Hva kan jeg gjøre?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Norskiutlandet, 22. sept 2021.

1. Norskiutlandet

Norskiutlandet Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Familien skulle reise t/r usa og Norge, og så kom covid og vi ble sittende med 27,000 poeng. Vi bor i USA (men er født og oppvokst i Fredrikstad). Så må komme oss til Norgw føre vi engang får brukt de. Hvis jeg kjøper en flex billet, kan jeg forandre reise mål? Eller kan man bare forandre dato? Prøver og finne ut av hva jeg kan gjøre, og ikke miste alt sammen, for det er masse penger.

Attached Files:

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,517
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet er at du ikke kan bruke cashpoints på hele bestillingen, kun ca halvparten, og til og med det med begrensninger. Så for å få brukt 27k, må du ut med minst 27k i "egne penger" slik situasjonen er nå.
    Kan hende Norwegian tar bort denne begrensningen etter hvert, utløpsdato på poengene er jo over et år til, ting kan ha endret seg til da.

vanillacoke liker dette
  3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,523
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt over: du bør vente til Norwegian åpner for å betale hele billetten med cashpoints. Så slipper du enda større tap. Jeg regner med summen inkluderer cash points boost på 20%?
    Da er det kanskje mulig å bestille flybilletter for venner og kjente i Norge med litt rabatt uten at du får et økonomisk tap.

Denne tråden kan være aktuell: https://insideflyer.no/forums/threads/kjøper-cashpoints.15467/

Nå synes jeg at måten Norwegian gjorde dette på, å lokke med refusjon av cashpoints for så å stenge hele programmet, var ganske villedende.

Spesielt for dem som bor i utlandet og ikke lenger har et tilbud etter at Norwegian la ned langdistanse.
    Disse burde absolutt fått muligheten til å omgjøre cashpoints til en ordinær refusjon.

Her er reglene for endring av Flex.
    https://www.norwegian.no/booking/bestillingsinformasjon/regler-og-vilkar-for-vare-billettyper/flex/
    upload_2021-9-22_17-30-17.png

paron, Jeanette and holmen like this.
  4. Norskiutlandet

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skulle ha vært de som Norwegian ga 20% til for og velge cash points MEN når den tiden kom så sa Norwegian at de aldri hadde sakt noe om 20% mere... det var hele grunnen til at jeg valgte cash points og ikke penger, fordi de sa de skulle gi meg 20% extra. Selvfølgelig hadde de fjernet alle meldingene som snakket om 20% og mente de aldri hadde sakt noe om det....

hvis jeg kjøper en flex billet. kan jeg avbestille den helt eller må den bli byttet til noe annet?det er en sjanse neste gang vi kommer (når covid lar oss gjøre det) at vi vil reise til spania fra oslo, men hvem by, dato, sted osv vet jeg jo ikke nå. vil også ikke kjøpe flex når den dagen kommer. hvis jeg ned gradere, gir de meg forksjellen tilbake? de sier jo at man må betale hvis det er mere i pris, men gir de penger tilbake hvis jeg velger noe billigere?

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan avbestille full flex NAS billett og få alle pengene tilbake ja.

Så kjøper du bare den billetten du har mer lyst på i stedet.

Det tar fort 5-8 dager før pengene kommer tilbake på kortet du betalte med opprinnelig.

6. Norskiutlandet

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Så hvis jeg kjøper full flex med cash points så refunderer de bare de cash points og gir meg en senere utfalls dato (experation date)? Ja da er jo det en bra backup plan hvis ikke familie oh venner kan kjøpe de. Er det noe gebyrer eller noe som jeg ikke har tenkt på hvis jeg går den veien og kjøper opp mange flex billetter?

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Har sant og si ikke forsøkt - så det vet jeg ikke svaret på.

Men jeg har utsatt, endret og fått refundert billetter haugevis av ganger og aldri tapt en krone hos NAS.

Dersom du avbestiller en full flex betalt med cashpoints, får du de samme poengene tilbake - men i motsetning til SAS har Norwegian gode datasystemer, så det ville overraske meg stort om du oppnår utsatt utløpsdato for poengene. Dette er bare kvalifisert gjetting; men jeg vil tro utløpsdato for poengene er slik den var allerede før du gjorde "forrige bestilling".

Del denne siden