Må vel være direkteruter. Har du mellomlanding vil det ikke telle, så her får du nok ikke poeng (med forbehold om at jeg har forstått systemet riktig)..
Stemmer det som Jørgen sier, men jeg må bare tilføye: TOS-HFT har flightnummer i rangen 9xx, og er en kommersiell rute. Hvis du booker TOS-HVG med mellomlanding i HFT, så teller det dog ikke for poengopptjening i EB.
Hm så TOS-ALF vil ikke telle da? Den går jo videre til Lakselv men kjøpte jo billetten bare TOS-ALF...
Jo, TOS-ALF teller, men hadde du bestilt TOS-LAXelv i ett så hadde du ikke fått segment/poeng på TOS-ALF-delen av reisen, selv om det er kommersiell rute.
¨ Hehe - ja nei er i Alta så - endra totalt planene i dag - ble litt sur og lei pga tåke i Hammerfest og sånt piss så tar en liten hviledag her i Alta. Så får man heller fly opp og ned vestlandskysten i tiden som kommer.
Kan uansett si noe om følgende flyplasser og transit OSL - greit - bare en trapp ned også er man i avgangshallen TRD, - rett inn i avgangshall SVG - rett inn i avgangshall TOS - rett inn iavgangshall BOO - rett inn i avgangshall MOL - her må man ut og inn igjen - gretten romsdaling ble litt sur for at jeg i det hele tatt spurte om å få slippe inn i avgangshallen men det gikk fint å snu rundt. KKN - rett inn i avgangshall ALF - rett inn i avgangshall. og ellers der hvor man har mellomlanding men med to seperate bookinger og det er samme fly som skal videre så er det bare å spørre personalet ombord. Det fikses ganske greit. HAU - man må ut og inn igjen (ihvertfall da jeg var der i 2013)
Det er vel noe av det samme som gjelder for ruter til SKN der flightnummerene er i WF8xx klassen og er kommersielle? Har du rute til SKN via ANX på gjennomgående booking blir det derimot ikke poeng.
Mitt første foruminnlegg! Bruker det til å fortelle at jeg har booket meg 60 flighter Norge Rundt i perioden 14.-27.august.. Skal fly mye, treffe slekt og venner her og der + jobbe litt remote (noen som vet om det er bra trådløst nett på flyplassen i Bodø?). Ender da etter planen opp med EBG med god margin, men spent på om jeg holder ut eller om jeg avlyser noen flighter på slutten!
Ja har prioritert de rutene som gir poeng, nesten ingen anbudsruter på programmet. Ble litt usikker på Bodø-Stokmarknes-Tromsø dog. Widerø skriver at det er en ute man opptjener poeng, men flighten har nr som tilsier at den ikke er det..
Du får poeng for ruten som går direkte men ikke rute som mellomlander. Stol på rutenummeret, ikke på noe annet.
Hvilken bookingklasse er det som teller? Får opp V frem til jeg sjekker inn med sas appen og da står det class m. Er forskjell på opptjeningen mellom de to
Jeg sjekket nå med kundeservice hos Widerø (chat) og sa det var websidene som hadde riktig info, så selv ruter med flightnr høyere enn WF700 kan være poenggivende.. Dette ble endret 29.januar i år!
Jeg har såvidt begynt å planlegge en Norge rundt-reise for neste sommer, og har da et lite spørsmål som dere som har gjort dette før kanskje kan svare på. Har regnet meg frem til at hvis jeg greier 6 poenggivende flyvninger pr dag så vil jeg ende på 84 flyvninger, og da bare mangle noen få for EBD. Men er dette faktisk praktisk mulig? Har foreløpig greid å planlegge 20 flyvninger på de første 3 dagene, men spørsmålet er om jeg vil gå tom for ruter før jeg kommer i reell nærhet til EBD?
Kan ikke flyplasskodene, men videre har vi: Kristiansund - Ut og ny sikkerhetskontroll Molde - Ut og ny sikkerhetskontroll Ålesund - Ut og ny sikkerhetskontroll Kristiansand - Ut og ny sikkerhetskontroll (*) Sandefjord - Ut og ny sikkerhetskontroll Haugesund - Ut og ny sikkerhetskontroll På alle disse har jeg fått lov av bakkepersonale om å slippe rett inn i avgangshallen, bortsett fra Kristiansand. Der har jeg fått nei to ganger. Så slutte jeg å spørre. Hadde uansett god tid her, så var intet problem. P.
To tyskere (?) klarte vel 100 flyvninger i sommer, men da var neppe alle poenggivende. Men skulle du mangle noen så burde det jo være mulig å fly inn de tidligere eller senere når du ser hvor mange du ev. kommer til å mangle. Men dette er det helt sikkert andre her inne som kan svare bedre på?
Rutenettet sone1 for tellende Eurobonus er tur/retur: Bergen-Haugesund Bergen-Kristiansand Bergen-Kristiansund Bergen-Molde Bergen-Sandefjord Bergen-Stavanger Kristiansand-Stavanger Kristiansand-Trondheim Kristiansund-Florø Kristiansund-Molde Kristiansund-Stavanger Kristiansund-Trondheim Molde-Trondheim Stavanger-Florø Stavanger-Sandefjord Trondheim-Sandefjord 16 ruter x 2 (t/r) x maks 4 ganger hver vei blir det maksimale teoretiske antall segmenter 128.. Men da har du flaks med ruter, ledige billetter og er svært god i tetris ;-)
Det er også planen, foreløpig tenker jeg at 84 flyvninger på 14 dager får holde for en såpass kort periode, men vil prøve å få noen flyvninger på månedene i forkant så det blir færre. Takk for svar, da kan jeg ihvertfall fortsette planleggingen i visshet om at det er teoretisk mulig. Planlegger å kjøpe alle tre soner, så da har jeg jo enda flere alternativer ift ledige billetter osv osv.
Det sies at det er rundt 20 pax som gjør dette til et milage run. Jeg tror det er fler. Var på min første tur i går og møtte hvertfall en annen. Og ifølge flyvertinnen som stalket meg nesten hele dagen, så var det nok flere på samme flight som meg.