PS: Kjøp med deg en pose Twist eller noe som du gir crewet, da skal du se de lyser skikkelig opp av glede..
Hei. Kjapt spørsmål fra en newbie (15 flighter siste tre dager). Stokmarknes lufthavn - har en connection på 15 min der i morgen, går du rett inn på flyplassen, eller må du gjennom sikkerhetskontroll på ny? mvh, VTH
Når jeg var via Stokmarknes var vi et par stykker som fikk bli i flyet selv om vi hadde separat booking. Jeg spurte bare flyvertinnen når jeg gikk ombord i Bodø. Får du beskjed om at du må ut blir det nok en tur gjennom sikkerhetskontrollen
Dette er bare å opplyse om til crewet ombord så fikser de det. Samma gjorde de i dagens flight fra Trondheim til Sandefjord som kom fra Tromsø. Måtte jo være ærlig om hva slags unnskyldning det var. Og nå begynner jeg å bli gjenkjent av cabin crew også. I dag ble jeg spurt om jeg var på Norge Rundt billett på flyginga Alta-Kirkenes-Vadsø. Tror hun var på en av flygingene mine her om dagen. Og i dag ble det litt forvirring da jeg hadde to seperate bookinger - TOS-TRD-TRF Var ikke så mye forvirring BOO-TOS via Storkmarknes. Så kommer vel litt an på hvem som er i kabinen - men de fikser det. Bakkepersonalet på TRF var ikke servicemindet - nei jeg MÅTTE ut. Fikk ikke lov å komme inn på innland selv om jeg hadde boardingkort videre til BGO. Forøvrig fikk jeg boardingkort på hele strekket av innsjekkingsfyren i Alta. Det var veldig greit også der jeg hadde to seperate PNR.
Kan være verdt å merke seg at en del ruter har lite frekvens om sommeren gitt. En del av rutene er jo tilpassa businessfolket. Anbudsrutene er nok noe mer fastsatt.
Hvordan går det med registreringen av turen hvor du sto som "not used"? Har en selv som må registreres siden det hadde vært greit å få med de 750 poengene.
Hm jeg har lagt merke til at poengopptjeninga hos Widerøe er langt bedre enn hos SAS - typ samme som før SAS nuket programmet. Det er rart-
Har en liten T/R fra Bergen til Stavanger på lørdag. Bergen - Stavanger -> 07:30 - 08:00 (WF 0541) Stavanger - Bergen -> 08:15 - 08:50 (WF 0540) Har en meget kort tid i Stavanger, og vil nødig bruke hele dagen på Sola. Noen som vet om det er samme fly som brukes på retur? Samme flytype er nevnt i SAS appen.
Kan hende det er samme fly, men jeg tror kanskje pga kort bakketid at det kan være to forskjellige maskiner siden dette ikke er en transit rute og alle passasjerene (utenom deg da hehe) skal swappes
Antar at det kun er WF flyvninger som kan bookes, og ikke SK flyvninger? Mellom TRD og KSU er det en daglig t/r direkte med WF, mens det er mange flyvninger med SK eller en kombinasjon av SK og WF.
I går ble årets Norge rundt tur avsluttet med BGO-TRF-TRD-TRF-BGO. Samme fly og (nesten) samme crew hele veien. Må få takke Kathrine og Remi i kabinen som gjorde det til en super rundreise, samt gutta i cockpit for klappsetetur. Dette startet som et prosjekt for å samle EB segmenter, men jeg har i løpet av tiden fått et helt annet forhold til Widerøe og de ansatte. Jeg gleder meg virkelig til å komme tilbake senere. Neste år blir det garantert en ny runde, EB opptjening eller ikke.
Har fått inn endel poeng fra pågående MR, og selv om utstedt billetter fra WF er en miks av klasse V og M, er mange som er merket med M på tilsendt mail-billett gitt klasse V i opptjening, mens endel M faktisk er klasse M, som gir 500p hos SK. Det virker litt tilfeldig, og kanskje en konsekvens av at de ikke har klart å merke om alle rutene i bookingsystemet til restriktiv økonomi.
Fik du point for begge segmenter? Jeg havde det samme, men valgte næste fly fra Stokmarkness da der ikke var plads på forrige, dvs. jeg havde et andet flynummer på sidste vei. Fik point for begge