Har sovet veldig godt, og det var bra jeg hadde på alarmen kl 9. Da rakk jeg frokost, som varer til kl 10. Kunne velge mellom to buffeter i de nederste etasjene, eller sushi platter i 30. etasje. Valgte det siste. Her er det grei utsikt Og bak det nærmeste bygget kan vi skimte statuen @indahla nevnte. En gøy ting med siste bildet, er skiltet fra Tower mini. Her i Japan har de nemlig fortsatt Tower Records, selv om de ble lagt ned i USA for mange år siden.
Leser at du fant statuen https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gundam Den har lysshow hver kveld. Den, og trappen bak.
Ja, og lysshowet så jeg da jeg hastet avgårde til konsert. Var så fokusert på å finne inngangen til konserten, så jeg enset ikke hva som skjedde rundt meg. Tabbe.
Ser sånn ut, men jeg kom meg ikke bort dit. Kjørte over Rainbow bridge i bakgrunnen på bildet ditt. Visste ikke at det var en her i Tokyo også. Visste bare om tre, den i New Jersey, Legoland og den på Karmøy. Men det er visst enda flere. Det får bli neste reise, besøke alle disse. https://www.atlasobscura.com/articles/new-yorks-statue-of-liberty-is-just-one-of-many-worldwide
Nydelig å følge. Bruker denne til inspirasjon til turen som kommer i desember. Hvor lang tid/effektiv var immigrasjonen? Landet dere på den nylig re-åpnet terminal 2 på Haneda?
Immigrasjonen tok ikke lang tid. Var i taxi 20 min etter landing. Jeg hadde ikke bagasje. Litt usikker på hvilken terminal vi landet på, jeg hadde det travelt med å komme meg ut.
Etter frokost pakket jeg sammen pikkpakket mitt, og sjekket ut. Fikset en taxi (gadd ikke ta banen i varmen og med bagasje), og kjørte til Shinjuku. Heldigvis var rommet mitt klart da jeg kom, så jeg fikk sjekket inn og satt fra meg bagasjen. Hadde noen GHA-dollars å bruke opp, og dette hotellet så ganske så bra ut. Groove Hotel Shinjuku. Resepsjonen ligger i 18. etasje, og det var fin utsikt fra glassheisen på vei opp dit. Kan se Godzilla fra heisen. Fancy kunst i taket. Siden jeg er Platinum (eller noe sånt) hos GHA, så ble jeg oppgradert. Iallgall oppover i etasjene. 38. etasje denne gangen.
Rommet er ikke så stort, jeg kan sitte i sengen og pusse tennene. Do og dusj bak forhenget. Fine detaljer, og blåtann-høyttaler passer fint.
Men, om man åpner gardinene spiller det nesten ingen rolle hvor lite rommet er. Helt grei utsikt her i 38. etasje.
Jeg tittet innom det hotellet da jeg så du skulle bo der. Utsikten så fantastisk ut, men jeg foretrekker dør inn til to. Kall meg gjerne gammeldags.
Jeg så de i Vegas i fjor på et bedriftsarrangement og da hadde de i tillegg en del morsomme coversanger: Metallica- Nothing Else matters, Toto - Africa og a-ha med Take on me. Jeg hadde ikke fått med meg at de har gitt ut ei coverplate så det var morsomt og overraskende for oss fra Norge da de satte i gang med Take on me.
Etter en hvil var det på tide å finne lunsj. Så jeg gikk ut i varmen, og skjønte fort at jeg ikke skulle være mye ute i dag. 35 grader i by er for mye. Og i solen er det uholdbart. Men, så lenge man går på skyggesiden, og innom annenhver butikk med aircondition, så går det greit. Fant ramen til lunsj. På dette stedet: Det var digg! Så var det ut og vandre gatelangs, og se på rare ting underveis. De er glad i plysjdyr her.. Og han her hadde kjøpt mange av dem. Tror han er den lokale raringen. Sykler rundt med tiger-maske, og hundrevis av dyr hengende på seg selv og sykkelen. Fant parken som går langs Golden Gai. Der var det ingenting som var åpent midt på dagen. Måtte ha vann, og fant en kiosk. De solgte også mye rar snacks.. Vet ikke om det kan leses hva det er på bildet, men jeg sto over.
Det er en dør inn til do bak forhenget. Men, jeg skjønner hva du mener. Vi var på guttetur i Istanbul for noen år siden, og hotellet som noen (ikke jeg!) hadde booket hadde do bak glassvegg inne på rommet.. Et av de andre rommene hadde glassvegg til dusj og badekar. Ikke helt kompatibelt med guttetur.
Ja, de ga ut et album med coverlåter i 2019. Det heter som mange av de andre skivene Weezer, men kalles Teal album. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Weezer_(Teal_Album)
Det er igrunn eit ganske bra hotell, men dassdører og vasar (ref. reisebrevet mitt med SQ) kan dei godt gjere noko med.