Gull eller business lounge?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 14. febr 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg går konsekvent i gull-loungen uten at jeg egentlig nødvendigvis vet hvorfor.
    I dag synes jeg det virket stille og rolig i business loungen på OSL og spaserte inn til Gold.
    Her var det stapp fullt, unger som skriker og nesten ikke plasser igjen, nei f... tenker jeg og går ut.

    I business-delen var det 6 stk + meg. 6 stk? Som en bonus så maten langt mer apetittelig ut da det var fulle fat.
    Er nok mang som meg som bare går der av gammel vane, men hvorfor?
     
    Scandipendler liker dette
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Sprit og bedre vin ;)
     
    Travellingalf liker dette
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    HVOR er Diamant-loungen?

    Antar det hadde begrenset folkemengden(og fått vekk alle *A gull).

    Snakker vi champagne?
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde gjort seg med en egen EBD/EBP-lounge ja! Med ekte sjampis, betjent bar, større og bedre matutvalg og gjerne en liten sigaravdeling som LH har i Frankfurt ;)
    Akk, det må være lov å drømme...
     
    Petter B-C and Anton80 like this.
  5. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Når vi først er inne på drømmeting, så er det store håpet at hele andreetasje på OSL blir til lounge, slik at jeg kan drikke mens jeg boarder.
     
    samirunway and Travellingalf like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt unødvendig. Så lenge ebd/EBP får en flaske med ønsket drikk under priboarding. Jeg liker eksempelvis bacardi og hennessy paradis. Står pent og pyntelig ved gate 45 minutter før avgang for priboarding og en flaske mens jeg venter på allmuen som også skal boarde...

    Om ikke så holder vi på min vanlige hilsen når jeg kommer ombord, "boarding complete".
     
    kiev and Adrian E like this.
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tanken har slått meg også - opptil flere morgener hver uke spaserer jeg forbi en nærmest tom businesslounge og installerer meg på et sjeldent ledig sete i en stappfull gullstue, omgitt av middelaldrende halvdøve menn som roper i telefonen og ikke har forstått at gullstua har egne telefonrom, unger som skriker, og diverse forretningsreisende som forsøker å overgå hverandre i grusomt elendige engelskferdigheter, men som kompenserer med stemmevolum. Jeg tror jammen meg jeg skal gå for businessloungen om morgenen, etter at @Are her har stated the obvious.
     
    Kjakan liker dette
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vært slik "alltid", tror mye av det har med gammel vane å gjøre, men før pleide det også å være bedre matutvalg i gullstua samt naturligvis brennevin for de som skal ha det. Nå vet jeg ikke om det er så stor forskjell lenger på maten, men om det skulle være det kan man jo bare smette inn på gull å hente seg noe der.

    Naturligvis skal man ikke undervurdere følelsen av å trampe gjennom business loungen med hodet høyt hevet og gullkortet klistret i panna på vei inn til det aller helligste - FOR JEG HAR DA EBG MÅ VITE. Jauda.
     
  9. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Å vise status ved å sitte i den ubehagelig i gullstua er viktigere enn å ha det behagelig i den andre stua beregnet for oss dødelige, skulle en tro...
     
    Xflipper liker dette
  10. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,294
    Bonuspoeng:
    113
    Det skulle jo bli mye ryddigere på gullstua så snart de hadde fått opp turnstiles, og så snart gullkortene som ble sendt ut i cornflakespakkene tok slutt.
    Turnstiles er oppe og operative, så da må vel problemet være det store restlageret av Cornflakes o_O
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    De hever vel kval grensa i EB 3.0 skal du se.
     
    Bdrag68 liker dette
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, redd du er inne på noe her. Programmet skal gjennomgå en real "enhancement" (Eivind sine ord, ikke mine) så det skal nok bli noen heftige diskusjoner her over sommeren.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke de skal gjøre for store justeringer i krav mot gull.
    Gjør de det mye vanskeligere sender de maaange 40-50 flights i året folk sett over til DY, det har ikke SK råd til.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Kan tenke meg de kanskje setter EBG ned til businesslounge og Gullstua da blir Pandion/EBD.

    Ikke en utvikling jeg vil sette pris på for å si det sånn. Jeg reiser ikke så mye i jobben lenger så når jeg nå går inn i mitt 10 år som EBG er det hovedsaklig for egne midler. :(
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke det.
    Da vil jeg heller tro en tredeling vil kunne skje..
     
  16. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Dette tror jeg ikke skjer fordi SAS da går mot *A reglene om at *A Gold har tilgang til Gold/Senator lounge og man da får en situasjon hvor medlemmer av andre *A programmer med Gold status (f.eks LH Senator) får tilgang til SAS' Gold lounger, mens SAS' egne EBG ikke har tilgang.
     
    RoadKing liker dette
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge Star Alliance ikke innfører et offisielt Diamant-nivå, tror jeg ikke de alt for store forandringene kan skje.

    Har gått forbi en, nesten øde, business lounge flere ganger (dog ikke i sølv-perioden), men jeg tekkes mot gullstua i håpet om å få en av de gode stolene der og på grunn av den dempede belysningen, som skaper en bedre atmosfære.
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Antallet EBD/EBG vil etter min mening redusere seg selv nå i tiden fremover, nettopp som en konsekvens av forrige devaluering av EuroBonus. Det tar jo dog litt tid å få folk nedover på stigen, men effektene vil komme ila. året så vidt jeg kan forstå. Det KAN gjøre Gullstua litt mindre overbefolket. Samtidig vil det alltid på enkelte dager og tidspunkter være flust av businessnisser som flyr nok til å opprettholde EBG/EBD som tar tilhold..
     
  19. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser ikke helt problemet med at det er andre mennesker i loungen. :)
     
    Bdrag68 liker dette
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes det har blitt mindre trafikk i gullstua på OSL etter at turnstiles kom opp, noe jeg ikke minst ser mandagsmorgener (når jeg stort sett pleier å fly ut fra OSL). Samtidig vet jeg ikke om dette skyldes turnstiles i seg selv, for i så fall skulle det jo i teorien være mange flere i businessloungen, men det er det jo ikke - snarere tvert om. Også businessloungen pleide å være rimelig trafikkert før (selv om gullstua da riktignok var vesentlig mindre før ombyggingen), men nå ligger businessloungen jo nesten øde selv mandag morgen.

    Om dette i sum betyr at det allerede nå har begynt å bli færre EBG/EBD eller færre reisende i Plus, vet jeg ikke. Det kan også være at inntrykket mitt ikke stemmer med tallene. Samtidig synes jeg også det har blitt vesentlig færre folk i gullstua på CPH de siste månedene. Jeg reiser som regel ut fra CPH på onsdags- eller torsdagsettermiddager/kvelder, og mens det i fjor høst var nærmest umulig å få en fornuftig plass ved ankomst loungen kl. 17:47, så har jeg etter jul kunnet velge og vrake nærmest fritt; selv en arbeidspult i den indre delen har som regel vært ledig.

    Også på ARN er det som regel veldig god plass i gullstua, men her vet jeg ikke hvordan situasjonen var før ombyggingen. Jeg husker bare et salig kaos mens den pågikk i fjor vår og sommer, inntil et geni her på forumet tipset meg om pop-up loungen.
     

Del denne siden