Hva rekker man på alt for kort tid? En snartur til Asia

Tråd i 'Reisebrev' startet av leeds1979, 15. juni 2024.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    I serien «må jo rekke first med LH før allianseskifte» er det min tur.
    Småsparer som flyr helt passe, men aldri prøvd first med LH.
    Hadde en tur innom denne klassen på HKG-SIN for noen år siden, ellers en del biz utprøvd.
    En like nerdete bror og jeg har prøvd over lengre tid å få det til å passe, og nå blir det klemt inn mellom jobboppdrag, kjøkkenmontering på hytta, og skolerevyer etc.

    BGO-FRA LH Biz
    FRA-ICN LH First
    ICN-NRT/HND
    HND-MUC LH Biz
    MUC-BER LH Biz
    BER-OSL SK+
    OSL-BGO go

    avgang tirsdag morgen, så frem til det ønskes innspill på what to do 12 timer i Korea, og et døgn og to i Tokyo.
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,506
    Likes mottatt:
    5,676
    Bonuspoeng:
    183
    Uten å vite hva du er interessert i er det vanskelig å foreslå. Så jeg anbefaler å titte på reisebrev for å få noen ideer. Det begynner å bli en del reisebrev fra Japan her.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    Godt innspill.
    På såpass kort tid, egentlig altetende;)
    I en ideell verden, glad i mat med tilhørende drikke og neeesten sportsidiot.

    tenkte mest; du MÅ se det tempelet/tårnet/gata/markedet. Stryk den som ikke passer.
    Googler til batteriet er rødglødende og leser leisebrev for harde livet:)
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,320
    Likes mottatt:
    1,498
    Bonuspoeng:
    113
    Med 12t i Seoul rekker du fint en tur inn til Majang meat market for litt solid hanwoo. Gjerne en tur til Gwangjang market også f eks. Sikkert en tur til DMZ også om du er higen på det.
     
  5. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    Takker. DMZ er godt mulig. Blir liksom litt teit å ikke gjøre det også når man er såpass nær. Bør muligens ta med paraply for å slippe unna bæsjeballongene som er i tiden:rolleyes:
    Litt marked må man få til
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,395
    Likes mottatt:
    3,627
    Bonuspoeng:
    113
    I en så stor by som Tokyo så syns jeg det blir både vanskelig og nesten litt irriterende å planlegge så mye for kun en dag, men så er jeg veldig fan av å ta ting på sparket.

    Jeg ankom Tokyo på fredag ettermiddag og reiste videre søndag morgen, siden jeg aldri hadde vært der før brydde jeg meg ikke om å planlegge så veldig mye, ville egentlig bare se meg litt rundt. Jeg bodde i Shinjuku og etter ca. 30k skritt på lørdagen med å bare sose rundt, stoppe innom noen restauranter, og generelt bare gjøre meg noen inntrykk så parkerte jeg for kvelden i en intim sjappe i golden gai. Der ble det litt vel mye øl og sake samtidig som jeg trykte i meg kjøttet som ble grillet rett foran trynet på meg.
    Alt i alt en veldig fin dag for meg som liker lange gåturer på steder jeg ikke har besøkt før.

    Tror den danske flyvertinnen gjorde seg noen fordommer i det hun så en skjelvende hånd komme mot champagnen som kom som velkomstdrink dagen derpå:p
     
    Insomnia4u, Kjetil L, EndreD and 4 others like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,830
    Likes mottatt:
    35,307
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere blir en stund i Korea. Les Korea tråden. velg et område som ligger nær AREX og bo og lev der. Seoul er en artig by ;)
     
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    348
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ta med regnjakke! Det er regntid ☔️ På tirsdag skal Tokyo få 105mm og på torsdag skal Seoul få 42mm, i hvert fall hvis man velger å tro på Yr.no.
     
    leeds1979 liker dette
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    Haha!! Elsker innstillingen :D
    Dukka opp direkte FRA-HND varsel på awardfares i natt og ringte sas for å prøve. De fant dog kun 1 av de 2 setene. Prøvde med 3 agenter uten hell. Viser fortsatt 2, seatmap viser 2 ledige og 2 blocked.
    Godt mulig det ikke er valgt sete, men hadde vært najs å komme seg direkte bort
     
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    2,942
    Bonuspoeng:
    93
    Be agenten søke OSL-HND, har funket for meg tidligere.
    EDIT: Ser du reiser fra BGO.
    Søker du BGO-HND på united får du kun opp 1 sete i F.
    Søker du OSL-HND får du opp 2 seter i F. Du må med andre ord ta en strafferunde via OSL, men du må ikke nødvendigvis reise noe tidligere da BGO-FRA går fryktelig tidlig.
    Du mister derimot tid på FCT da det er 09:50 avgangen til FRA som gir 2x F videre til HND.
     
    Last edited: 16. juni 2024 kl 12:09
    eventyrer liker dette
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,331
    Likes mottatt:
    3,326
    Bonuspoeng:
    113
    Regntiden i Seoul har ikke startet helt enda. Starter rundt andre uken i juli.
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    I serien «la oss snakke med 9 agenter» har man atter en gang booket om.
    Direkteflighten over var kun 1 sete de første 5 gangene jeg prøvde.
    Booket om til 12 timer i Korea, og bokmerket sider til tog og div sightseeing der.
    I kveld kom ny Mail fra awardfares, og agentkjøret i gang igjen.
    Fy fader det er mye dårlige folk på det callsenteret.
    Noen fant 1, noen ingen, og noen var usikre på hvordan de i det hele tatt søkte.
    Ga det et siste forsøk, og hun fant begge:D
    Så da blir det ingen luftballonger med kpop denne gang.

    har utover det endret retur fra fredag til lørdag.
    KIX-MUC
    MUC-FRA
    FRA-BGO
    Alt i LH biz

    så nå har vi brått et hav(3døgn) av tid i Japan.
     
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    640
    Likes mottatt:
    854
    Bonuspoeng:
    93
    Japan-tråden har mye bra tips.
     
    leeds1979 liker dette
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    Tidenes reisebrev før avgang dette:p
    Innrømmer at biz hjem med LH var litt nedtur da jeg hadde håpt på the room med ANA.
    I dag dukket opp 2 first med Thai, så da blir det
    KIX-BKK biz
    BKK-LHR first
    Og så fant hun ingenting til BGO, ei heller normale ruter ellers, så foreløpig
    LHR-WAW-OSL med LOT

    må jo ha runda et døgn på tlf med sas siste dagene
     
  15. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    Da legges dette reisebrevet riiiimelig langt bak i fryseskapet takk til Sas kundeservice.
    Jeg tar selv på meg en del endringer, men når jeg får bekreftet disse på Mail, betaler endringsgebyr og de kommer opp i appen er det for meg å forstå i orden.
    Ventet på billetering i dag etter siste endring, og tok kontakt.
    en hel masse manglet, og noe man ikke kunne finne igjen.
    Vi satt igjen med utreise FRA i first, og en retur i biz som ikke tok oss hjem til Norge engang.

    høyt oppe i dag morges. Rimelig langt i kjelleren nå. Der tikka akkurat kanselleringsmailen inn fra Sas også:(

    To be continued
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,686
    Likes mottatt:
    21,742
    Bonuspoeng:
    293
  17. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    1,246
    Bonuspoeng:
    83
    Men i alle dager.

    Jeg skulle egentlig si at vi hadde en kort tur til Korea/Japan nå i april - hvor jeg føler vi fikk sett mye på kort tid (vi hadde f.eks en innmari ålreit guide i Korea du kunne fått konaktinformasjonen til): https://insideflyer.no/forums/threa...tring-i-tokyo-og-hiroshima.20492/#post-535005

    Men med det siste innlegget ditt så er jo hele situasjonen endret. Hvordan i alle dager kan noe slikt skje? :eek::eek:
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg legger mye av skylden på helgevaktene til sas. Det er altså helt utrolig hvor lite en del av de kan. Så får det være en lærepenge Tim meg selv.
    Jeg fikk bekreftet at mye som var gjort i helgen ikke er mulige bookinger, og at de sto «i rødt» i sas systemer.
    For å gjøre det ennå verre, etter at de hadde beklagd seg uten å faktisk kunne løse noe så spurte jeg hva som hadde skjedd dersom jeg hadde dukket opp på flyplassen med info i appen og Mail; tyvarr hadde du inte fått plats:rolleyes:
    Alt i alt; alle feil som var gjort, var på tross av mine innbetalinger og mailbekreftelser ikke blitt en ferdig billetert reise.

    så da er det bare å få planlagt på ny innen 01/09, da det GARANTERT blir endringer også på ny booking;)
     
    Kristian liker dette
  19. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Håper du lykkes neste gang!

    Av nysgjerrighet, hvordan er man sikker på at det er billettert?
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,506
    Likes mottatt:
    5,676
    Bonuspoeng:
    183
    Du får billett i eposten.
     

Del denne siden