Hei, fant ingen samletråd for Hawaii, men behøver litt inspirasjon og forslag. Har lest @Upsaker sitt utmerkede reisebrev fra 2016 med stor fornøyelse. Vi er et par som skal tilbringe 2-3 uker på Hawaii neste år. Planen er å besøke flere av øyene, men ankomst og avgang vil være fra HNL. Hvor bor man, hva gjør man, does and donts? Overnatting er dyrt ser jeg, men vi kan strekke oss litt for fin overnatting.
Anbefaler på det sterkeste Kauai om dere er glad i flotte strender, tropisk natur, fysiske aktiviteter og chill stemning. Kan trygt anbefale denne leiligheten på Hanalei Bay resort https://www.tripadvisor.com/Vacatio...gnificant_Views-Princeville_Kauai_Hawaii.html.
Jeg var der når dollaren stod i 5 nok, selv da var det dyrt The Big Island er også å anbefale, fortsatt aktive vulkaner der om man liker den slags.
Takk, gleder meg til å fly 717 mellom øyene. Bucketlist! Tips til hoteller eller severdigheter som ikke står i standard guidebok?
Melder meg på denne. Har 8 døgn på Hawaii i sommer som del av bryllupsreisen. Ankomst og avreise HNL. Tar veldig gjerne imot gode tips!
Kan jeg få foreslå Kauai? Eller eventuelt en splitt mellom Kauai og Oahu om du foretrekker mer "storby" enn urørt natur? Jeg elsker Hawaii og blir helt varm i hjertet av tanken. Perfekt for bryllupsreise! Hvor går ellers bryllupsreisen?
På denne turen tar vi gjerne urørt natur heller enn storby for min del! Bildene når man googler Kauai ser jo helt fantastiske ut. Har du også forslag til hvor man bor? Og hvordan man kommer seg dit? Resten er ikke helt spikret, men forhåpentligvis innom Bangkok og Tokyo på utreisen, samt Tokyo og Singapore på returen. Dukker det opp tidligere utreise eller senere retur med til/fra HNL kan det også hende at vi forlenger oppholdet der Blir muligens litt kort tur for en bryllupsreise da, men så har vi en annen booking til Myanmar rundt nyttår. Kan kalle det bryllupsreise nr 2
Å så spennende rute! Med tanke på storbyene på ruten deres ville jeg absolutt valgt Kauaii. Jeg er veldig glad i nordsiden som har spektakulær natur, og ville selv valgt å bo der (Princeville eller Hanalei), men en splitt mellom nord og sør (Poipu) fungerer også fint om man vil ha begge deler. Litt mer utvalg av restauranter og sånt i Poipu + at man er nærmere noen av attraksjonene. Anbefaler gjerne Hanalei Bay Resort i Princeville. Men lei gjennom VRBO, TripAdvisor, Airbnb eller lignende med bra anmeldelser, da rommene resortet selv leier ut ikke er så bra, men likevel mye dyrere. Veldig fint bassengområde og flott strand nedenfor resortet. Ikke bry seg om at resortet har litt dårlige anmeldelser - det handler kun om rommene som nevnt over. Alt av fasiliteter forøvrig er veldig bra. Reisen foregår fra Oahu med en liten 717. Ca. en halvtimes flytur
Var selv på bryllupsreise til Hawaii for noen år tilbake og vi fordelte tiden mellom Oahu (Honolulu) og Maui. På Maui campet vi faktisk de første dagene. Dette er noe vi vanligvis ikke gjør, men det ble en uforglemmelig opplevelse. Kan virkelig anbefale å ta noen dager med litt back to basic overnatting. Luksusen smaker ekstra godt etterpå Vi benyttet oss av https://www.campmauix.com/ som leide oss en Jeep med telt på taket. Høres snodig ut, men funket veldig bra.
Jeg vil også følge denne tråden. Har ei uke på Hawaii i april, foreløpig er kun Oahu planlagt, men er fleksibel siden ingen hotell er reservert.
Nei, men jeg reiser sammen med min datter, hun har studert på universitetet i Honolulu. Regner med at jeg har en god guide i henne, i det minste i selve byen.
Hva prioriterer man på 1 dag på Oahu? Lander 09:20 og ser at flere av turene på Viator begynner for tidlig. Kan jeg rekke de som begynner fra flyplassen kl. 10:00 ? Pearl Harbor museet North Shore og Circle Island Adventure Dagstur til Oahu Grand Circle Island, inkludert besøk til Dole-plantasjen Hva betyr uttrykket "Circle Island". Er det bare en tur som kjører rundt øya?