Hjelp til å søke datahistorien til forsinket flygning

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SVG_flyer, 21. okt 2019.

1. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke merutgifter er det du vil ha dekket av Codan?

Generelt om IRROPS: Korrelasjon medfører ikke kausalitet. Om flyet ditt ligger etter i ruta grunnet værforhold på VIE tidligere på dagen, betyr ikke det at din avgang automatisk får status som forsinket grunnet vær.

Din avgang var forsinket grunnet sent innkommende maskin, som OS kaller Operational Reason. Forsinkelsen for flyet den dagen startet ex-CGN og grunnen kan være hva som helst.

At flyplassen i Wien hadde en backlog av fly som skulle opp i lufta hjalp nok ikke, men du kan heller ikke kreve eller påstå at værforhold ga din forsinkelse til CPH.

NoLimit, Arvid1410 and vegardg like this.
  2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner hva du sier. Og jeg skal si det til deg for siste gang. Jeg påstår absolutt ingenting, jeg sier bare slik det var den dagen. Og det var heller ikke snakk om bare "mitt" fly men over 50, enten kansellert eller mange timer forsinka. Jeg søkte erstatning først for ting jeg måtte kjøpe inn, fordi vi ikke hadde tilgang til bagasjen da vi mellom landet i CPH. Dette fikk jeg avslag på. Senere søkte jeg erstatning fordi jeg kom hjem over 12timer og mer enn de 8timene som de krever. Tryg reiseforsikring som jeg også har, har allerede dekket utgiftene for hygeniske ting, og de har godtatt alt av papirene allerede så jeg skjønner ikke helt hva problemet er.

Edvard liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,471
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har allerede meldt inn en skadesak til Tryg på dette, hva er det du da skal med forsikringen gjennom kortet?

NoLimit and vegardg like this.
  4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Tryg betalte bare 1000kr per skade sak for forsinket bagasje (enten det er en person eller om det er snakk om hele familien), vi måtte kjøpe inn hygeniske ting. Fra Codan forsikring søkte jeg erstatning om forsinket ankomst hjem. 2 forskjellige ting.

5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, er det noen som kan søke opp SK944 Chicago-København den 12. Desember 2022 når den landet i København? Takk

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,163
    Bonuspoeng:
    183
    Landet bare litt kort tid etter rute, sier Flightradar:

upload_2023-5-7_10-28-51.png

SVG_flyer liker dette
  7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

er det noen som kan se når LH 432, 16.10.23 landet og ankom gate? Frankfurt til Chicago.

takk

Del denne siden