Det var i høst jeg kom over bonusbilletter fra Stavanger til Boston for denne helgen i Plus bortover og Business hjem. Booket med FP4 så kostet bare prisen av Go. Likevel ble jeg aldri trukket poeng fra konto og har bare betalt skattene. Ringte inn til SAS og spurte om alt var i orden med bookingen og det bekreftet de.
Nå fredag var vi klar for avreise fra Sola. Hadde ikke tatt fridag, kun varslet at jeg bare var delvis tilgjengelig. Har med pc og fikk jobbet et par timer på Sola før avreise.
Reise fra SVG i plus var ganske grei. Fikk sandwich, eplejuice og snack.
Stakk opp i gull-loungen i CPH, der jeg satte meg til ved kontordelen for mer jobb, mens samboer fant seg en plass i motsatt ende av loungen. Da det nærmet seg avgang ble jeg litt stresset fordi det var en mer travel fredag ettermiddag på jobb enn forventet.
Kom oss fort gjennom passkontroll og boarding like etter, men jeg måtte fortsette arbeid om bord på flyet helt til pushback.
Rakk akkurat å bli ferdig, for så å kunne ta helg.
Kom oss i luften og ikke lenge etter startet servering. Fikk et glass med cava før maten. Til mat tok jeg kylling som jeg ikke synes var noe god, mens samboer hadde lasagne som hun sa var bra. Ost og dessert var god. Hadde rødvin til mat og en cognac til desserten, før det ble et par timer med film.
Turen over Atlanteren gikk radig på 7t20 og det ble servert et lett måltid før landing. Tok musserende til maten og en Cola Zero etterpå.
Etter landing fikk jeg registrert opplysninger og tatt bilde til MPC-appen. Heldigvis, for da vi kom til passkontrollen var det svært lang kø. Mens i MPC-køen var det bare tre-fire personer foran oss og to skranker åpne.
Kom oss gjennom på to minutter. Bagasje kom på båndet nesten umiddelbart. Så ut og via gratis shuttlebuss til blueline metro som koster 2,40 USD. Trengte bare å "tappe" MC-kortet.
Kun 45 minutter etter landig hadde vi sjekket inn på Harbourside Inn. Et hotell flere her på forumet har bodd på før. Enkelt hotell, men ok rom og sentral beliggenhet. Og mye billigere enn nærliggende alternativer.
Siden det var sol, temperatur på herlige 20 grader og ettermiddagen knapt begynt, bestemte vi oss for å gå en lengre tur, siden det var meldt betydelig verre vær i morgen.
Startet med Harbourwalk, langs sjøen.
Før vi gikk gjennom sentrum, forbi historiske steder, opp til parkene Boston Common og Public Garden.
Når vi først var i nabolaget måtte vi en tur innom Cheers. Bringte fram mange gode minner fra serien som gikk på TV på 1990-tallet.
På vei tilbake tok vi en skikkelig god cheeseburger på en pub og det ble forholdsvis tidlig kveld på hotellet.
Last edited: 06. april 2025