Har skaffet meg Handelsbanken platinum gjennom alademikerne. På Handelsbanken sine sider står det "Du kommer inn gratis, gjester av deg betaler 30 dollar". Når jeg logger inn på loungekey står det unlimited både på meg og gjester men det står ikke spesifisert at gjester skal betale. Noen som vet?
Har sett det samme, og antar at de tar betalt hvis du tar med en gjest - alle besøk må jo registreres på et vis, men har ikke fått testet det enda.
Kjenner en annen som også fikk uten å flytte noe som helst. Selv hadde jeg allerede alt i Handelsbanken
Jeg trodde også at jeg slapp unna med betaling for gjester, men ble plutselig trukket 8 uker etter loungebesøk.
Har de mulighet for et ‘pointearner’kort, ikke at det gir poeng, men kanskje en ekstra loungekey? Har forresten opprettet konto og søkt om kort, Tekna avtalen. Skal flytte sparepengene fra Sparebank1 til Handelsbanken, for der får jeg mer rente enn det jeg betaler i boliglån!
Hvor lang tid tok det for å få kort? Jeg søkte for en uke siden, og det står fremdeles "til behandling i banken". Kan samboer få gratis Platinum kort også?
Jeg søkte på torsdag sist uke og fikk telefon i dag med spørsmål om jeg ikke skulle flytte boliglånet i samme søknaden. Sa at jeg skulle gjøre det etter hvert og ba om å få gjennom kredittkortet først. Han lovet ingenting men det skulle forhåpentligvis ordne seg mot slutten av uka etter litt fram og tilbake på epost vedr ytterligere opplysninger. Fint at de satser på personlig kontakt altså, men det blir tydeligvis veldig trangt i døra når et par hundretusen akademikere skal ha godene samtidig.
Jeg har hatt handelsbanken noen år, men flyttet lånet for 2-3 år siden. 795 (før 1500) for ubegrenset lounge er en god deal om en flyr noen turer IC. Nå har jo mange her gullkort (inkludert meg selv), men det kan være greit å ha et alternativ til Skyteam-lounger nå SK snart går over til dem.
795 vs 1620 i året er jo en viss forskjell. Er kun loungefordelen som jeg har vurdert. Amex Plat må en jo ha for å opptjene CT. Det gir også EB-poeng, noe HB-kortet ikke gir. Har man ikke gullkort og adgang til lounge, og flyr Europa/IC mer en 2-3g i året er 795 verdt det.
Jeg like 0kr i årsgebyr enda bedre. Skader heller ikke med 4,85% rente på sparekonto som ikke har innskudds- eller uttaksbegrensninger. Søkte om kredittkort med lav kredittgrense, ble ringt opp etter et par dager av en fyr som blir min "personlige" kontakt. Han lurte på om jeg hadde planer om å flytte boliglån når jeg først skulle sende inn en kredittsøknad. Det var ikke noe problem at svaret var nei. Fikk lenke til digital signering, og kortet har allerede dukket opp i nettbanken men ikke i posten enda.
Hvor lavt var det greit å sette det, og måtte du endre lønnskonto? Jeg tenker også dette som strategi i første omgang, p.t. har eksisterende bank (Danske) matchet rente fra Handelsbanken (men måtte spørre - lånegrad under 50 pst), så det har begrenset hensikt å flytte dette. Kredittkortet i Danske Bank er også bedre når man har med gjester (90 pp), og jeg er usikker på om de faktisk fakturerer de nominelle 90 kronene (jeg finner det ikke i mitt transaksjonsregister).
Tok 10k, med begrunnelse at jeg har en drøss andre kort (som de også kan se i gjeldsregisteret). Slapp å endre lønnskonto. Må si at jeg fikk et veldig positivt inntrykk av Handelsbanken, så det er en god sannsynlighet for at jeg bytter når min rentefastperiode går ut med nåværende bank (merkelig nok var Handelsbanken ikke villig til å betale "boten" for å gå ut av bindingen og tilby samme lave rente... som er lavere enn innskuddsrenten på sparekonto hos de).
Ah, jeg misoppfattet, jeg trodde 795 var pr mnd. Dette var bakgrunnen for mitt spørsmål. Så da er det jo ikke noe poeng. Hm, jeg må vurdere HB, har jo dem som bankforbindelse. Men du har også misoppfattet, jeg snakker om American Express Platinum. Hverken CT eller SAS EB der, men man kan konvertere deres egne pts til en latterlig kurs til SAS EB og andre.