HÅNG KÅNG - Rocke-stjerne style !

Tråd i 'Reisebrev' startet av peterfox, 10. april 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra Mr. Fox om at hele verden skulle møtes i Hong Kong for Rugby 7. Denne første innskrivning ble holdt mens Erna Solberg var landshøvding i Norge, og regent var Kong Harald V. Mrs. Fox ante ikke hva som skjedde, men ble pent bedt om å avspasere siste fredag, i 3. uke før Kristi Himmelfart.

    Der stopper vel i stor grad likheten.

    Hele turen ble booket på en CT-Companion Ticket utstedt av AMEX.
    Denne oppnår man ved å bruke sitt AMEX kort for TNOK 100 på et kalenderår (opptjeningsperiode).

    Vi var i HKG med familien sommeren 2015, og hadde 3 fantastiske dager med Disney, Night-markets, Stanley market, The Peak med mer. Da denne turen ble gjennomført som familietur, måtte man kanskje gi avkall på diverse roof-top bars og "klamme-klubber".

    Med aksjer i SAS AB og nesten 500K EB poeng på konto, har jeg tidvis sovet dårlig, men som den fødte pessimisten jeg er, har jeg kjøpt flere aksjer og bygget opp enda flere poeng.

    Dersom man kvalifiserer for et AMEX kort:

    https://www.americanexpress.no/vaar...AwFKQ&bnetsessionid=641103&bnettrackerid=6889

    ja, man burde man virkelig vurdere dette.

    Fjorårets tur med companion ticket ligger lagret på dette forumet.
    https://insideflyer.no/forums/threads/houston-we-have-a-problem-mr-fox-goes-texas.2970/

    Jeg har i lengre periode hatt tilgang til KVS.tool, men da den siste PCen jeg eier gikk på fyllinga i fjor høst, har jeg vært i et lite vakuum.
    Jeg har nå konvertert fra Gates til Jobs, og er blitt veldig komfortabel som Eple-misbruker.



    Jeg bruker www.experflyer.com - premium bruker.


    Jeg booket først;

    OSL-MUC-HKG (LH C-class) - ca TNOK 2 pr reisende i C-Class
    HKG-ARN-OSL (SK C-class) - ca NOK 500 pr. deltager i C-Class

    + 140K EB poeng og en Companion Ticket

    Jeg hadde et sårt ønske om at MUC-HKG skulle åpne seg i F-class,
    Det gjorde den på T-14, på det tidspunktet var jeg på familie-ferie i Hua Hin, Thailand. Jeg måtte dra en del spanske, men fikk ringt CT-kontoret i Latvia/Litauen ? og fikk ordnet dette. Pussig nok, ble det NOK 150 i misc. charges for begge billettene ?

    2 dager før avreise ble det også lagt ut muligheter for LH-F på returen. Dette var revefrøkna litt i mot. Jeg kommer tilbake til hvorfor senere :)

    Endelig routing;

    OSL-MUC-HKG (LH C + F)
    HKG-ARN-OSL (SK C + Plus)

    Poeng: EB 190K
    CT: Yes - "gammel"
    Avgifter: ca TNOK 2,5 pr. person

    IMG_1262.jpg

    Hotell i Hong Kong;
    Kowloon Shangri La, Club Horizon - floor, NOK 0 - poeng etter 14 netter i Malaysia... :)

    Så må jeg jo legge ved 2 bilder til;

    Verdens beste "flybertine"- 36 år gammel - bosatt i München, enslig og veldig søkende;

    IMG_1265.jpg

    En skakk-kjørt Rimowa etter knall-hard behandling enten i HKG eller ARN...
    IMG_1274.jpg
     

    Attached Files:

    mhsalv, Insomnia4u, view and 28 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Masse sympati for kofferten, har ingen tips om hvordan å gå fram med den, men presentasjonen av turen så langt digger jeg :).

    Jeg har ikke fantasi nok til å forestille meg hva som har skjedd med kofferten for å få den slik, det må jo ha vært noe alvorlig med juling.

    Får man poeng for å ha aksjeer i SAS?
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    SK i C opplevdes gjerne ikke like glamorøst etter utreise i LH F?

    Spent på hvorfor Mrs Fox ikke ville i F hjem.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hun var veldig opptatt av dag-flight, skulle på jobb mandags morgen. Ellers er det bare tull.
     
