Huff Huff, det begynner å bli vanskelig å legge fra seg en vane om å opptatere dere om dagens historiske hendelser! Skulle ønske at jeg kunne ønske dere dagen velkommen med en f.eks tidlig avreise fra OSL til en spennende destinasjon. Men feig som jeg er, holder jeg meg innenlands under disse covid tider. Glad jeg fikk meg en svipp tur til Kroatia i Oktober https://insideflyer.no/forums/threads/reisebrev-fra-sibenik-kroatia.17084/ Det er deilig å drømme seg tilbake til en gjennomført reise! Hvilken reise drømmer du deg tilbake til? Noen ting har skjedd på dene dag: 1892 Nøtteknekkeren av Tchaikovsky har premiere 1917 Den Amerikanske kongressen godkjenner forbudet mot alkohol 1945 Uruguay blir medlem av FN 1956 Japan blir medlem av FN 1962 USSR prøvesprenger en atombombe på Novaya Zemlja 1963 The Pink Panther har premiere 1964 US utfører en test for atombombe i Nevada 1968 USSR utfører en atom test i Kazakhsher 1993 MGM åpner i Las Vegas 2018 Ole Gunnar Solskjær tar over Manchester United 2020 Mike Pence tar en dose moderna på direkten Ha en fantastisk førjulslørdag!
Vi fortsatte turen fra Fort Myers på tamiami trail gjennom en liten og snodig by ved navn Everglades City, fant mange alligatorer rett ved veien og stoppet for utmerket lunsj i Islamorada før vi sjekket inn i Key West. Duval street er gjennomført opp og ned og byen koker. Alt er som tidligere i Key West Ha en strålende lørdag alle IF-ere
God morgen fra Hamburg, måtte jo en tur hit for å drikke litt Glühwein (med schuss) og besøke gode venner før jul. Som dere ser er det ikke mer avstand her enn i Mexico, men man får jo håper at det går bra selv om veldig få bruker maske her. Julemarkedet her er kun for de som går under 2G (vaksinert eller gjennomgått sykdom), coronapass må vises ved inngangen og man må registerere seg via LUCA, en egen app som fungerer i hele Hamburg. Deretter er det fritt frem. Så kan jeg jo ta med noen (etter min mening) viktige hendelser fra musikkhistorien: 1892: Tchaikovsky's Nøtteknekkeren har premiere i St. Petersburg. 1943: Keith Richards blir født, gratulerer med de første 78!!! 1963: I Want To Hold Your Hand skyver She Loves You ned fra førsteplass på UK single charts. 1971: T. Rex klatrer for første gang til topps på LP-listene i UK med Electric Warrior. 1976: ABBA - Arrival topper listene i Norge, Sverige og Nederland. 1979: Pink Floyd - The Wall topper listen i Norge og en haug med andre land. 1987: Sissel - Glade Jul topper listen i Norge. Dette er Norges mestselgende plate gjennom historien, bare i 1987 solgte den 450.000 eksemplarer. 2000: Kirsty MacColl blir drept i en båtulykke utenfor Mexicokysten. Hun dykket sammen med sine sønner da en beruset båtfører kjørt inn i forbudt område. 2001: Billie Eilish blir født.
God morgen fra solkysten og strilelandet, her er 200 meter til nærmeste nabo og selv Nakstad kan ikke klage på avstanden, og det er 56 km til fruen. Nå er det kaffe og IF på sengen
God morgen Norge! Her spekulerast det i om ein skal snu seg rundt og sove ein time til, berre fordi ein kan. Ellers er det planlagd rakfisk til middag i dag, i alle fall for meg og Svoger-Roger. Så blir det spennande om vi må sitje på terrassen og ete den eller om dei andre let oss nyte godsakene innandørs. @kjeeli, dette var straks før mi tid, så eg fikk det ikkje med meg, men vart ikkje folk i Canada noko gruske i barten når det smallt i 1962? (Skal det vere Novaya Zemlja i staden for Nova Scotia? Test 208 og 209?) @kjeeli, eg drøymer meg fire år og nokre dagar tilbake, til turen med @Travellingalf til Christchurch. Good times! Ha ein strålande dag alle sammen!
Gode formiddag fra Porsgrunn. Sitter med kaffe, IF og Sas.no. Fint lite interessante turer i Star alliance å finne. Får bare holde seg i Norge inntil videre. Ellers blir det middag og skjenk hos to venner i kveld. Greit å ikke mure seg inne, når man kan more seg ute. Ha en fin dag
God lørdag! Lite aktivitet den siste tiden da det har vært full rulle på jobb. Begynner heldigvis å nærme seg noe som ligner mål Morsomt å følge turen din @Maggie - vi hadde 6 dager ved Fort Myers Beach akkurat denne uken for 3 år siden. Fortsatt mye skjell derfra Har også endelig fått bekreftet oppstart av utvendig arbeid på hytteprosjektet i uke 1 og de skal være ferdig elektroklar til februar. Veldig spennende! Dukket opp som "denne dagen for 3 år siden"
God morgen, det er helg! Og det betyr kaffe på sengen, mens solen lyser opp motsatt dalside. Nå er det kun få dager igjen til døgnet blir lenger, og det snartp) er sommerferie. Helgen går med på å flytte ting rundt i huset, og komme nærmere innflyttet før gjestene kommer til jul. Ha en deilig lørdag!
