Heisann. Jeg drar til New York søndag førstkommende og fikk for noen minutter siden en sms fra SAS. Problemet er bare at meldingen er svært lite spesifikk; noen som har noen formening om dette betyr 10 minutter ekstra, eller 2 timer? På forhånd, takk!
Du får noen ekstra spørsmål ved innsjekk. Kommer du litt sent til innsjekk kan køen ta litt tid, men er du på plass tidlig går det kjapt. Selve innsjekk med spm tar 2-3 minutter lengre tid enn vanlig
Jeg fikk også denne sms når jeg dro til US for 2 uker siden. Jeg fikk attpåtil SSSS på boardingpass, som skal tilsi ekstra sjekker og spørsmål. Det ble med å swipe håndbagasjen min, og ingen spørsmål. Hørte noen andre få 1-2 spørsmål, men dette er egentlig noe du ikke trenger ta hensyn til.. dra til flyplassen i rimelig tid, som du pleier, så går det der helt greit.. God tur! C
ikke noe stress. Disse "7" ekstra spm. må du svare på når du kommer til gaten. DVS etter ch-in og passkontroll.
Bla bla bla har du pakket kofferten din selv bla bla osv. Jeg mener det står en fyr etter passkontrollen i avgangsområdet og stiller 2-3 sånne spørsmål. Tar ikke et minutt en gang.
Jeg har vært 3 turer i USA siden nyttår, med BA via LHR, og jeg har ikke blitt plaget med dumme spørsmål, mao ikke noe mas ved ombordstigning i LHR. Dette er faktisk en tåpelig ting. De folkene som står og stiller folk spørsmål, ved gate på OSL er jo bare en gjeng ungdommer. Hva vet de om å kunne plukke ut eventuelle mennesker som kan utgjøre en trussel mot USA?
Synes butikker kunne innført samme sikkerhetsrutine. Ansatt noen ungdommer som stiller alle kunder som kommer inn spørsmål om de har tenkt å stjele. Butikktyveri hadde vært historie.... Hmm, tror jeg skal starte i sikkerhetsbransjen og selge denne ideen dyrt! Så ikke fortell den til noen andre folkens, den er min!