Hjelp til bookingforslag

Tråd i 'Bonushjelp' startet av runesole, 15. juli 2019.

1. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Hei alle sammen.

Jeg prøver fibrilsk å sette sammen en rute i november (ikke første uken) rettning langtvekkistan (dvs. alt av interresse men langt bort som f.eks Australia / New Zealand). Gjerne med en layover i større by i som Tokyo, Beijing, Singapore i begge retninger.

Om mulig håper jeg også på en tur innom FCT i Frankfurt, derav LH foretrukket utgående. Har skaffet tilgang til både EF og AwardFares uten spesiellt hell. Føler det er umulig å sette sammen biletter som passer innen 24 timer. Klarer heller ikke finne billetter i retning Oceania (kun enkelttreff på economy).

Hvordan i alle dager klarer dere å finne brukbare kombinasjoner?
    Noen som kunne tenkt seg å komme med noen gode tips evt forslagt til datoer / ruter?

1 pax, 145k + CT

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Lufthansa F legges ut to uker før avreise, så den er lei å finne nå.
    Ellers anbefaler jeg å søke strekning for strekning, men du er lovlig sent ute hvis du skal reise november i år.

3. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Er jeg virkelig sent ute? Jeg sliter med å se at det finnes noe særlig billetter i det hele tatt utover neste de 60 dagene på f.eks AwardFares.

Kjipt å la CTen gå til spille.....:(
    Må kanskje vudere droppen min Sas Go helgetur i neste måned da (knallhard prioritering o_O) Hiver midten av august til midt september også inn i potten om noen har gode ideer (og skal ikke være firkantet på reisemål)

4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket påskeferie 2020 til østen i mai i år. Og en tur til Chicago mai 2020 tidlig i denne måneden. Jo tidligere ute, jo bedre. Det er heller ikke uvanlig at man endrer en booket reise noen ganger før man er fornøyd, særlig hvis man vil reise med LH F.

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    @Tore får gjerne korrigere meg, men om en skal posisjonere seg for en LH F rute med en C (I)-billett så synes jeg det virker som om LH kun slipper C/I noen få måneder før? Nå er min jakt en alternativ utreise til en tur jeg har sikret meg biz til HAV, og ønsker en alternativ reise med LH via PTY hvor jeg hittil kun har funnet frigitte seter med LH/C 2-3 mnd frem i tid. I så fall bør det vel ikke være håpløst? (Tidspunkt kanskje varierer med destinasjon??)

Men for alle selskaper som legger ut biz award 330-350 dg før så kan det nok være vanskelig. @runesole antar du har betalversjonen av Awardfares? Hvis ikke er den ikke av verdi så langt frem. Det tok litt tid før jeg skjønte hvordan jeg måtte oppdatere søkene i AF for å få reell respons, men dette har du sikkert funnet ut av. Etter å ha brukt både AF og EF har jeg endt med å bruke EF selv om den kanskje ikke har verden beste brukergrensesnitt. Men opplevde at den ga bedre hjelp til å finne plassene. Tores anbefaling om strekning for strekning er uansett en nøkkel..

6. Storbaba

Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    Et hjelpemiddel til å se hvem som flyr til/fra en destinasjone er gå inn her, angi stedet og få opp de ulike rutene/selskapene. https://www.flightconnections.com/

Og PS: du må regne med noen timers "jobb", dette kommer ikke av seg selv :confused:

Rscott liker dette
  7. Tore

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Ca 330 dager før slippes bonusbilletter og det er stor kamp om de. Masse gode tips i innleggene over her, men gidder du å sponse Tallinn med noen kr er det heller ikke dumt å ringe inn. Det hender faktisk de finner noe vi ikke klarer å søke opp (og motsatt dessverre)
    Og klarer du å ha is i magen og være litt fleksibel med destinasjon og datoer dukker det ofte opp muligheter kun få uker før

8. Storbaba

Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    Kontrollspørsmål: har du sjekket det "elementære", som SAS award booking og https://travelhacks.azurewebsites.net/star ? Uten å ta hensyn til layoverønsker så kommer begge opp med utreisemuligheter i biz OSL-SYD, og tilsvarende retur. Jeg gjorde et enkelt søk på travelhacs fra 10NOV og fant mange utreisemuligheter, men færre på retur i biz, (beroende på hvor lenge du skal være der). Sjekket deretter på SAS *A booking og fant der flere returer...

