Happy fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 04. jan 2019.

1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim ( eller Bergen som vi burde hett akkurat nå... :p:p)

Som dere skjønner regner det her....mye !! Har ikke vært en en tørr dag på over en uke, og vi savner snøøøøø...
    Lite å gjøre med annet enn å dykke ned i kaffekoppen og arbeid. Bursdagsfeiring,middag med familien og beising av rekkverkfjøler ( innendørs ja ) er det som skjer i helga.

Ha en fin-fin fredag :):):)

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Hjemmekontor i dag, da jeg uansett skal ta helg etter lunsj. Denne helgen går turen til Göteborg for å hilse på familie. Skal ha med hunden, så denne gangen blir det med bil.

Blir nok en telefon til Tallinn også...

Det er (nesten) helg! :cool:

Eddie47, ArthurDent, phileas and 3 others like this.
  3. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra FCT, her er det snart klart frokost og har fortsatt 3 timer igjen før flyet går. Blir Porsche til bort til 340’n før Boston får en snarvisitt av 2 gale personer som flyr mye på relativt kort tid.
    Fortsatt god fredag folkens

Eddie47, ArthurDent, Roberto and 10 others like this.
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,429
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Boracay! Sitter på en strand pub og nyter happy hour, faktisk helt fra kl 13 til 22... Hvordan skal det gå.. Hehe :) Fruen holder senga da hun ble dårlig i går. Faktisk overraskende billig lege her enda de visste at forsikringen betalte... Nå blir det å kreve inn tapte feriedager hos forsikringselskapet så får jeg "reise alene" litt her i Boracay i mens.. Hehe

5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,600
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen folkens

Nok en dag med hjemmekontor rett utenfor OSL. Om det ikke dukker opp noen jobbflights neste uke så må jeg rett og slett ta en dag fri å fly litt.

God helg

Eddie47, ArthurDent, holmen and 4 others like this.
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag frå det austfinnmarkske!

Pandionkatten er servert leverpostei og elles har dyret passa på at dyna ikkje har flyge av garde i natt. Det er eit hardt liv...

Vel, straks helg, det blir fint :)

Ha ein fin dag, folkens!

Eddie47, Wiolenze, ArthurDent and 4 others like this.
  7. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra Oslo. Får vel jobbe litt etter å ha brukt en runde på å se etter gode tilbud ut av Europa, men det var lite å rope hurra for. Mulig QR kommer med noe om snaue to uker: https://www.qatarairways.com/en/offers/like-never-before.html?CID=SMALL191940

Om QR kan ta meg i biz til SIN for mindre enn 11000,- betviler jeg, så hva de mener med "like never before" blir jo spennende å se.

8. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Er det morgen?

Mvh,

Jetlagged på østlandet.

9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Heathrow.
    Etter sen ankomst i går kveld pga. teknisk feil på flyet, var jeg ekstra happy for at jeg hadde hotell ved flyplassen i natt istedenfor inne i byen. Aldri sett Heathrow så folketom noen gang som i går rundt midnatt...
    Nå er det tid for frokost før man får vende nesen mot London Euston. I dag er det tog som er reisemåten til Nord-England.

Nyt fredagen folkens :)

Eddie47, ArthurDent, holmen and 3 others like this.
  10. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,603
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag fra HK Cathay pier first lounge. Her har det blitt litt forsinkelser på reisen til Shanghai. Desto mer tid til å nyte wagyu beef burgere og god vin. Etter å ha besøkt fire asiatiske flyplass lounger i ferien er det ingen som er i nærheten av Cathay first i HK. Føler det er verd å ofre seg litt for å oppnå de nødvendige 1500 BA oneworld tiers når slike ting kan oppleves.
    Nyt fredagen alle reiseglade hvorhen den tilbringes. Ps, håper virkelig at det nå blir fortgang i forhandlingene om at vi i Norge kan ta flere døgn utover 24 timer i Kina uten dette visum styret som gjelder for de fleste andre land.

266A576F-7F36-479A-B88B-E8110CF4926A.jpeg 7DBB9B6E-550D-4C6D-8385-6CE7DEBE1ABE.jpeg

Last edited: 04. jan 2019
    veeegard, Earl, Eddie47 and 6 others like this.
  11. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    God fredag! Her starter jobbhelga om et par timer, og jeg ser med det i stedet frem til langhelg neste helg. :)

Startet dagen med å sende kompensasjonskrav til SAS for en "skrekkreise" andre juledag, hvor det som egentlig skulle være to flyturer på totalt 6 timer med SAS ble til ni flyturer med SAS og Widerøe over 20 timer. Kansellering nummer en var grunnet vær, men ny rute endte med en delay og påfølgende missed connection med enda en ombooking.

