Hjelp til CT-reise i Business

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Mortenaue, 14. jan 2018.

1. Mortenaue

Mortenaue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Dette var vanskelig. Jeg ønsker å reise i Business eller First på ferie med forloveden. Jeg er åpen for forslag mtp destinasjon, men ønsker gjerne å reise til en eksotisk destinasjon der jeg kan bo og spise bra uten å bli ruinert.

Avreisedato er ikke viktig, jeg er fleksibel. Jeg har sett litt på Bali i mai, men klarer ikke å se om det er tilgjengelige bonusbilletter. Finnes det noe verktøy for å søke enkelt?

Jeg har 115000 hardt opptjente poeng og gyldig CT.

Utrolig takknemlig for all hjelp!

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du reise med kun 115k poeng i First så blir det vanskelig, Midtøsten eller Nord-/Sentral-Afrika er billigst på 120k poeng.

Jeg ville nok satset på å skrape sammen noen flere poeng eller fly business.

Enkleste stedet å søke er united.com - velg "award search" og husk at du kan kun booke "saver award" med eurobonus. Prisene som står der gjelder for United og ikke for SAS.

Det er gøy og lærerikt å sy sammen en bonusreise, men du må være forberedt på at det fort kan ta litt tid.. :)

Anita liker dette
  3. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter Are sin kommenter over. I tillegg husk å søke flyvning for flyvning, dvs. ikke søk "Oslo-Bali", men hver enkelt flyvning. Finnes mange ruter til Bali, hvis du er veldig blank kan du jo søke etter vanlige flyvninger til Bali, og se hva som dukker opp for cash, og deretter søke sammen ruten med bonusbilletter. Letteste veien er vel som regel Oslo-[Europa f eks. Frankfurt/München/Paris/m.m.]-Bangkok-Bali. Se også Bonushjelp-tråden for mange forslag.

Xflipper liker dette
  4. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du er så fleksibel på tid og sted finner du helt sikkert noe.

Som Are skriver, finn heller gode flyselskaper med C klasse og feks billetter til Bali der en hvis en skal tro historiene kan gjøre det meste for en billig penge.

Å finne en god awardreise tar tid og krever kunnskap. Det er jo noen som kan sy sammen gode forslag for deg for litt betaling. Ellers er Q&A på CT billett tråden som du finner her inne et fantastisk hjelpemiddel. Ja du må bruke noen timer på å lese og så enda flere timer på å lete etter billetter men det er også veldig gøy å finne en " perfekt" flyreise for seg selv.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Det er som det sies her ingen snarvei til bonusbilletter. Jeg har selv akkurat booket meg en tur til Bali som jeg klarte å snekre sammen på en kveld, riktignok for en person. Det koster 70.000 per pers i business og 95.000 i first, hvis du bruker CT.

Før du begynner å søke etter billetter bør du lage deg en oversikt over hvem du har lyst til å fly med og hvor disse selskapene flyr, samt hvor mange mellomlandinger du er villig til å ha og tidsrommet du kan reise i. Så er det bare så søke strekke for strekke, dag for dag. Jeg satt med 70-80 legs med ledige billetter før jeg satt dette sammen til en t/r.

6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,950
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror fortsatt det vil være mulig å finne billetter til f. eks. Koror (Palau). Etter godt tip fra Are, fant Tallinn en rute med TK og OZ i Biz. via IST og ICN. Jeg har booket for kånemor og meg i starten av oktober (høstferien). 140 P for to på CT. Vi har booket M&A Riverside Bungalows, sjekk marivsidebungalows.com. Der er privat strand med høy "Sydhavsfaktor" Gode tilbakemeldinger, men merk at maten fortrinnsvis er lokal sjømat. Hvis dere etterspør variert "wining and dining" (eller har issue med sjømat) bør dere nok vurdere noe annet.

7. Mortenaue

Mortenaue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for alle svar!
    Jeg har nå booket Business til Miami i mai.

Jeg lurer da på hvor jeg bør reservere seter? Har lest meg frem til at jeg bør ta midtseter, men første rad er ledig. Bør jeg ta denne, eller er det bare en gimmic? Står ingen spesifikke råd på Setguru, og finner ikke noe ved søk her på forumet.

Takk igjen for alle svar! :)

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Med SAS du har booket? I tilfelle så er de to midtsetene på første rad fine når dere reiser sammen.

9. magnus45

magnus45 Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!
    Mitt første innlegg her på jakt etter hjelp fra erfarne bonusjegere.
    Jeg ønsker tips til CT-tur vinter/vår 2019 til Karibien med min frue. Vi har aldri før reist med First eller business.
    Jeg har trålet gjennom diverse tråder og plukket opp tips og triks.
    Hva tror dere om denne reisen?
    OSL-FRA C 6.05-8.15
    FRA-EWR F 13.20-15.45
    EWR-AUA C 08.30-13.10

Retur:
    AUA-EWR C
    EWR-FRA F
    FRA-OSL C

Ønsker å leie Porsche på Frankfurt. Er det mulig å leie Porsche på MUC?
    Hva tror dere om tilgjengelige First billetter på segmentet FRA-EWR?
    Noen andre relevante tips?
    Takk!

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig kort rute for å fly F..
    Og så til AUA etterpå så blir det veldig mange poeng for kort reise i F..

11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje litt "dårlig" utnyttelse av CT og poeng med en såpass kort tur i F, som også nevnt av @Are over, men viss det er Karibien og F som er målet så er det vel litt begrenset med alternativer. Men ville nok ha forsøkt å funnet en routing som gir dere mere tid i F ja.

Og Porsche får du i Munchen også ja.

12. magnus45

magnus45 Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar. Hvor tidlig har man mulighet til å bestille billetter? Ser på United at man kun kan bestille til 2.jan 19

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, er det 360 dager da? Sikkert andre her som kan bekrefte/avkrefte dette.

Og forresten, velkommen til InsideFlyer! :)

14. magnus45

magnus45 Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Takk :) Har lest forumet utallige timer. Mye bra informasjon som deles!

Travellingalf liker dette
  15. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    113
    Er du fleksibel på reisedag? Lufthansa F slippes jo 14dg før, så det kan jo være en utfordring. Btw: Angående reisevei, så kan du kanskje fly en "omvei" via MEX?

16. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er vel dårlig svar på spørsmålene dine, men ville kanskje heller reist i business hvis dere aldri har prøvd det før, og heller prøvd å få til en annen tur østover på First får å få mer "valuta for poengene". Hvis det går svært trått med å samle opp poeng og å samle opp 190 000 poeng til en reise til Asia virker uoppnåelig, så er det vel lettere å forsvare en tur på first nå uansett destinasjon :)

17. magnus45

magnus45 Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Veldig fleksibel mtp reisedag. Kan vel booke en businessbillett og så endre til First 14 dager før? Så kanskje jeg må endre segmentet noe, men det skal nok gå bra. Mexico var et godt tips. Sjekker ut det.

Del denne siden