    SASDC8 liker dette
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig spennende intro, gleder meg til å se mer :)
     
    peterfox liker dette
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Så mange ubesvarte spørsmål, gleder meg til mer :)

    I ren etterpåklokskap mener jeg at Rimowaen skulle hatt en form for dashcam, det kunne blitt en historie for seg selv.
     
    peterfox liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Snurr film without delay!
     
    peterfox liker dette
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ja så var det den *ævla - *atans, fortsettelsen....

    Vel reve-hiet var sån middels bevoktet av en svige svimmel-mor.
    Når kullene er veldig små (no twins), og yngste Ms. Fox blir "Adult" på insideflyer.no allerede i juni, var det bare å gi gass.

    Innsjekk på OSL gikk faktisk ganske OK, og den veldig søte agenten lette med lys- og lykter for å finne HON tags. Det var faktisk tomt, og alle som har reist LH F har ødelagt denne moroa.

    Jeg foreslo i min Sørlandske natur, at du kan jo bare bruke vanlig "Star Priority" tags..
    Det ble helt feil...Og heldigvis.

    Sjekk-inn agenten var tydeligvis litt satt ut av dette, og det kan jeg godt forstå.
    Med tanke på at "Arrival assistant" i Hång-Kång, var nettopp denne.

    Unknown.jpg
    Foto: NBC - Kaplan - Mr. Reddigtons assistant - The Blacklist

    En eldre britisk dame, som fikset alt, og innen vi var gjennom pass-kontroll var baggasjen allerede på plass. Time from aircraft --> Hong Kong less than 12 minutes.
     
    AndersWE and Kjakan like this.
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LH 2455
    Oslo OSL - Munich MUC
    Thursday 07 APR 2016
    Depart: 18:40
    Arrive: 20:50
    Duration: 02:10
    Aircraft: Airbus A321
    Seat: 1D (C Class)


    Dette var i utgangspunktet den kjedeligste ferry-flight jeg har vært med på. Men jeg fikk med meg noen godbiter allikevel.
    SAS har tydeligvis innført et SK GO-Light, som er kun sete+hånd-bagasje?
    Dette har tydeligvis blitt sendt nedover i sjekk-inn kjeden til SGH, så da vi boardet flighten til MUC, var flyet helt fullt, og tydeligvis "stappet" i hatte-hyllene.
    En relativt ung, men hissig purser forlangte "broen" tilsluttet ti flyet igjen og 2 - to vanlig kabin kofferter ble båret av, merket med slutt destinasjon osv.
    En ganske erfaren SK-Red-cap beholdt roen, og vi forlot gate E18 omtrent på tiden.

    Selve flighten til MUC, vil jeg gi terningkast 2.
    De serverte noe som kunne ha vært røyskatt, jeg trodde det var grevling, og Mrs. Fox kommenterte at dette er nok hoved-retten, da jeg spurte forsiktig om av dette var "vor spiesen" på min relativt slappe 7. klasse tysk.

    Det ble servert flere runder med drikke, og rødvinen ble bedre og bedre, Jeg gikk en tur frem, bak gardinet og fikk ett par ord med kapteinen, han kunne bare beklage at vi landet til Terminal E, som først ville bli satt i drift fra slutten av april, men at vi ville bli hentet av en LIMO... Her kjente jeg at den relativt dårlige rødvinen begynte å "virke". LIMO - what does the fox say ?

    Dog goes woof
    Cat goes meow
    Bird goes tweet
    and mouse goes squeek

    Cow goes moo
    Frog goes croak
    and the elephant goes toot

    Ducks say quack
    and fish go blub
    and the seal goes ow ow ow ow ow

    But theres one sound
    That no one knows
    What does the fox say?

    Ring-ding-ding-ding-dingeringeding!
    Gering-ding-ding-ding-dingeringeding!
    Gering-ding-ding-ding-dingeringeding!
    What the fox say?

    Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
    Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
    Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
    What the fox say?

    Hatee-hatee-hatee-ho!
    Hatee-hatee-hatee-ho!
    Hatee-hatee-hatee-ho!
    What the fox say?

    Joff-tchoff-tchoffo-tchoffo-tchoff!
    Tchoff-tchoff-tchoffo-tchoffo-tchoff!
    Joff-tchoff-tchoffo-tchoffo-tchoff!
    What the fox say?

    Big blue eyes
    Pointy nose
    Chasing mice
    and digging holes

    Tiny paws
    Up the hill
    Suddenly youre standing still

    Your fur is red
    So beautiful
    Like an angel in disguise

    But if you meet
    a friendly horse
    Will you communicate by
    mo-o-o-o-orse?
    mo-o-o-o-orse?
    mo-o-o-o-orse?

