Hotell PVG

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 10. juli 2024.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,738
    Likes mottatt:
    21,781
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte det var greit å holde kina-tråden ang visum++ fri for hotelltips :)

    Ser ut som det får en natt på PVG på vei hjem fra Japan. FUK-HND-PVG-ZRH-OSL. Lander på PVG 20:40 og videre neste dag 10:05.
    Noen med tips til hotell som ikke koster en arm og helst kort vei til/fra PVG?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,909
    Likes mottatt:
    35,609
    Bonuspoeng:
    293
    Bodde på flyplasshotellet som ligger rett ved inngangen til Maglev. Så 5 min gange fra ankomst / adgangs hallen. Helt greit hotellrom. Mørkt, stille, rent og ok seng. Men ikke spesielt billig.
     
  3. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    1,039
    Bonuspoeng:
    93
    Kan være billigere å bestille via trip.com, av og til har app egne rabatter. Trip tar Amex, avhengig av at hotell tillater det. Jeg selv fant samme hotel i Shanghai togstasjon, der booking tar 900 kr og trip tar underkant av 500 kr til eksakt samme romtype.
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,321
    Likes mottatt:
    3,603
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan ikke gi deg noe hotellanbefaling, fordi hotellet jeg brukte er for langt vekk fra flyplassen (selv om jeg var godt fornøyd), men jeg vil tipse om at du kan vurdere å søke hotell rundt Longyang Road. Med Maglev tar det 8 minutter (kjører dog bare alle 15-20 minutter) hit, koster 80 RMB t/r og turen er en opplevelse i seg selv. Kanskje du finner noen greie hoteller der også.

    EDIT: Jeg kom på at siste tog går 21:40, så kanskje litt for mye risiko mtp. flytidene du har.
     
    Last edited: 10. juli 2024
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,612
    Likes mottatt:
    31,029
    Bonuspoeng:
    183
    phileas, indahla and Milanista like this.
  6. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    686
    Likes mottatt:
    3,449
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde 3 netter på Doubletree Pudong nå i sommer - bra 25 m innendørs pool og god frokost. 10 min med taxi etter å ha tatt 15 min turen med Maglev fra flyplassen. Fin utsikt over skylinen om du kommer deg litt opp i høyden på hotellet (60 etg). Hyggelig priset - ca 1200 kr natten. Ps uansett hvor du velger å bo, print ut på papir adressen på kinesisk til bruk for taxi sjåfør.
     
  7. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    5,219
    Bonuspoeng:
    163
    Bruk didi i alipay appen nå som den er åpnet. Didi er kinas uber, fungerer fjell, og er engelsk brukergrensesnitt, dog litt G translate
     
    indahla liker dette
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,738
    Likes mottatt:
    21,781
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden