Det har jo kommet en ny kolonne på min side, med dato for "Endret status". Denne viser seg å ikke stemme, så den er bare forvirrende. Sendte inn en henvendelse på et kjøp hvor det sto at datoen var endret til Bekreftet i august (Samme dato som kjøpet). Men fikk som svar at status var endret til Bekreftet i slutten av januar.
Har noen av dere opplevd at et kjøp som er registrert hos Viatrumf senere har fullstendig forsvunnet fra registerte kjøp? Jeg gjorde en bestilling hos Hotels.com i høst som umiddelbart dukket opp og som har vært der siden, men etter at jeg sjekket inn på det aktuelle hotellet for noen uker siden har kjøpet forsvunnet fra oversikten..
De siste bookingene jeg gjorde med Booking.com er ikke oppdatert til 16%, og nå har det gått mer enn 10 dager. Noen flere som opplever det samme? Spørs om jeg skal klage på det før oppholdene er gjennomført, men det er viktig å passe på.
I prinsippet skal jo ingenting bokføres før oppholdet er gjennomført, så det er nok fornuftig å vente til etter det ja. Rådet ditt om å passe på er veldig godt, og gjelder både for booking.com og hotels.com. De er notorisk trege alltid til å overføre Trumf/kommisjon. Arbitrasje er jo tross alt forretningsideen deres også - og jo lengre tid de kan sitte på pengene selv, jo bedre er det for business.
Da kan det nesten se ut til at de "skrudde av" oppdateringen (som skulle skje etter 10 dager) etter at tilbudet var over. Det er notert i Excel-arket, så jeg husker det når oppholdene er gjennomført.
Det hadde vært svært enkelt for trumf å lage en app hvor det var lettere å følge med på om man får poengene man har krav på. At det skal være nødvendig med nok et excel-ark med manuell oppfølging av en heldigital verdikjede er smått utrolig i 2023. Men som du skriver dette er selvsagt bevisst. Tipper svært svært få har kontroll på viatrumfutbetalingene. Det krever et excel-ark som holmen bruker og det tror jeg ikke mange har. Jeg vurderer forøvrig å starte med det men det begynner å bli rimelig tidkrevende allerede
Det er nok bevisst ja. De tjerner på å slippe å betale ut Trumf, så da gidder de ikke lage et ufeilbarlig system. Hvis man starter på et Excel-ark, så er det ikke veldig mye jobb å følge det opp. Legge inn når man kjøper noe, så har man oversikt. Dersom man har mange bookinger, avbestillinger, kjøp etc, så blir det vanskelig å holde oversikt uten hjelp fra Excel. (Også synes jeg det er litt gøy da )