    How will you speak to that
    ho-o-o-o-orse?
    ho-o-o-o-orse?
    ho-o-o-o-orse?
    What does the fox say?

    Jacha-chacha-chacha-chow!
    Chacha-chacha-chacha-chow!
    Chacha-chacha-chacha-chow!
    What the fox say?

    Fraka-kaka-kaka-kaka-kow!
    Fraka-kaka-kaka-kaka-kow!
    Fraka-kaka-kaka-kaka-kow!
    What the fox say?

    A-hee-ahee ha-hee!
    A-hee-ahee ha-hee!
    A-hee-ahee ha-hee!
    What the fox say?

    A-oo-oo-oo-ooo!
    Woo-oo-oo-ooo!
    What does the fox say?

    The secret of the fox
    Ancient mystery
    Somewhere deep in the woods
    I know youre hiding
    What is your sound?
    Will we ever know?
    Will always be a mystery
    What do you say?

    Youre my guardian angel
    Hiding in the woods
    What is your sound?

    (Fox Sings)
    Wa-wa-way-do Wub-wid-bid-dum-way-do Wa-wa-way-do

    Will we ever know?

    (Fox Sings)
    Bay-budabud-dum-bam

    I want to

    (Fox sings)
    Mama-dum-day-do

    I want to
    I want to know!

    (Fox sings)
    Abay-ba-da bum-bum bay-do

    Songwriters
    BAARD YLVISAAKER, CHRISTIAN LOCHSTOER, MIKKEL ERIKSEN, NICHOLAS BOUNDY, TOR HERMANSEN, VEGARD YLVISAAKER


     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LH 2455-arrival
    Oslo OSL - Munich MUC


    OK, jeg har alltid sett på MB som taxi, og det stod en Porsche Cayenne curb-side.
    Vi ble lastet inn i en meget fet Mercedes limo, og så utrolig drillet som LH-staff er, ble det

    "Welcome to Munich, how was your flight?"

    Deretter ble det litt small-talk om den nye terminalen, og om vi hadde noe til fortolling,

    Jeg prøver jo alltid å ha en voksen dose reise-snus på lur, men dette er jo enda ikke forbudt i Tyskland.

    Vi kjørte vel i 5-6 minutter, hvor vi deretter ble loset gjennom et mysterium av heiser og låste dører.

    Endelig fremme ble vi forlatt av vår gode sjåfør "Helmut" og ivaretatt av "Helga" som tok passene til både "Herr. og Fraulein Fox", Velkúmmen til their First Class lounge,

    Jeg hørte bare velkommen hjem - Ms. Fox velkommen til himmelen.

    Jeg hadde jo vært hele dagen på OSL, så jeg var "skitten".
    Vi bestilte 2 Hendricks Gin, disse var i skarpeste laget - jeg tok en dusj og fikk etter litt krangling med meg en "duck".

    Fortsettelse følger....
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Festlig! Kjempe! :)
     
  12. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Moro! Takk så langt. Jeg ser fram til det blir min tur i Lufthansa First. :eek::D
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LH First Class Lounge - MUC

    Loungen i MUC er har innganger på to nivå, i første etasje Schengen-Area, går man inn, og får validert sin billett. Da LH FCL kun gir adgang til enten dagsaktuell F-class ticket, eller HON-circle (de gutta som bor ombord), blir det for de aller fleste avgang på H- nivået av terminalen.

    Loungen er i korte trekk innredet med et inngangsparti, her sitter det tidligere kolleger av Oberinspektors Derrick - Münchner Kriminalpolizei, og passer på passene.


    280px-Derrick_logo.svg.png

    images.jpeg

    Denne kvelden tror jeg vi var totalt 14 reisende i loungen.
    I tillegg til "snuten", var det 4 LH-assistants, 2 bade-romsvertinner, 1 bartender og 4 servitører + kjøkken personal.

    Etter at promotion drinken /Hendricksen var avsluttet, flyttet vi oss over i "Restaurant-delen", Mrs. Fox har en i utgangspunktet fin-stil, (Jeg har jobbet hardt med dette i 13 år), men akkurat når det kommer til buffet, er hun fortsatt litt som en vill-mink. Skal smake på alt...
    Jeg tok for meg av a-la-carte of bestilte en standard Wienerschnitzel. Denne ble servert med sitron og kald kartoffel-salad. Mrs. Fox snakket om en Tom-Ka-Gai, og så var den bestilt i tillegg til halve-buffeten som hun hadde plukket med seg.
    Jeg kjørte en wine-tasting på fire røde, og endte opp med en Merlot som smeltet på tungen.

