Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Men man skal fly temmelig mye, og samtidig betale temmelig mye for disse bilettene, for å få et Platinum kort.

    Kan du ikke fortelle oss hvor mye du skal fly og hvor mye du må betale for å oppnå Platinum hos KLM?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    I ny og ne får man gode ideer, ved andre anledninger får man svært dårlige ideer.
    Innimellom slår det meg at det er svært lenge til jeg blir 60 år og kan få pensjonistgull med SAS.
    Da sveiver tanken om evig-FBP innom, spesielt siden poengopptjeningen hos SAS ble redusert er det begrenset motivasjon til å fly SAS når jeg har passert 90 flights.
    Og hva er vel 600 flights på 10 år? :)

    Skal man klare EBD+FBP må det nok planlegges litt...
    Har i svake øyeblikk kikket litt på nettsidene til flying blue og er det riktig at man får segment for alle selskap i SkyTeam?
    Er det noen bookingklasser som ikke gir poeng / kvalifiserende segment?
    376 poeng er laveste mulige opptjening?
    Finnes det mulig å svippe innom en lounge med familie på slep eller er det dødfødt?
    Er vel ingen kode-gull å hente hos FB?

    Er man flygal så er man flygal, eller som venner og bekjente sier "du er sinnssyk". :)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen som har noe å legge til her? :O
     
  4. Chaisselounge

    Chaisselounge Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det finnes bookingkoder helt i enden av alfabetet som ikke teller som flyvninger i FB. Har opplevd det noen ganger både innad i Europa og interkontinentalt. Det er vanskelig (umulig?) å se når man bestiller billetten, alltid irriterende.
     
  5. kennethdreyer

    kennethdreyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Om man ordner seg kredittkortet i Resurs Bank som er koblet mot Flying blue og begynner å hamstre poeng her - vil de påvirke nivåstatusen i Flying Blue programmet da?

    Har for få poster til å lenke, men Resurs Bank kortet finner man her: resursflyingblue dot no.
     
    Michel liker dette
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Du får kun ekstrapoeng.
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ofte viss man reiser ut fra OSL eller AES med KLM at man først kan reise til AMS også via CDG før man reiser videre til enten USA, Afrika eller Asia og da får man en del ekstra poeng viss man reiser i business. Så for å raskt oppnå Platinum hos KLM gjelder det å se når de har tilbud på billetter, fly business, mange mellomlandinger og langdistansereiser.

    Det er også viktig å ha i bakhodet at Air France / KLM Flying Blue har sin kvalifiseringsperiode 1 jan til 31 des uavhengig når du ble medlem (ikke sann som SAS, de har 12 mnd fra dagen du blir medlem osv). Så dersom du pr dags dato er ny i Flying Blue med 0 poeng er det kanskje lurt å vente til neste år før du legger ut på dyre reiser med hensikt om å skaffe deg et platinum kort ;)
     
    Last edited: 03. sept 2015
    Michel and chrisbu like this.
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Du får kun ekstrapoeng for en slik løsning. Som alle andre Frequent-flyer program må du ha "ekte flyvninger" for å rykke opp til en annen status.
     
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ursa and Jørgen like this.
  10. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Står lite informasjon om kampanjen på sidene, men eg fekk ein mail frå Flying Blue den 2. desember, der sto følgjande:

    "Now is the time to get your Flying Blue Credit Card: apply before 16 December 2015 to receive an upgrade to the Flying Blue Silver level. The offer is limited to the first 100 members only - first come, first served - so act fast!"

    Det gjeld altså berre for dei 100 første. Litt vanskeleg å forholde seg til.
     
    Jørgen liker dette
  11. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    200 første.. ;) http://insideflyer.no/flyingblue-silver-bestilling-mc/
     
  12. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm... Jeg fikk i dag gullkortet i posten, men jeg hadde bare 29 legs og langt ifra poenggrensen i fjor... Mon tro om det er noe feil et sted? (Jeg hadde 2 leg som ikke ga poeng/leg, som jeg spurte KLM om. Kan det ha noe med dette å gjøre? Trodde ellers at slike ting gikk automatis?)

    Xxx.
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har prøvd å "prutte" for å få oppgradering hos KLM?
    Jeg (og kona) har 16190 FBpoeng og skal fly Amsterdam - Kilimajaro i høst.
    Vi skal sitte på Economy Comfort. Det koster 25 000 for oppgradering ... kan jeg prøve å få kjøpe oppgradering med det, eller må jeg kjøpe poeng for å få oppgradering?
     
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Spør for en bekjent. Hvis poengene hennes går ut i dag er det da mulig å forlenge utløpstiden ved å bestille en reise, kjøpe poeng eller lignende.
     
  15. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
  16. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

    Skal fly til Roma neste sommer fra Trheim. Spørsmålet er hva det koster med innsjekket bagasje?
    Ser på KLM sine sider at man må logge på som flying-blue medlem eller e-ticketnummer.. men lurer på hva prisen til èn person er??
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Jeg gjorde ett søk nå på Trondheim - Roma neste juni (via Amsterdam) og prisen totalt tur/retur for ett stk innsjekket bagasje som Flying Blue Ivory (laveste nivå) oppgis til 278,- Det står da også opplyst at jeg sparer 372,- i forhold til å betale for innsjekket bagasje på flyplassen.
    Så det lønner seg i alle fall å være medlem, selv om det er laveste nivå.
     
  18. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43

    Takk for svar! Vi er 3 par som reiser, men da skal jeg nok anbefale å melde oss inn, så fram til at det ikke koster noe å være medlem i flying blue..! :)
     
    Travellingalf liker dette
  19. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Det koster ikke noe.. Og poengene varer evig om man flyr minst en gang hver 18 mnd eller noe sånt.
     
  20. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Så du sier at det ikke koster noe å ha med innsjekket bagasje? uavhengig om man er medlem eller ikke??
     

Del denne siden