Hjelp ditt nettsamfunn!

Tråd i 'Nyheter' startet av tommy777, 15. febr 2017.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kjære, flotteste nettsamfunn

    Vi har fått haugevis med feedback om forsiden og hva fremtiden er for Insideflyer i Norge, Nå har vi blitt store, what's next? Takker meget for det. Det varmer å se at vårt lille nettsammfunn har en såpass fenomenal gjeng med ett helt utrolig engasjement.

    Fra vår ydmyke oppstart for litt over 3 år siden har vi vokst frem til å bli langt over dobbelt så stor som Businessclass, noe jeg aldri kunne drømt om.

    Men det har vært en del snag, slik er det ofte når man har en god ide man tror på men kanskje har litt for store ambisjoner. Dog kan vi slå oss selv på brystet og si at vi er suverent større enn alle andre i vårt segment i Skandinavia og på en all time high med fortsatt kraftig vekst. Og vi er en ganske så kul gjeng som har hatt mye moro sammen de siste 3 årene. ;)

    Her er situasjonen er per i dag.

    -- Norge er det eneste landet der all blogging utføres av kun en person.

    -- I en kritisk periode har Petter steppet opp og gitt oss 3 artikler per dag, mange av disse har vært pressemeldinger, en del av disse har vært oversettelser, noen gang dårlige. Det beklager jeg. Men trafikken har økt og vi er nå på en all time high, så utgangspunktet er godt for videre drift.

    -- Tidligere hadde vi masse hotell, fly og loungeanmeldelser, vi har kun hatt en eneste en siden Foxern tok over. Det har jeg fått mange tilbakemeldinger om at mange savner.

    -- Det er utrolig viktig for oss å ha en bred bloggergjeng som bidrar med innholdet. Verdien her på forumet er samholdet og ett genuint ønske om at vårt lille nettsamfunn skal gå bra med seriøst innhold på forsiden.

    Derfor har vi de siste par dagene startet å ta skikkelig tak fordi vi tar denne kritikken veldig seriøst.

    Her er vår plan:

    Vi satser på at førstesiden skal inneholde mer kvalitet vs. kvantitet. Målet er å ha en god artikkel hver eneste dag.

    Vi dialer back Foxern en del og lar Henning og undertegnede tar opp deler av denne tråden, så fra meg kommer fredagskommentaren tilbake. Det bare må man skjære ut tid til. Men dette makter vi ikke å få til alene. Vi trenger DIN hjelp.

    Hvordan kan du hjelpe:

    -- Vi ønsker å publisere medlemmers anmeldelser på førstesiden. Har du tatt en tur i Lufthansa First, Norwegian Plus, Ryanair eller annet moro? Førstesiden har mange lesere og de setter pris på feedback fra vante folk.

    -- Har du en blogger i deg, trenger vi din hjelp til gode artikler på førstesiden.

    -- Vi trenger hjelp til "meat and potato" skriving, som Now or Never eller andre artikler som ikke tar voldsomt lang tid. Pressemeldinger er viktig, men vi ønsker ikke cut'n paste men også synspunkter og kommentarer til det som pitches. Merk at vi ALRDI tar betalt for innhold på førstesiden. Det er regelen for alle våre over 300 bloggere på 16 hjemmesider globalt og det går vi aldri i fra. Men er det relevant, vil vi selvsagt skrive om det.

    -- Vi trenger hjelp til oversettelser

    Vi har ikke så mye penger å rutte med, dessverre. Men helt blakke er vi ikke. Jeg ser for meg en bonus per post ELLER at vi spanderer en tur på de som deltar litt utpå året. Det velger dere selv. Det kan f.eks. være en sjalabaistur til Dubai/Gdansk eller lignende der vi dekker flight, overnatting etc.

    Planen er i løpet av neste uke å samle sammen rundt 5-10 som er interessert i å hjelpe og sammen komme opp med en plan sammen. Peter Frausing, vår danske redaktør vil lede oss an.

    Har allerede også lurt lMartin til å hjelpe.

    Er du interessert, post her og jeg vil sende deg info og invitasjon til en online prat. Jeg er i Oslo neste torsdag og treffer folk gjerne da.

    Hvem hjelper

    lMartin


    På forhånd takk!!
     
    Kristian, Guden, Stig-Roger and 14 others like this.
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Flott, Tommy!
    Hjelper gjerne til med korrektur på norsk og engelsk, samt oversetting fra engelsk, tysk, dansk og svensk til norsk. :)
    (Trip reports, lounge reviews etc. skriver jeg gjerne på sikt når jeg har fått meg jobb igjen... Mekatroniker med litt BI-økonomi i tillegg, noen?? Pendling med en legacy carrier ingen hindring ;) )
     
    Last edited: 15. febr 2017
    Travellingalf, milehigh and tommy777 like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan gjerne hjelpe til med å lese korrektur, og oversettelser. (Engelsk hovedsaklig, skandinavisk går jo bra, og tysk kan også gå bra).