Sendte krav på den siste ombookingen (som ikke var grunnet vær), og fra jeg sendte kravet tok det 20 minutter (!) før nesten 50000 poeng ramlet inn på konto, hvor 40000 var fra EU-kompensasjon og ca. 9000 fra mat og taxi. Imponert over SAS, jeg var usikker på om jeg i det hele tatt hadde rett på noe. :)

Last edited: 04. jan 2019
    SAJblue, Upsaker, Earl and 7 others like this.
  12. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Du fikk jo mange flyvninger for p(o)engene, det finnes vel dem her inne som ville leitet med lys og lykte for å få fly den omkroken med ni flyvninger :rolleyes:;) Men 20 minutters reaksjonstid må jo være olympisk rekord!

Flight Cancelled and Eddie47 like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten i dag ... begredelig image.jpg

Earl and OttoL like this.
  14. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Deja vu... Fredag ettermiddag i gullstua på CPH. Når skal jeg lære meg å planlegge og ikke ha bilen på OSL ved sånne anledninger :rolleyes:

Ellers så jeg denne i går. Er jo en viss gjenkjennelsesfaktor kan man si :p

Earl and funkenstein like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    ... har aldri slitt så mye vindusvaskerblader som de fem årene jeg bodde i Trondheim!
    I Bergen regner det skikkelig og ruten blir veldig våt.
    I Trondheim var det småregn og viskerne gikk på intervall omtrent i fem år .. bortsett fra i eksamenstiden da var det sol og varmt.

holmen liker dette
  16. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim! Tre dager uten snus. Rastløs, superirritabel og kostnant sulten. Tror jeg rømmer huset før jeg blir singel...

Ha en flott helg alle sammen!

RoadKing and Eddie47 like this.
  17. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor finner man skjema for å søke komp fra SAS?

18. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    Her: https://www.care.flysas.com/selfservice/feedbackform/Sections/EU261

Hehe, ja det kan du si. Billetten jeg reiste på var jo i tillegg bonusseter frigjort av dansk diamantmail - ganske sjeldent å gå i pluss fra å reise.

Det tilhører også historien at SAS egentlig ville ha meg til å reise dagen etter, men at jeg selv klarte å finne en rute med seks flyturer og flere 30 min connections som ankom kl 1 på natten i stedet for 11 dagen etter. SAS lot meg jo booke om til denne etter en del frem og tilbake (i klasse C med 1500 grunnpoeng per leg) som igjen ga EU-kompensasjon når connection røk.

Kristian and Eddie47 like this.
  19. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra en senator lounge på FRA.

For en tur! Skulle en kjapp tur til Portugal for å feire nyttår og jeg kom meg med på 2 av 5 bestilte flyvninger og ender opp med 7 flyvninger på denne turen.

BOO-TRD: forsinket, mistet videre forbindelse. Overnatting på TRD.

TRD-CPH: morgenen etter planlagt.

CPH-LIS: rakk ikke denne på grunn av forsinkelsen og måtte bestille CPH-BRU-LIS separat (denne betaler reiseforsikringen).

FAO-LIS: forsinket grunnet tåke på LIS og mistet videre forbindelse til CPH. Overnatting i LIS og ombooket til Lufthansa dagen etter.

LIS-FRA: forsinkelse her også. Rakk ikke videre forbindelse til CPH med LH830 og ble ombooket til SK1636 som jeg nå sitter å venter på.

Men herregud så gøy! Artig med litt utfordringer i hverdagen. Alle ombookinger har vært klar når flyet har landet og hotel på TRD var bare å spasere inn i. På LIS var det egen Priority-kø for *A-Gold, helt uten kø, så også der gikk det utrolig rakst og smertefritt for seg.

Omaniac, Kristian, Eddie47 and 2 others like this.
  20. thomassg

thomassg Medlem

Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra San Diego! Våknet til dagslys klokka i 7-tida i morges --- en velkommen opplevelse etter et par uker nordpå. Skal heller ikke klage på temperaturforskjellen fra Toronto.

Fløy inn på United Domestic First med en B752 i går. Vi ble forsinket på vei ut da fremre dør ikke ville armeres (tydeligvis et vanlig problem på denne flytypen). Service var slik jeg er vandt med hos United. Det eneste trekkplasteret er kvaliteten på maten. Litt merkelig å sitte i et sete med lie-flat bed og ikke bli gitt hverken pute eller pledd på en seks timer lang flight.

Kristian and Eddie47 like this.

Del denne siden