USB uttak på alle stoler IKKE treningsstudio Dusj og hvilerom kaffebar Inndelinger, ikke en massiv åpen plass som nå. Bedre øl ...
Mikkeller på flaske. Rikelig med sitteplasser, sofa, gode stoler og arbeidsområder. Og det @RoadKing sa
Bedre øl stillesoner - har vært der altfor ofte der folk sitter og har skype samtaler med familie uten headset midt i loungen i godt over en time. Litt mer middagsmat tilbud - er mye småsnacks nå idag
USB og strøm ved alle sitteplasser Dusj og hvilefasiliteter Kaffebar Litt større treningsstudio med litt mer utstyr en i Oslo Bedre øl på kran Inndeling der det både er små stillesoner og større tetter områder for grupper som fylles når det er fullt, altså større variasjon. Skal det være mobil fri sone må det markeres og påpekes av betjening, ellers er det meningsløst Utsikt Lys og sol inn i loungen Edit2 : En bar med betjening og komfortable barstoler og samme utvalg som ombord på C longhaul, når det kommer til kvalitet på varene. Edit; hva ønsker vi oss ikke? Energi/lysrom som lysforurenser deler av loungen Mer avsatt plass til reklameformål Store sofaer : Skandinaver trenger så mye personlig plass at en diger sofa er "full" når det sitter to bussinessnisser der og snakker for høyt i bosehøretelefonene sine Åpen løsning til resten av terminalen For mange pinnestoler Edit 2: Ikke noe bar : gidder ikke sponse folk som drikker for mye med enda mer " gratis" sprit.
Mye bedre mat, dette MÅ de bli bedre på. Når man reiser verden rundt og ser hva man kan få andre plasser så blir jeg så skuffet når jeg ser hva dem tilbyr sine kunder. Oppkuttet gulrøtter,agurk, røkt laks og gresskar suppe all day long hvertfall 20 dager i måneden. Hva med ris,kylling retter, kanskje litt kveite innimellom eller hver fredag og lørdag en saftig biff?? Og naturligvis det som ble annonsert i dag champange rose i business class ja denne burde også være fast i loungen i cph.
Saftige biffer og champagne. Vel vel.... Jeg antar han skal trene, men dette er bare vill gjetting fra min side.
Bedre mat! (CPH er klart elendigst av OSL/ARN/CPH-loungene i så måte, og det i det skandinaviske landet med de beste mattradisjonene). Bedre øl! (Se over). Ramlösa på flaske eller boks Treningsstudio Soverom (for *A Gold eller EBG/EBD) Oppgradert lekerom for barn (visstnok allerede underveis).
Hvis Qatar,Emirates og Singapore har det bare får å nevne noen hvorfor skulle ikke SAS ha det slik? Er jo ganske åpentbart om at snacks i seg selv er mer enn nok for noen. Mens de som f.eks legger ut 25 000kr med sas i business forventer nok litt mer enn en et par egg og ost til frokost, vi lever tross alt i 2018 ikke 90 tallet.
Hvordan tror du kostnadsnivået er i de landene du nevner? Har du råd til en bilett til 25k (det fleste reiser er nok dekket av arbeidsgiver) har du også råd til en ordentlig biff (også dekket av arbeidsgiver) Ja, jeg liker alt som er gratis når jeg reiser for egen kost eller med bonuspoeng. Jeg gir F... Når arbeidsgiver betaler. Gjett en gang hvem av de reisemodusene SAS tjener penger på og derfor bør sikte tilbudet sitt mot
Dette er jo selskap som i all hovedsak lever av longhaul. SAS er jo i prinsippet er regionalt selskap med et par langdistansefly.. Helt annen kostnadsstruktur og ikke minst koster det en betydelig større sum å drifte en lounge i Norden ha Asia.
God kaffi! Og skikkeleg øl, og eg tek det gjerne på fat, men flaske fungerer fint! (Edit: Maten er sagt mange gonger, men kva med å ordne ei skikkeleg suppe istaden for det utvatna pulvergreiene. Vurder ein base som er betre!)
Er helst innom CPH i forbindelse med langdistanseflyvninger. Da savner jeg mest: *Et ordentlig hvilerom, ikke alltid man får sove så mye på flyet. *Bedre frokost, så man kan sove til flyet skal lande de gangene man faktisk sover godt. Om noen har mage til å stappe i seg biffer i loungen før en tre-retters på flyet så må jeg bøye meg i støvet. Det klarer ikke jeg . Men det er klart, på kortere reiser hadde bedre varmmat gjort susen.
Ser du har fått gode svar på dette allerede. Og ja, vi lever i 2018, med helt andre konkurranseforhold enn på 90-tallet. Det har du forsåvidt helt rett i.
I og med at jeg betaler mine sjeldne turer med SAS selv er jeg rimelig glad for at jeg i dag sponser gullrotstics og ikke biff og champagne på de som reiser ofte og får reisene sine betalt av jobben i form av premiumprisen jeg betaler på mine billetter for at SAS skal ha råd til å drifte loungene som de er i dag. Men dette er strengt tatt en helt annen diskusjon.