nettopp ikke får lov hvis man allerede har sendt bagasje på en annen avgang :rolleyes:

    Tilbake til service center, hvor jeg fikk det siste ledige setet på neste avgang (ikke før 13:50!!) og kona fikk standby. Da fikk vi sendt begge bagene i mitt navn.

    Nå har vi tilbrakt en god del timer i gullstua og krysser fingre og tær for at kona kommer med på flighten. Hvis ikke blir det nok dårlig stemning når jeg stikker til ARN og hun må tilbringe nye 8 timer i gullstua…
     
    EndreD, Spielhaug, Eddie47 and 3 others like this.
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Etter en gradvis mer stressende halvtime i gaten og etter at 90% var blitt boardet, fikk vi plutselig push fra SAS-appen med nytt boardingpass til kona – på setet ved siden av meg!

    Så nå sitter vi glade og fornøyde på rad 5, og rekker begge å få glede av suite-oppgraderingen på Clarion Arlanda (fra standardrom på poeng) som fremdeles står i Strawberry-appen! :D
     
    EndreD, Spielhaug, RoadKing and 7 others like this.
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Dagens erfaring fra Oslo:

    Skulle med siste fly til BDU på SAS plus Bonus. Gikk til business innsjekk og la frem mitt ærend om å komme med avgangen 1,5 timer seinere selv om det vistes på nett at den ikke var tilgjengelig lenger. Mange tastetrykk og en telefonsamtale seinere fikk jeg boardingkort med sete og bagasjen forsvant. Agenten sa at hvis jeg ikke skulle komme med var plassen min på siste avgang fortsatt sikker.

    Boarding complete, og jeg er med.
     
    themichael, EndreD, RoadKing and 4 others like this.
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Så du fikk standby og allikevel sendt bagasjen? Høres ut som du kom til en mer erfaren enn hun som betjente oss i dag tidlig…

    Eller hvorfor mente hun du kanskje ikke skulle komme med?
     
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Det vet jeg ikke. Så nå ikke ut som standby på boardingkortet når jeg fikk et sete tildelt på det fysiske boardingkortet jeg fikk. Var for øvrig en ung mann som betjente meg. Så ut som han slet litt med å fikse det hele og måtte ha hjelp på telefon. Men ble altså ordning til slutt.
     
    Last edited: 15. juli 2023
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    8,193
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har prøvd dette hvor det er ett ekstra leg?

    Har AMS-CPH-TRD på en award booking i sept, eneste ledige som er kl 17.40 på ettermiddagen. Lander 1930 dagen før. Ser det går ett fly i 1030 tiden og tenkte å prøve. Men usikker på om det går siden det er snakk om en mellomlanding i bildet her?
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå så lenge du ikke sjekker inn bagasje hele veien fra ams til trd
     
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Har byttet bare første leg (av to) uten problem, fikk da også sendt bagasje helt til sluttdestinasjon. Ikke prøvd å endre andre leg enda, men ser for meg at det bør gå fint (i hvert fall uten bagasje, eventuelt med bagasjen sendt bare til mellomlandingsdestinasjonen og sjekket inn på nytt der.
     
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    8,193
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer fra 3 uker i Thailand så tenkte å sjekke inn bagasje ja. Må man spørre på nytt når man feks kommer til Oslo da? Blir jo helt løk isåfall.
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Det står jo spesifikt i vilkårene til dette at hvis du allerede har sjekket inn bagasje så får du ikke bytte. Dette er nok for å unngå ekstraarbeidet med å tagge om bagasjen. Hvis det var sånn at du flyr ams-cph-trd og har en overnatting på CPH er det jo ikke noe problem.. Da ber du bare om å få ut bagasjen i CPH når du sjekker inn til første flight, tar den med på hotellet på CPH og går i innsjekk dagen etter og spør om du kan komme med det tidligere flyet. Får du ja så kan de også sjekke inn bagasjen på riktig fly.
     
    holmen and Insomnia4u like this.

Del denne siden