Har Widerøe helt mistet grepet i Norge?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 07. juli 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vi vet jo at Widerøe strekker seg stadig lenger utover med flere utenriksruter, nye forhold med selskap fra fjern og nær, DY og AY eksempelvis..
    Lite visste vi at dette var starten på den kritiske slutten..
    Man sier jo at man skal fokusere på kjærnevirksomheten over alt annet, men her har tydeligvis dette gått Widerøe hus forbi.
    Nå klarer de ikke engang å skille riktig mellom KRS og KSU.....

    upload_2018-7-7_11-34-48.png

    Neste gang jeg tar WF fra CPH havner jeg kanskje i TRF og ikke KRS? Er jo samme avstand fra CPH omtrent..................
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    I motsetning til SAS IT, greier IT-avdelinga til WF å fikse slike ting ganske kjapt (dersom dei får vite om sånt). Likevel veldig merkeleg at KSU og KRS blir blanda på denne måten...
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det som er mest artig er at om jeg velger KRS når jeg har kommet inn der og søker på nytt blir det riktig, men URL endres ikke :)
    Og jeg har aldri søkt på KSU...
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten samme kan du oppleve på SAS sine sider. Ved hjemreise fra f. eks CPH til OSL kan du oppleve og også få opp TRF i søket selv om du setter inn kun OSL i søket.

    Hold nesten på å gå på en smell på akkurat det selv!
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo to helt forskjellige ting.

    TRF og OSL er gruppert sammen da de begge defineres som Oslo-flyplasser. Det er på samme måte som at du med BA kan få opp både LHR og LGW når du søker til London. Det gjelder ikke KRS og KSU som "bare" ligger 906 km unna hverandre.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Syns uansett det hadde vært kjipt å havne TRF når planen var OSL :cool:
     
    Flight Cancelled liker dette
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,502
    Bonuspoeng:
    183
    For seint å sjekke nå såklart, men så lenge UA hadde flights EWR—OSL så ble de også solgt fra FBU. Var vel godt over 10 år etter at FBU ble nedlagt..
     
    Ursa, Are, ArthurDent and 1 other person like this.
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde om mulig vært enda tristere å stå i skranken på Kjevik (KRS) og få beskjed – mens konemor og de små håpefulle står like ved – om at du burde ha møtt opp på Kvernberget (KSU), selv om TRF i stedet for OSL neppe fører til et bredt glis, akkurat...o_O
     
  9. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det sies jo at det også skjedd det at et ikke-norsk flyselskap fylt opp med sydenturister like over Sogndal litt spakt har kommet på radio med "ehh... request diversion to Kristiansand, Echo-November-Charlie-November".

    Så Widerøe er trolig ikke første selskapet som bommer der, selv om det kanskje er litt værre å innse tabben 20 minutter fra landing (på feil flyplass).
     
    Last edited: 07. juli 2018
  10. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Ja vi må vel være så rause og innrømme at om man hadde vært pilot eller ruteplotter så kunne man fort tatt feil av Oogaboogabukta og Oogaboogibukta vi gjorde det litt vanskelig for folk med de bynavnene der men forkortelsene bør det være vanskeligere å forveksle da
     
    holmen liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    På vår vei til vårt lille paradis er siste leg med Widerøe (TRD-RVK).
    Jeg hadde på forhånd sjekket at jeg kunne sole meg i glansen av EBD (og fruens EBG). På Widerøe sine hjemmesider stod det at vi på økonomi skulle få lov å sjekke inn et par kolli hver.

    Når vi kom til Trondheim var det ikke fullt så enkelt. Da fikk vi vite at det var endret fra 1 mai (dette har sikkert noen sagt her på IF, men det har gått meg hus forbi :eek:).

    Imidlertid, hun som forklarte meg dette (satt i KLM skranken!) sa at dette ordner vi, så fikset hun et par kolli for oss og vi sparte 300kr.

    Kudos! :)
     
    braathens safe, kaiarne, pgaa and 2 others like this.
  12. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke hørt noe snakk om det her på IF. Åpenbart så har heller ikke Widerøe snakket høyt om det. Holdt nesten på å gå på den smellen.

    Konge at de på bakken ordnet opp :cool:
     
    RoadKing liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,660
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette samme forbedring som SAS gjorde for et par år siden? Null ekstra bagasje for statusmedlemmer på Economy Light?
     
  14. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trodde det var slankende jeg, som sånn light brus :rolleyes:
     
    Kristian liker dette

Del denne siden