    Har ikke skrevet noe redaksjonelt før, men det kan nok også la seg gjøre.
     
    Travellingalf, milehigh and tommy777 like this.
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Forslag: Noen triprapporter i forumet (og enkelte andre poster også for den sags skyld) holder jo høyere kvalitet enn mange blogger og reiserreportasjer. Hvorfor ikke legge gode forumposter ut på forsiden? Da trekker du både mer trafikk til forumet og får mer stoff til forsiden. Win-win.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bidrar gjerne med korrekturlesing, kan eventuelt ta en oversettelse en gang iblandt (engelsk/tysk) men ikke regulært.
    Det er det jeg kan gi foreløpig.
    Kommer forøvrig torsdag 23.
     
    tommy777 liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skulle likt å se at hver gang det ble publisert en sak, kom det også en forumpost i nyheter (eller der den burde ligge) og at denne var embeddet under nyheten. På den måten er det mye lettere å diskutere innhold på forsiden siden det da dukker opp som et nytt innhold. Dette har fungert bra på tek.no/diskusjon.no.
     
  7. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan gjerne bidra ift. oversettelse, men også anmeldelser (må dog avklare forventningsnivå - tilbakemelding på nivå med mine trip rapporter er intet problem).
     
    Travellingalf and tommy777 like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Støttes!
     
    haakonks, tommy777 and kaijoar like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Men jeg tror det hadde vært fint hvis man kunne velge hvilken tråd som skulle høre til hvilken artikkel. Hvis vi for eksempel har en tråd før artikkelen er skrevet burde denne kunne kobles til der hvor det sannsynligvis allerede har kommet frem mye informasjon og meninger.
     
    Travellingalf and tommy777 like this.
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan også bidra der det trengs!
     
    Travellingalf and tommy777 like this.
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har også mulighet til å bidra, hvis det er behov for fler :)
     
    Travellingalf and tommy777 like this.
  12. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Er man en av de som kommer med tilbakemeldinger, så blir man vel mer eller mindre forpliktet til å stille opp litt... Noter meg ned...
     
    Travellingalf, tommy777 and RoadKing like this.
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Utfordr alle ambassadors til å skrive en artikkel i uka, samt inviter alle som har over 500 poster til 1-4 artikler i måneden til noe lignende. Ipads, points, whatever- med klare frister etc.
     
    Travellingalf and tommy777 like this.
  14. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke blandet de som har flest innlegg, ei heller de feteste reiseopplevelsene.
    Men jeg kan være tilgjengelig for diverse skriving, oversettelser o.l og vil selvfølgelig bidra med tester av både flyturer og hotellopphold i kategorien "lavpris".
    Med tyske eiere i konsernet skal det snus på krona gitt, og reisebudsjettene er skjært halvveis gjennom beinet.

    Står til disposisjon om dere trenger meg.
    Og hvis ikke så skal jeg fortsette og lese det som kommer her, både med og uten skrivefeil.
     
    Nanping, Travellingalf and tommy777 like this.
  15. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er intet litterært geni, men bidreg gjerne frå ei tid til ei anna. Er neppe aktuell for noko fast, men ein og annan anmeldelse eller noko anna bør eg då få til å produsere.
     
    Travellingalf liker dette
  16. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Litt avhengig av med hva, skal jeg også klare å skrible ned noe :)
     
    Travellingalf liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er virkelig fantastisk å se at så mange er villige til å bidra med ett enda bedre InsideFlyer fremover. Jeg skulle selv gjerne ha bidratt mer også, men når jeg ikke engang klarer å fullføre mitt første reisebrev i løpet av ett par måneder så skorter det tydeligvis både på det ene og det andre.
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, folkens. Tusen takk for alle poster, PM og eposter.

    Det varmer!

    Jeg har opprettet ett privat forum for alle som ønsker å hjelpe til. Dersom du har ytret ønske om å bidra vil du nå finne forumet "Redaksjonen" lenger ned på siden.

    Dersom du ikke har tilgang, vennligst send en beskjed.

    De som har bidratt i lang tid, som Ruby med flere, har du også blitt lagt til. Dersom du har forlatt oss, har du ikke tilgang, men dersom det er ett ønske om å bidra, legger jeg gledelig deg til.

    Slagplanen legges der

    Takker igjen for ditt bidrag!

    mvh

    Tommy
     
  19. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vil gjerne hjelpe til.
    Driver en egen blogg ved siden av så skribling her og der har jeg erfaring med! :)
     
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig har jeg ikke tid (hvem har nå det?), men siden jeg uansett tilbringer halve ungdomstiden her inne kan jeg like godt hjelpe til litt mer aktivt. Kan for eksempel si mye om United på ufiltert nordnorsk om det skulle være ønskelig.
    Bare sett meg opp på listen.
     

Del denne siden