Hotellkjede for familier

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av ina, 07. aug 2018.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    hei

    Jeg er ny og har begynt å lese meg opp vedrørende bonus og oppgraderinger for ulike fly og hotel allianser .

    Jeg reiser oftest alene , men et par ganger i året reiser jeg med storfamilien bestående av foreldre og søsken med barn. Til nå har det vært dyre hotellrom og Airbnb , som ofte koster like mye som hotell, for eksempel leide vi Airbnb for 5 voksne og 2 barn i LAX i sommer som kostet 25.000 per uke. Føler ikke at vi fikk så mye for pengene . På hotell ville vi fått frokost og opptredd seng, nyvaskede håndkleer, rengjøring og annen service, da det er mye arbeid å reise med barn.
    Dessuten så opparbeidet vi ikke noe bonus.

    Nå som jeg skal prøve å gjøre reisene bedre ved å opparbeide og bruke bonus, så er spørsmålet hvilke Hotel program er bra for familie og grupper som reiser sammen,
    Som for eksempel har store leilighet med fellesrom og kanskje kjøkken med flere soverom , svømmebasseng, er barnevennlig etc.

    I og med at jeg ikke reiser så mye alene at jeg kan opparbeide poeng og status i flere program må jeg fokusere på noen få eller helst et program som dekker alle behov .
    Et par sånne familiereiser som koster over 50.000 per vil muligens utgjøre forskjell på bonus og fordeler.

    Tusen takk
     
    Last edited: 07. aug 2018
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    tror jeg ville booket det som passet via expedia/hotels.com og opptjene poeng/netter der i stedet. Kan kombineres med booking i gjennom viatrumf og da samtidig opptjene trumfkroner, som igjen kan veksles inn til kontanter eller f.eks Eurobonus poeng.
     
  3. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Stort sett må du bo 40 og 60 netter på de store kjedene for å oppnå toppstatus. Da blir du til gjengjeld ofte oppgradert med store suiter som ofte også inkl kjøkken. Det finnes mye info på dette forumet og når du googler de enkelte kjeder som Hilton, Accor som er noen av de største. Husk at når du booker via hotels mv, så må hotellet betale opptil 35 pros fee til nettaktørene. Min erfaring er at de da som oftest gir deg dårligere rom enn om du booker direkte via kjeden.
    Vil anbefale at du leser litt om de ulike kjedene på netter, for deretter bestemme deg for en kjede du ønsker å bli lojal til. Du skal reise svært mye for å opprettholde høy status i flere kjeder. Vil også anbefale at du alltid skriver en liten hyggelig email til hotellet før du ankommer. Før du vet ordet av det har du fort skaffet deg nok bonuspoeng til gratis netter og fine oppgraderinger.
     
    ina liker dette
  4. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Som en kjent og kjær TV profil engang sa.... så jukser vi litt....

    Du kan fint opparbeide deg Hotel status ved å kjøpe aksjer, hotell kjeder som IHG (holiday inn), Accor og Radisson.
    Du får ikke top nivå, men du får somregel et hakk under.

    Du trenger bare holde aksjene i validerings perioden, så om aksjene koster 10kr eller 100000kr, spiller ikke noen stor rolle, så lenge du bare skal holde de for en kort periode.

    Forbehold:
    Dette er ikke på noen måte aksje tips. Det er alltid en risiko at selskap kan gå konkurs, men om du tror det, så er det kanskje ikke så lurt å bestille rom heller.
     
    ina liker dette
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Tillegg til aksjekjøp så er det også verdt å sjekke hva arbeidsgiver har av avtaler.

    Vi får gold status som minimumsnivå hos alle hotelkjedene som en del av avtalen med dem.


    Ellers harnjeg brukt Hilton mye på familieferie. Særlig i USA får du store familierom til 5-6 hos Doubletree.
     
    ina liker dette
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis noen av Intercontinental hotellene passer så er det verdt å kjøpe Intercontinental Ambassador, da er du garantert en kategori oppgradering. Dog er utvalget hotell begrenset.

    Gratis frokost er noe du også vil se etter, kan fort bli dyrt på familietur.

    Sjekk ut også Virtuoso reisebyrå, og deres fordeler.

    Ellers, meld deg inn i alle program og skaff deg de statusene du kan få billig, men regn aldri med oppgradering, betal for det rommet du ønsker.

    Mitt råd er å maksimere hvert opphold, sjekk pris ulike steder og ulike rabattmuligheter, kampanjer, cashback etc. Når man ikke reiser ofte i jobb, er det ofte den beste strategien.
     
    Last edited: 26. aug 2018
    ina and watchaddicted like this.
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    hotels.com er faktisk en veldig ok løsning for alle som ikke reiser så veldig mye. Nå er det jo noen som er veldig opptatt av oppgradering og lounge, men når jeg er på ferie så er jeg ikke så veldig kresen sett vekk fra frokost og at det skal være rent og pent. Og som nevnt over, kombinerer du hotels.com med viatrumf er det en pen avkastning.
     
  8. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Finner ikke noe steder om fordeler som IHG aksjonær , det koster vel litt i gebyr å kjøpe utenlandske aksjer . Ser også at IHG aksjeverdien har gått mye ned flere år, går det ikke bra med økonomien ?
     
  9. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det finnes fordeler for IHG aksjonærer, jeg eier f.eks. en aksje, som jeg kommer til å beholde så lenge jeg kan reise.

    Jeg vet ingenting om økonomien til IHG, ei interesserer jeg meg for den.
     
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker at siden det vil koste meg noen titusener pluss gebyr og kurtasje er det jo fint at det går bra med aksjekursen fremover .

    Dersom man får Gold status ved å kjøpe aksjer hvor lenge kan man beholde statusen , må man kjøpe aksjer årlig?

    Accor er interassant fordi jeg reiser en del til Sør Frankrike . De har også nettopp kjøpt opp Movenpick som jeg har hatt vekst positiv erfaring med i Thailand .

    Takk for svar
     
    Last edited: 09. aug 2018
  11. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Så lenge jeg kun kjøpte en aksje, så bryr jeg meg lite om den går opp eller ned 99%.
    Vet ingenting om Gold status ved aksjekjøp, har ikke kontaktet IHG enda, for å bli registrert som investor, med de fordeler det har.
    Jeg kommer til å kjøpe Accor også, har bare ikke gjort det enda.
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Kjøper du Ibis business kort får du Accor Gold. Søk på google. Mener det koster 90 Euro for ett år og 170 for to.

    Fordelen med Accor er at du kan kvalifisere på forbruk, du må bruke ca 65000kr/år tror jeg. Dette er også mulig med Hilton, men forbruket må nok tippe over 100 000kr. Accor har jo veldig mange hoteller rundt om i verden, minus USA og Norden. De har litt rimeligere hoteller du kan bruke på forretningsreiser, men også fått endel bedre hoteller som Sofitel, Pullman, Fairmont og Raffels.
     
    ina liker dette
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    familie på til til NY og Washington.
    2+2+infant.
    noen med tips til kjekke steder og overkommelig pris i sentrale område her?

    førjulstur om det skulle ha noe å si
     
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Leilighet på airbnb.
     
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    I skandinavia er min erfaring at Sandic har mange barnevennlige hotell, det vil si hotell med bredt utvalg av familierom.
     
  16. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Mener Hyatt Place rundt om har sovesofaer på rommet, evt er det vel ofte to dobbeltsenger om en velger to senger i USA. I Washington var vi happy med Hyatt Place Georgetown. Husk at "tipsfri" frokost er inkludert på disse hotellene og på dette var det et ok svømmebasseng i kjelleren. Mener Hilton Embassy suites også er samme opplegget med litt større rom/leiligheter.
     
    leeds1979 liker dette
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for tips.
    Georgetown kjekt sted å bo i Washington?
    Hva bør man få med seg på et par dager?
     

Del denne siden