Antar at du kvalifiserer for DNB Saga med dette forbruket? Saga MC med EB-opptjening og Amex Elite gir samme poengopptjening (20/100). Begge kortene gir 20K statuspoeng, Amex uten omsetningskrav, Saga med 200K. Så med 300K på Amex og 200K på Saga, så får du 2 x CT og 40.000 statuspoeng. Hvis du i tillegg bestiller SAS MC og registrerer fast trekk på Spotify eller noe for å ha månedlig omsetning, så vil det gi ytterligere 12.000 statuspoeng per år. Da har du gullkort, 2 CT og minimum 100K ekstrapoeng. Du vil i realiteten naturligvis tjene langt flere ekstrapoeng enn dette på Trumf, Viatrumf, kampanjer osv.
Jo, men hvis du oppfyller inntektskravet burde det være kurant å få selv om du ikke er kunde fra før.
Det er ikkje enkelt, så eg seier som Ole Brum, kva med alle? Eg har: Amex-Elite for 20 poeng per 100 lapp og 30 med SAS, samt 2* CT som eg klarte i fjor, og klarer mest sannsynleg i år. Også 20 k statuspoeng SAS MC Premium for kampanjer og fly premium, som eg benytter meg av 4-6 ganger i året, samt 12 000 statuspoeng, koster også berre 750 for meg DNB Saga, har ikkje veldig stor omsetning her, men har gode tilbod frå DnB, Power og XXL, samt at eg får minst 10 000 statuspoeng, koster med snaut 1200 i året. Det gjer meg minst 42 000 poeng, og eg har ikkje 45 legs med SAS kvart år, men ca 30. Men minst eit par turer i prem eco eller bedre på langdistanse og Plus i EU med SAS, samt ein og anna LH i biz(mest i eco) Så kom eg over 90k i fjor, og kjem over 90 k i år også! Men det koster å vera kar...
Det er noen viktige stikkord i posten fra Valdres som vanlig. CT. Hvor mange kan du tjene? Hvor mange har du poeng til å bruke? Statuspoeng. Trenger du status? (Flyr du nok til å ha nytten?) Hvor mange statuspoeng trenger du for å beholde ønsket nivå? Fly Premium. Dette er en veldig fin fordel fra SAS MC. Og drar du inn 200k poeng og stort sett er interessert i å fly til EWR i bis så er det en kjempedeal. Også en ok deal i Europa/Norge på dyre tidspunkt. Finfin i kombinasjon med barn på 50% rabatt. Disse tingene betyr mye mer for meg i valg av kort enn 10 vs 15 vs 20 poeng pr 100lapp. Jeg er ikke fullt så honningelskende som VB, så jeg har endt opp med Amex Elite og MC Premium. Forsøksåret med Amex Elite dro i 2x CT, så vil fremtiden vise om jeg klarer å bruke dem opp. Fly Premium er jeg også flittig bruker av. Dette gir meg også veldig komfortabel margin til EBG som jeg setter pris på selv om jeg ikke når 45 legs. K