    Bayersk Wiener-schnitzel er ikke noe man "kødder" med. Dette var banket kjøtt - saftig og godt, og veldig smak-fullt - en god terningkast 5/6.

    Jeg skal innrømme at jeg var en tur i buffeten jeg også, men det var bare for å "please" øyet.
    Fant ingen dessert som "had-my-name-on-it" - First Worlds Problem,

    Etter å ha lesket strupen, drukket flotte viner og spist litte grann, var det bare å spasere over til Fritz fra Münchner Kriminalpolizei - og "Auf widersen"

    Vi dro rett ut til gaten - hvor LH har et sykt effektivt Priority Boarding concept, fra billetten var scannet til vi satt i setet mindre enn 2 minutter. Hold on, i neste avsnitt skriver jeg litt om hvordan 2 personer - velter 3 flakser "Champers", + diverse andre fludium, og hvordan 5 av 8 passasjerer kan få det til å virke som om du har hele "driten" for deg selv.
     
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LH 730
    Munich MUC - Hång Kång (HKG)
    Thursday 07 APR 2016
    Depart: 22.30
    Arrive: 15.25
    Duration: 11:30
    Aircraft: Airbus A346
    Seat: 1D (F Class)


    Boarding gikk så utrolig smooth.
    Det var 5/8 load i F-class på denne kveldsflighten, og det gikk vel ca. 1 minutt fra vi gikk ombord til første utgave av "Zip" ble servert.

    IMG_1264.jpg

    Ordet "zip" har fått en ny betydning etter denne turen.
    "Oh Mr. Paulsen, I did not forget your zip, but the captain turn-on the departure-sign",
    Etter ett par zips var vi på fornavn med hele teamet - Purser, Galley Steward og Trolley-dolly.

    Tuens meny kan finnes på denne linken;

    730.pdf

    Jeg hadde akkurat spist ordentlig middag i loungen, men tok en for laget og spiste fra A-Å.

    Alle de 3 andre fest-glade - hoppet direkte i Van-Lack pysjen, som er en feil farget - Guantanamo based suit.
    Unknown-1.jpeg

    Jeg fikk kranglet meg til en Van-Lack i størrelse XL, og det var helt OK - faktisk deilig, men da Mrs. Fox kom ut i sin drakt, tenkte jeg at jeg kommer aldri tilbake fra Hong-Kong.
    Det er det minst sexy-costume jeg har sett på lang tid.

    Vel etter noen flere "zipz", fikk vi også Rimowa - kits.

    LH-FCL-Amenity-13x19cm-quer-200912-0144.jpg
    HERLIG.

    Jeg sikret meg hvit- og blå. Mye greier jeg kommer til å levere rett til Jan-Thomas salong. Vet ikke om det skal brukes på "skruk" eller i baken.

    Rett etter take-off ble det stille som i graven. 3 øvrige pysj-kledde konket ut.
    Så da ble oss da, Flybertine, Mrs. Fox og undertegnede.
    Vi dro gjennom menyen - og ved servering av kaviaren, hadde jeg bedt om 1 melke-glass med Grey Goose (deep-frozen) og også her leverte de.

    lufthansa-a380-caviar.jpg
    Etter et kort måltid, var det lage-senger, tann-puss og natta.
    Så langt hadde vi vel "drukket" 2 krukker med Champers, diverse viner, port og litt Baileys.
    Storveis.
     

    Attached Files:

    • 730.pdf
      File size:
      484.2 KB
      Visninger:
      28
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Lh f fra muc er så bra det. Min eneste (til nå) tur i lh f var også fra München. Utrolig bra opplegg.
    PS. Raff rapport
     
  16. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som en knall opplevels så langt. Når man først flyr F så blir det litt feil å bare ta kvelden, så godt å se at dere utnytter tilbudet fullt ut :) Kanskje man skulle gjøre et forsøk på å drikke Lufthansa tom for champagne på F en gang...
     
  17. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Da må vi ha 4 av 8 seter fyllt med tørste-personer fra insideflyer/flyprat.no
    Nå hører det vel til sjeldenheten at LH "slipper" 4 seter ?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde jaggu vært moro å få til! Kanskje noen er villige til å betale...?
     
  19. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Det hadde absolutt vært spennende å prøve, men som du sier så er det ikke ofte LH legger ut nok seter på reward, men kanskje vi kan kjøre kronerulling og anse det som et rekord forsøk på vegne av forumet sponset av alle ;)
     
  20. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Og hvem er de heldige som får reise?
     

Del denne siden