Hotellanbefalinger i Istanbul og Lisboa?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av spacecosmos, 07. jan 2022.

  1. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hei IF'ere.
    Vi skal til Istanbul og Lisboa, førstnevnte i vinterferien og sistnevnte i påskeferien. Har aldri vært i noen av byene før og lurer derfor på om noen har noen anbefalinger i de ulike byene?

    Vi liker å bo litt "fint", inkludert frokost, gjerne innendørs basseng og at det er relativt sentralt.

    Tips mottas med stor takk! :)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    De er relativt nyåpnet, tror jeg, så jeg har ikke fått testet enda men sjekk ut Mandarin Oriental og Four Seasons i Istanbul. Begge heter Bosporus.
     
    Edvard, spacecosmos and rimitone like this.
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Mandarin Oriental <3 nesten uansett vel?
     
    spacecosmos liker dette
  4. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips - jeg bør kanskje spesifisere ønsket pris litt bedre. :p Tenker på noe som altså koster mellom 1-2k natten. ;)

    Problemet er at jeg ikke vet hvilken region/område man bør bo på. Hva er liksom "sentralt"? o_O
     
    Last edited: 07. jan 2022
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    I Lisboa er praca de comercio og dalen innover er som Carl Johan , langs sjøen på begge sider går også fint. J liker barrio alto, med mer nattesliv. En god del hoteller ligger mer Frogner aktig til med kjedeligere nabolag sør for marque pombal rundkjøringen

    istanbul, bo enten opp mot Taksim plassen,for mer liv på kvelden eller i skråningen ned mot vannet, da for hotell med utsikt. Alternativ bo i skråningen opp mot de historiske bygge/områdene på andre siden. Stillere men mer historisk. Uansett må en ta en trikk/taxi/T-bane og gå
     
    SayWhat and spacecosmos like this.

Del denne siden