Det er dessverre sykdom i heimen, så vi blir nødt å kansellere vår reise. i tillegg til *A reisen, måtte vi ordne egen billett mellom SGN og BKK. Den kjøpte jeg via Bravofly hos Vietnam Airlines. Bravofly sier billetten er none refundable og henviser meg til Vietnam Airlines. Hva kan jeg få refundert? Jeg vet at man hos SAS får tilbake fly og flyplass skatter. Gjelder det andre selskaper også?
takk, ja, forsikring kan nok brukes, men fikk beskjed av se at jeg måtte kansellere alt, dokumentere at ting er kansellert samt få tilbake mest mulig fra f.eks flyselskapene
Skatter og avgifter skal vel refunderes. Forsikringsselskapet dekker bare det du ikke får dekket av flyselskapet.
Du kan sikkert få Bravofly til å gi tilbake skatter og avgifter, men det tar de et gebyr for som i noen tilfeller overgår det du får igjen.
Hvis det er sykdom kan du få en dokument der det står not fit to fly og da for du alt tilbake fra forsikring
En liten oppfølgingsspørsmål: må man kansellere flybillettene eller holder det med å epost fra bravofly om at billettene er ikke refundable?