Gooooood morgon frå Sunnfjord. Det er tøft med små. I går kveld sovna eg jammen medan eg skulle legge eldstemann. Vakna att i 6-tida i dag tidleg. I gårkveld ymta madammen frampå om at ho og nokre venniner planlegg tur utaskjers i haustferien. Og med eit ser det nesten ut som om eg realistisk kan håpe på å få tatt meg ein egotripp til Uniten i mai. Bookinga er til LAX og SFO, men eg lurer på å fly litt på kryss og tvers. Har veldig lyst til Boston, men det er so forferdelig kort flytur.
God lørdag fra Oslo! tvilsom start på dagen her når en vekkes av at bikkja kaster opp på dørmatta Har gått ryddet opp, tent i peisen og lager en kopp kaffe, så får satse på at dagen utarter seg i mer positiv retning.
God? morgen fra Oslo Her forsetter dagen å prøve å finne en med noe kunnskap innabords hos Allente, etter man har gjorde endringer i Tv/internett igår. Internett fungerer, men jagge greit å fått en dekoder også som hadde fungert. Men en delvis effekt fjernkontroll greier de visst ikke fikse, heller ikke at jeg kun har lyd og ikke bilde fra dekoderen Men men, får satse på en ikke får hjerteinfarkt da en snart klikker i vinkel. Ellers så skjer det ikke mye, prøver å legge en plan for når en skal innom opphavet i usentrale strøk av i Telemark. Må vel innom der en tur i jula også.. Ha en stressfri lørdag!
Du kan bruke Allente-appen rett i TVen da. Eller fra telefonen. Hengte opp ny tv i går, og den er for ny, så Allente har ikke app for den. Har ikke hatt dekoder på 6-7 år, funker fint uten. Til og med på mobilt bredbånd, så på fiber er det vel ikke noe problem?
Kan ikke det visst, må bruke Viaplay-appen. Var visst noe med om man hadde vært Viasat-kunde eller ikke før Viasat slo seg sammen med Canal Digital og ble Allente. Så for sett det jeg vil, men har jeg fått denne dekoderen så skal den fungere uansett å mye den slås på Men bruker den sjelden selv, men like mye en prinsippsak for min del.. Det jeg har skal fungere når jeg har det.
God dag frå bartebyen! Det er lite som minner om vinter her ved Lian. Regn og atter regn i mange dagar har gjort sitt til det: Ja-ja, ryktet seier at Hotell mor & far byr på både sjokoladekake og pizza etter kvart, så kanskje dagen blir til å halda ut. Ha ein fin dag, med eller utan reiseplanar!
God lørdag fra Jessheim, her går det i isolasjon da 3 av 4 er ramt av corona. Vi 3 som er positive er ute av huset i løpet av neste uke, mens mor i huset, som er i smittekarantæne, er ute etter jul…. Forstå det den som kan. Heldigvis er både vin og kjøleskap fylt behørig opp, så skal nok bli noen fine dager uansett.
Har vært i Florida flere ganger tidligere men aldri på vestkysten. Sanibel og Captiva var helt magisk Jentene var strålende fornøyd med skjell sankingen Etter Key West skal vi ha noen dager i Naples, spent på hva det stedet bringer. Jentene syntes også det var artig med politi 'bil' på stranden I Sanibel
God morgen fra Trondheim! Her nyttes det en rolig og vindfull helg dagen etter årets siste flytur fra Oslo. Det ble klaget mye om SAS i år (av og til ikke helt uten grunn dessverre) og så var det en opptur i går at turen på SK382 faktisk ble…bra! Igjen kansellering og kun 15 minutter forsinkelse. I tillegg en veldig hyggelig crew. Renovering i SAS Loungen er nå ferdig (dvs. trenings rommet er fjernet) og ble byttet ut med sitteplasser som er virkelig behagelig å sitte på! Kompliment til SAS, mer av dette, takk! Ellers var det også rolig og stile i loungen, så det ble en bra opplevelse. Ved gate var det to stortingsrepresentanter fra Trøndelag. Blant dem en dame fra Rødt. Det var godt å se at hun var ivrig til å benytte seg av prioritert ombordstigning og at hun koste seg i SAS Plus. Da kan vel setningen «…det er business class-eliten vi må sette ned foten for.» snart sløyfes fra dette partiets hjemmeside ? God helg til "business-class eliten" her på IF !
God ettermiddag fra Frankfurt og Marriott/Sheraton baren. Etter masse frem og tilbake i dag, så smakte dette skikkelig godt akkurat nå. Ønsker alle en riktig god helg!