Planlegger å besøke ei venninne i Tallinn. Tenker derfor å benytte anledningen til å legge inn ekstra legs OSL - TLL - OSL (totalt 6 legs). På vei hjem vurderer jeg å legge opp følgende rute: TLL - CPH (45 min) - ARN (30 min) - OSL. Er dette galskap? Flyet fra ARN er det siste til Oslo og jeg må hjem samme dag. Kan riktignok velge en safere rute hjem, men da mister jeg ett legg.... Erfaringer eller tips? Er det tilstrekkelig med 45 min i CPH og 30 min i ARN? Jeg reiser med kun håndbagasje. Dette blir forøvrig min første flytur hvor jeg legger inn ekstra legs med vilje. Det er fordelen med å reise alene kontra å reise med reisefølge som foretrekker direkte flyvninger
Burde være tilstrekkelig om du har det på en gjennomgående billett. Siste flyet holder de gjerne igjen for å ta inn innkommende flights for å unngå å sette folk på hotell.
Ser nå at det er 1.05 time i CPH. Ja, det er gjennomgående billett, bestilles via Expedia. Takk for svar Are, da satser jeg på at dette går som smurt.
1:05 i CPH er null stress. Hadde ca. samme på tur til TXL før forsinkelse, så endte opp med ca. 45 og hadde plenty med tid. Men kan bli stress å rekke en tur innom loungen dog... Ellers mener jeg at CPH har 40min MCT for alle utenom SAS (de har visstnok kortere)
Min personlige erfaring er at du trenger lengre tid på mellomlanding i CPH enn ARN. 50% av gangene jeg har reist via CPH har jeg mistet fly, både med gjennomgående (booket om) eller to seperate bookinger (fikk ordne nye billetter selv) Opplever også større forsinkelser ut fra CPH. feks hadde jeg: CPH-AMS-AES CPH-AMS var 1 booking, AMS-AES var 1 annen booking. landet 30 min etter oppsatt tid i AMS og mistet derfor flyet videre til AES. Den helgen var ALLE (!!!) hoteller i Amsterdam fullbooket og det var et h**lvette å få soveplass. Ventet 3-4 timer før jeg endelig kom igjennom med et hotell som hadde en avbestilling. Betalte 5500 kr for 1 natt på Steinberger hotel i AMS....
Klart meg fint på CPH med remote non-schengen bussgate fra DUB og videre på flyet til OSL på under 25min! Med innsjekka baggasje som jeg var bombesikker på å bli igjen i CPH ARN burde 30min holde i massevis..
Har 40 minutter på CPH etter å ha ankommet fra DUS og skal videre til OSL. Det er gjennomgående billett. Ikke så lenge til, så jeg kan jo fortelle hvordan det gikk...
SAS har 40 minutter med mindre det er IC med i bildet. Da er det 45 https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/transfer-times/
Ser at jeg muligens misforsto teksten på CPH sine sider (https://www.cph.dk/praktisk/transfer/forbindelsestider/) litt, for jeg skjønner ikke hvorfor de skriver slik de gjør om SAS har klin likt...
SAS har vel pleid å operere med kortere minimumstransfer enn dette på CPH, mener jeg å huske. Har det ikke vært nede i 30 minutter eller deromkring?