Hvilke hotellprogram tjener til status gjennom Expedia?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ursa, 01. april 2017.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hei

    Jeg lurer på hvilke bonusprogram for hotell som man kan opptjene hotellnetter selv når man bestiller på tilbud hos Expedia?

    Med andre ord hvilke programmer kan man "triple dippe" i?

    Jeg mener det funker med Hilton og Club Carlson sine hoteller, men har faktisk aldri prøvd. (Edit: det stemmer ikke)

    Favorittprogrammet mitt er GHA - noen som har prøvd dette gjennom Expedia eller hotels.com?
     
    Last edited: 02. april 2017
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel ingen hotellkjeder som gir deg noe om du booker expedia/hotels etc?
     
  3. emhb

    emhb Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Dette står som regel i fin skrift hos de ulike medlemsprogrammene. Hotellene betaler store summer i kommisjon til OTAene (expedia, booking osv), og da blir det dyrt om de også skal betale for poeng til medlemsprogrammene eller flyselskaper.

    Det funker i hvertfall ikke med Club Carlson, det kan jeg bekrefte 100% :)
     
    Ursa liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er litt pussig er jo at du i profilen din på Expedia kan legge inn medlemsnummer i flere programmer. Noen som har testet om det gjør noen forskjell?
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg har opplevd er å få elite fordeler, som oppgradering etc ved innlagt bonuskort på Expedia. Fikk dog null poeng og stay credit. Dette var Hilton.
     
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått gullfordeler fra CC på Radisson ved bestilling gjennom Travelink bedrift denne helgen. Har hørt at dette ikke skal gå, fordi de benytter Expedia? Blir spennende å se om jeg får gjeldende overnattinger .
     
  7. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Choice og CC gir ikke fordeler med bestilling hos Expedia nei.

    Mener bestemt at dette også gjelder GHA/Thon, men her har jeg bestilt mest direkte så ta den med en klype salt.

    Generelt bør man unngå bestillingssider om man vil opptjene poeng og status på hotellkjeder.

    Kim
     
  8. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Æsj hadde håpa at det eksisterte et slikt bonusprogram. Den første kjeden som lar meg tjene bonus gjennom Expedia vil jeg være svært trofast til, for å si det sånn

    2 ting som er litt off-topic:

    1. Viatrumf gir deg 1% og 1,5% ekstra på hhv Expedia og Hotell nå fram til 10. April

    2. Jeg skal teste Expedias eget gullprogram når jeg reiser til Vietnam i mai. Bor på et Vip+ hotell som det visstnok skal være mulig å bli oppgradert på. Har naturligvis ekstremt lave forventninger, men det hadde jo vært gøy å bli positivt overrasket.
     
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det er et greit kompromiss å booke de hotellene ViaTrumf tilbyr direkte. Radisson gir jo f.eks. 5,5% og man kan jo ta ut bonus fra hotellet i form av EB-poeng. Dette gir jo som regel ganske grei uttelling.
     
    Travellingalf liker dette
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje ikke helt "ontopic" - men ihvertfall handler det om Expedia.

    De har oppgradert meg til +VIP ....sikkert fordi jeg sender noen bookinger dit etter at ViaTrumf kom på banen. Har ikke egentlig skjønt at jeg får noe ut av det, men så kom denne mailen:

    Vi kan med glede bekrefte at hotellet ditt er et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    [​IMG]Gratis sen innsjekking (2 timer senere)
    [​IMG]20% rabatt på vaskeritjenester

    Som medlem av +silver kvalifiserer du for eksklusive fordeler på +VIP Access-hoteller over hele verden. Våre +VIP Access-hoteller velges ut basert på deres enestående kundeservice og gode gjesteanmeldelser.



    Så kan noen forklare meg hvorfor jeg skal bli euforisk for å få l"sen innsjekking" ? .....det er jo alltid sånn at du kan sjekke inn så sent du vil - hotellet har jo kredittkort info og tar prisen for første natten uansett når du dukker opp ( eller evt. velger å ikke dukke opp uten å avbestille)
     
    Ursa liker dette
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    De bruker ikke expedia, de er en del av FCM et stort internasjonalt reisebyrå. Alle bedriftsreiebyråer, Egencia, Berg-Hansen, HRG, Amex, G travel, BCD, Travellink osv gir deg poeng og status på hoteller
     
  12. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for tilbakemeldingen! Jeg har fått netter og poeng hos Club Carlson. Har hørt fra mine nye kolleger at de ikke har fått bonuspoeng eller status på hoteller etter at vi gikk over til Travellink, kan det hende at dette vil variere fra kjede til kjede?
    Dette er ganske viktig for meg, fordi jeg får veldig mange reisedøgn i året fremover.
     
  13. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    For min del har lojalitet til hotell forduftet med viatrumf og Expedia. Ingen kjeder kan gi så store lojalitetsfordeler at jeg foretrekker direktebooking for å oppnå høyere status.

    Siste booking gjennom Expedia ble gjort som +VIP der hotellet jeg bestilte var angitt som +VIP. Jeg har ikke god kjennskap til Expedias fordelsprogram, men har notert meg at +VIP Hoteller gir oppgradering og sen utsjekk (innsjekk). Mitt opphold med +VIP bestilling medførte oppgradering til suite og kostnadsfri 1 time senere utsjekk. Dette skjedde uten at jeg hadde spurt om det.

    På toppen av det kom 16 000 EBP via viatrumf + ytterlige 2 500 EBP ved bruk av amex. Følte jeg fikk tripledippa ett eller annet på denne turen.
     
    ina, Ursa, Petter B-C and 5 others like this.

Del denne siden