Hawaii

Tråd i 'Reisemål' startet av Upsaker, 09. okt 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld globetrottere.

    En Hawaii-tur nærmer seg med stormskritt og jeg syns det er på tide å få lagt noen planer og satt noen bestillinger. Vi lander på Oahu i starten av desember og har 8 netter før vi skal hjem igjen. Setter stor pris på tips til hva vi kan gjøre og hvor vi skal bo. I tillegg har jeg lyst til å ha noen dager på Maui eller Kauai, så da blir det nok et par flyturer til. Hittil er det bare booket et par netter i Honolulu, men de kan avbestilles.

    På forhånd, takk!
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Lei en bil, ta på badeshorts og kjør rundt på badesafari. Spis på schrimp truck selv om det ser shabby ut.

    Selv om det er litt turist så hadde vi en dag med snorkling i Hanauma bay som for min del var HELT fantastisk!

    Nyt livet:)

    PS: Når man ferierer på et slikt sted er det ikke flaut å være litt turist:)
     
    Last edited: 09. okt 2016
    Upsaker liker dette
  3. Tobben

    Tobben Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Vil du ha turister og partyfaktor er Waikiki stedet å bo. Flust av hoteller i alle prisklasser å velge mellom.
    Vil man ha det litt roligere, men likevel sentralt kan Ala Moana anbefales.
    Vil man ha litt mer "locals" og surfemiljø burde Kailua eller North Shore være stedet.

    Anbefaler forøvrig den grønne Kauai. Fint med fotturer, fossefall og strender. Leiebil og helikopter sightseeing er et must!
     
    Upsaker liker dette
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Pearl Harbour var en opplevelse. Bodde på Hilton Waikiki Beach og det var flott! Der finnes (eller fantes i 2012 i alle fall) en garasje ved siden av som er veldig billig ift. hotellparkeringen. En runde rundt øyen med leiebil er obligatorisk og North Shore er verdt å få med seg.
    Kjenner jeg fikk lyst på ny tur til Hawaii mens jeg sitter her og skriver:p:)
     
    Upsaker liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for gode tips! Noen som har vært på både Maui og Kauai og vil anbefale en av de? Evnt begge?
     
  6. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har tilbrakt mye tid på Maui og har noen svært gode venner der (I Hana). Maui har masse I tilby, nature er nok ennå finere på Kauai - men Maui har nok å tilby. Litt avhengig av hva man liker - uansett trenger man en leiebil på Maui, dere kan greie dere fint uten bil på Oahu - bare leie for en til to dager for å få med seg det som er nevnt over.
    For å starte I andre enden av hva en normalt leser om her, er Plantation Inn I Lahaina et sted vi trives meget godt, Lahaina Inn også - klart en helt anderledes opplevelse enn "...ton" Hotell Fabrikkene videre opp langs Vestkysten av Maui (Kaanapali, Napili, Kapalua) for all del det er flotte anlegg, men du er ikke akkurat alene og alle har full adgang til strendene. Har noen andre alternativeer på lur oppover kysten også.
    Lahaina er full av turister, men vi trives godt der allikevel, For oss er frokost eller lunch på Longhi's noe vi alltid får med oss (kjører ofte temmelig langt for dette) dog er frokost inkludert på Plantation Inn (og jeg tror det er inkludert på Lahaina Inn også) Kimo's er en kjede restaurant - men bar avdelingen nede ved vannet har en helt grei meny....Longhi's er også utmerket for middag - men for den spesielle middagen er det vanskelig å komme utenom Mama's Fish House - som ligger 10-15 fra flyplassen (som ligger på østsiden ca 45 minutter unna Lahaina) Mama's Fish House har egen bøye (det er dypt rundt Maui) og en er avhengig av kunstige reef for å tak I alle typer fisk, du finner navnet på båten og skipperen på menyen, hvem som fisket !.

    Når det gjelder Paia er jeg noe forutinntatt siden jeg er Board Head (Brettseiler), men Café des Amis (Baldwin Ave) er et sted vi er innom 5-6 ganger I løpet av en uke på Maui. Baldwin fører også opp til Makawao og Market Fresh Bistro et annet fast stoppested for lunch for oss. Dette er oppover mot Kula området - og videre opp mot vulkanen. Denne veien fører også frem til Hana (dog er det ikke Road to Hana - og de aller fleste leiebil firmaene har forbud I kontraktene mot å kjøre denne veien til Hana - den er betydelig utbededret - dog er oljegrus og litt (veldig smalt noen steder). Men en flott opplevelse.

    The Road to Hana og Hana er verdt å få med seg, MEN det er 3.5 timer envei fra flyplassen - svært svingete og Hana I seg selv er et lite sted med 2 butikker - et flott hotell med meget bra restaurant, en utmerket Thai Resturant (nærmest en Food Truck) og en god Café. Det er flotte strender - allt I fra Black Sand Beach, Red Sand Beach. Det er et flott turområde - inn igjennom en Bambus Skog til en flott Foss. Vi bor ofte I Hana - og trives godt der ute, men det er langt og du er halv veis etter rundt 4+ timer I bilen.

    Det var instant Maui.... spør gjerne om flere detaljer, jobber selv I Honolulu (dog mye Remote) og har noen Waikiki / Ala Moana tips også
     
    Darkcho, Pyro, Travellingalf and 3 others like this.
  7. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det på Hawaii tidlig april? Hvor ville du tilbrakt ferien i den tida? Når ville du helst feriert i området? :)
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    April er ingen dum måned. Rett etter regntiden, men før de aller varmeste temperaturene - og ikke minst folkemengdene. Alle øyene funker fint i april. :)
     
    sness liker dette

Del denne siden