Har du ikke sjekket disse så har du en oppgave :D

runesole liker dette
  9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flere ganger bestilt et par uker før avgang uten at det har vært noe problem å finne tilgjengelighet. For posisjoneringsflighter i Europa har jeg inntrykk av det er mer married segments et par uker før enn det er 330 dager før. Husker sist jeg booka et par uker før avgang, så var LHR-FRA C kun tilgjengelig når søkt opp som en del av LHR-FRA-PEK C/F. Samme med IST-OSL C som kun var ledig når jeg søkte opp HKT-IST-OSL C. Kan være lurt å være obs på det.

Storbaba liker dette
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Om du berre er ein samt er noko fleksibel både mtp avreisetidspunkt og destinasjon trur eg det skal la seg ordne. Booka sjølv tur for tre personar i starten av desember for nokre veker sidan. Skaff deg betalingsversjonen av Awardfares om du ikkje allereie har den. Den er enkel og brukarvenleg. Viss ikkje søk i SAS sitt *A søkeverktyg segment for segment.

Er LH F viktig for deg kan du prøve deg på fleire destinasjonar i Sør Amerika. Er business ok er det f.eks mykje ledig med SQ til Australia på tidspunktet du vil reise.

11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,091
    Bonuspoeng:
    113
    Det burde være mulig å finne CA F FRA-PEK og videre til Singapore med SQ F
    Men om du må til Australia er det nok litt værre.
    Da er det også god odds på å bytte ut CA F til LH F 14 dager før.

12. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Funnet en halvveis brukende rute med 3 layovers, 8 segment (7 i C), 27000 miles med champagne. Ulempen er at siste fly hjem er 10 timer i SAS Go (noe jeg har pint meg gjennom en gang for mye tidligere). Verdt det?

13. Tore

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, ikke med et så viktig leg i eco er min mening

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde det vært første leg kunne jeg kanskje ha gått for det. Men ikke siste.

15. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Mener det løste seg til slutt (mye takket være Azure tipset)
    Veldig fornøyd med resultatet, blir første C turen min.
    Etter 3-4 dager research og 2-3 timer på tlf til Tallinn:

Flyselskap: SAS, Lufthansa, Swiss, Singapore Airlines, Air New Zealand, Asiana
    Klasse: Business
    Avreise fra: Frankfurt (FRA)
    Retur til: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Auckland
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 107 500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1800,-
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: November 2019
    Booket: Juli 2019

Flyvninger:
    FRA-NGO / LH / A340-300
    NGO-ICN / OZ / A321-100/200
    ICN-PVG / OZ / A330-300
    PVG-AKL / NZ / 787-900

AKL-SIN / SQ / 777-300ER
    SIN-PEK / SQ / 777-300ER
    PEK-ZRH / LX / A330-300
    ZRH-OSL / SK / 737-800

Lounge / Sightseeing:
    23 timer i Beijing og i Shanghai
    18 timer i Singapore (dag) og Seoul (natt/morgen)
    9 timer i Nagoya (dag)

CKe and holmen like this.
  16. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Kan man endre en booket tur med CT med utløp 15. Jan. 2020, hvis det for eksempel skulle dukke opp en LH F nærmere utreise som er etter 15. Jan. 2020?

17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,967
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men da mister du CTen. Og må evt benytte en som er gyldig, eller betale dobbelt med poeng.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    Det ble en bra tur, da! Nesten litt misunnelig her, merker jeg :)

19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om det er mulig å legge CT til en eksisterende booking, og få refundert halvparten av poengene? MÅ ha en tur tidlig i 2021, men vil unngå å bruke 2019-CT slik at jeg kan endre til F helt opp til avreise i 2021. Tenker da å booke hele turen med poeng så snart billetter legges ut på nyåret i 2020 og legge til en 2020-CT når 2019-CT(er) er oppbrukt og ny inntjent. Eller er det evt andre travelhacks som kan løse floken?

Last edited: 19. juli 2019
  20. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Ja tenkte meg det:confused:

Del denne siden